Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
GİRİŞİMCİLİK |
Birinci düzey |
BZ 415 |
Zorunlu |
7 |
3.00 |
3.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. CELAL ÖZTÜRK
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
YRD. DOÇ. DR. MUSTAFA DANACI
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Sınıfta/Konferans Salonunda
|
Dersin amacı
|
Bu dersin amacı öğrencileri girişim fikri ve girişimcilik ile ilgili teorik konularda bilgilendirmek ve yardım alabilecekleri kurum ve kuruluşları tanıtarak konuyla ilgili motivasyonlarını artırmaktır. Ders, katılımcıyı bir taraftan girişimcilikte kullanılan temel kavramlar ile tanıştırırken, diğer taraftan da alan ile ilgili örnek olaylardan hareketle pratik bilgiler sunmaktadır. Ders boyunca, dışardan başarılı girişimciler davet edilerek onların başarı hikayelerinin kendi ağızlarından dinlenmesi sağlanarak işletmeleriyle ilgili aldıkları iyi veya kötü kararlar ve sonuçlarını öğrencilerle paylaşmak suretiyle yeni bir işletme kurmanın detayları, işletme kurulduktan sonra verilecek kritik kararlar ve yönetimsel gerekliliklerin kavratılması hedeflenmiştir. Ayrıca ders girişimciliğin avantajları ve dezavantajları, yeni bir girişim süreci, yapılan genel hatalardan uzak durmak, stratejik yönetim, iş sahipliği ve frençizing konuları, finans, yer seçimi ve insan kaynakları yönetimi konularını kapsamaktadır.
|
Dersin tanımı
|
Derste temel olarak “girişimcilik” ve yeni bir işletme kurma kararının nasıl alınması gerektiği konuları işlenmektedir. Girişimcilik İle İlgili Temel Kavramlar; Girişimciliğin Önemi ve Gelişimi; Girişimcilerdeki Özellikler; İç ve Dış Girişimcilik; Girişimcilikte Motivasyon; Girişimcilikte Yaratıcılık ve Yenilikçilik; Buluş, Marka ve Tasarımların Korunması; Girişimcilikte İş Fikirleri; İş Planı Hazırlama ve Doküman Haline Getirilmesi; İş Planı İçinde Yönetim, Pazarlama, Finans ve Üretim Planları; Girişimcilik Öyküleri; Girişimcilikte Örnek Olay İncelemeleri.
|
1- |
Girişimciliğin tanımı, Girişimcinin özellikleri, Girişimcilik süreci, Girişimcinin İşlevleri.
|
2- |
Girişimcilikte Yaratıcılık kavramı, yaratıcılığın aşamaları ve teknikleri.
|
3- |
Girişimcilikte yenilik, yenilik kaynakları, yenilik ilkeleri, süreçleri ve türleri.
|
4- |
İç Girişimcilik ve İç Girişimci.
|
5- |
Girişimci Finansmanı.
|
6- |
Girişimcinin Kaynakları.
|
7- |
Girişimciye sağlanan destekler.
|
8- |
İş planı hazırlama: İş planın nedir? faydaları nelerdir? iş planı nasıl hazırlanır?
|
9- |
İş planının öğeleri.
|
10- |
Gelişmiş ve gelişmekte olan ülkelerde girişimcilik.
|
11- |
Girişimcilik ve ekonomik gelişme.
|
12- |
Türkiyede girişimcilik ve Türk girişimcinin özellikleri
|
13- |
Uluslararası girişimcilik.
|
14- |
Girişimcilikle ilgili bilinmesi gerekenler.
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Bu dersi alan öğrenciler girişimciliğin ne olduğu, girişimcilik süreci, iyi bir girişimcinin nasıl olması gerektiğini, girişimcinin belli başlı kişilik özelliklerini tanımlayabilir.
|
2- |
Bu dersi alan öğrenciler girişimcilikte yaratıcılık ve yenilik kavramlarını detaylı bir şekilde öğrenmiş olur.
|
3- |
Bu dersi alan öğrenciler girişimci ve iç girişimci arasındaki farkı anlar.
|
4- |
Bu dersi alan öğrenciler yeni bir işletme kararını verirken bir girişimcinin nasıl hareket ettiğini değerlendirebilir.
|
5- |
Bu dersi alan öğrenciler girişimciliği destekleyen ve zorlayan çevresel, sektörel, ekonomik ve politik dengeleri açıklayabilir.
|
6- |
Bu dersi alan öğrenciler global ekonomide girişimciliğin önemini değerlendirebilir.
|
7- |
Bu dersi alan öğrenciler girişimci finansmanını yönetmeyi, finans kaynaklarına ulaşmayı, girişimciye sağlanan destekleri öğrenir.
|
8- |
Bu dersi alan öğrenciler iş planının ne olduğunu, faydalarını, iş planının nasıl hazırlandığını ve iş planı öğelerini öğrenir.
|
9- |
Bu dersi alan öğrenciler gelişmiş ve gelişmekte olan ülkelerde girişimciliği, Türkiyede girişimcilik ve Türk girişimcinin özelliklerini, Uluslararası girişimciliği değerlendirebilir.
|
10- |
Bu dersi alan öğrenciler girişimcilik ve ekonomik gelişme arasındaki ilişkiyi bilir.
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Mühendislik konularında matematik ve fen bilgilerini uygulama becerisine sahip olur.
|
|
2- |
Bir problemi saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisine sahip olur.
|
|
3- |
Bir sistemi, parçayı ya da süreci tasarlama becerisine sahip olur.
|
|
4- |
Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri ve araçları kullanma becerisine sahip olur.
|
|
5- |
Deney/proje tasarlama, uygulama ve sonuçlarını analiz ederek yorumlama becerilerine sahip olur.
|
|
6- |
Takım çalışmasına yatkınlık becerisine sahip olur.
|
|
7- |
Bireysel çalışma becerisine sahip olur.
|
|
8- |
Sözlü ve/veya yazılı iletişim kurma becerisine sahip olur.
|
|
9- |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisine sahip olur.
|
|
10- |
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci ile hukuksal konularda bilgiye sahip olur.
|
|
11- |
Yönetsel becerilere (liderlik, organizasyon, zaman ve risk yönetimi, kalite bilinci, verimlilik vb) sahip olur.
|
|
12- |
Zamanı en iyi şekilde kullanma becerisine sahip olur.
|
|
13- |
Alışılmışın dışında yollar bulabilme becerisine sahip olur.
|
|
14- |
Yönetim becerisi, mesleki özgüven ve inisiyatif alabilme özelliklerine sahip olur.
|
|
15- |
Problemlere çözümler getirirken ulusal çıkarları gözetir.
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
2
|
28
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
0
|
0
|
0
|
Ödevler
|
14
|
1
|
14
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
3
|
3
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
10
|
1
|
10
|
Toplam iş yükü
|
|
|
57
|
AKTS
|
|
|
2.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
60
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
1
|
40
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Girişimcilik (11.Baskı) Eskişehir: Anadolu Üniversitesi
Yayınları
|
Yardımcı Kaynaklar
|
1. Essentials of Entrepreneurship and Small Business Management, Thomas W. Zimmerer, Norman M. Scarborough, Fourth Edition, Prentice Hall, New Jersey, 2005
2. Teach Yourself Entrepreneurship, Alex MacMillan, McGraw Hill, 2007. ISBN: 0071484515 / 9780071484510.
3. Journal of Organizational Behavior Academy of Management JournalAcademy of Management Review
|
|