Giriş | English

Doktora > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Veteriner Hayvan Bes.ve Bes.has.(doktora) > KARAR VERME SÜRECİNDE İSTATİSTİKSEL YÖNTEMLER
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
KARAR VERME SÜRECİNDE İSTATİSTİKSEL YÖNTEMLER Üçüncü düzey BİS 521 1 8.00 8.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri YOK
Eğitimin dili TÜRKÇE
Koordinatör PROF. DR. GÖKMEN ZARARSIZ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı YRD.DOÇ. DR. GÖKMEN ZARARSIZ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı YOK
Dersin veriliş şekli Ders haftada 3 saat teorik olarak yürütülür.
Dersin amacı Bu derste öğrenciler tıp alanında karar verme (tanı koyma, tedavi seçimi, mal ve hizmet alımı yada sunumu vb.) sürecindeki belirsizlikleri azaltmak için kullanılabilecek istatistiksel yöntemleri öğreneceklerdir.
Dersin tanımı

Dersin içeriği
1- Temel olasılık kavramları
2- Tanı testlerinin değerlendirilmesinde kullanılan performans ölçüleri
3- Performans ölçülerinin birleştirilmesi ile elde edilen ölçüler
4- Önsel ve sonsal olasılıklar, kestirim değerleri
5- Performans ölçüleri ve kestirim değerlerine ilişkin istatistiksel yöntemler: Güven aralıkları ve hipotez testleri
6- ROC (Receiver operating characteristic) eğrileri
7- ROC eğrilerine ilişkin istatistiksel yöntemler: Güven aralıkları ve hipotez testleri. Karar eşiğinin saptanması
8- Birden çok test kullanılması durumunda birleşik testin performans ölçüleri ve en iyi test kombinasyonunun oluşturulması
9- Tarama testleri
10- Karar ağaçları, Maliyet-Etkinlik ve Maliyet-Yarar Analizi
11- Tanı testlerinde yanlılık kaynakları ve düzeltme yöntemleri
12- Tanı testlerinin değerlendirilmesinde bilgi Kuramı yaklaşımı
13- Tanı testlerinin değerlendirilmesinde bilgi Kuramı yaklaşımı
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1-
2-
3-
4-
5-
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1-
2-
3-
4-
5-
6-
7-
8-
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 6 6 36
Sunum / Seminer hazırlama 4 6 24
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 8 8
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 6 6 36
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 12 12
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     202
AKTS     8.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı
Yardımcı Kaynaklar

Ders ile ilgili dosyalar