Giriş | English

Doktora > Sosyal Bilimler Enstitüsü > Tarih (doktora) > EPİGRAFİ I
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
EPİGRAFİ I Üçüncü düzey ST 513 1 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. REMZİ AYDIN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı YRD.DOÇ. DR. REMZİ AYDIN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Yüz Yüze
Dersin amacı Selçuklu ve Osmanlı dönemi eserlerinin incelenebilmesi için Arap alfabesini ve Osmanlıca'da kullanılan Arapça ve Farsça kelimelerin yapısını öğreterek cami, köprü, mezar taşı vb. kültür varlıklarını çözümleyebilmesini sağlamak.
Dersin tanımı Selçuklu ve Osmanlı dönemi eserlerinin incelenebilmesi için Arap alfabesinin öğretilmesi, Osmanlıca'da kullanılan Arapça ve Farsça kelimelerin yapısının öğretilmesi, cami, köprü, mezar taşı vb. kültür varlıklarını çözümleyebilme.

Dersin içeriği
1- Dersin Tanımı, Konular, İşleniş Esasları ve Kaynaklar. Osmanlıca neden gereklidir? Sanat Tarihi disiplininde nerelerde işe yarar?
2- Arap harfleri, Türkçenin yazılışında bu harflerin kullanımı ve Osmanlıcaya özgü harfler Osmanlı Türkçesinde sesli ve sessiz harflerin yazılışı.
3- Epigrafi bilimi ve İslâm epigrafyası
4- Selçuklu, Erken Osmanlı ve Osmanlı kitâbeleri
5- Kitâbelerin genel özellikleri
6- Kitâbelerde yer alan metin örnekleri
7- Çeşitli yapı kitâbesi örnekleri
8- ARA SINAV
9- Çeşitli anıt kitâbesi örnekleri
10- Kitâbelerde yer alan süsleme öğeleri
11- Kitâbelerin kaynak olarak değerlendirilmesi
12- Çevrede bulunan mimarî yapı ve anıt kitâbelerini değerlendirme
13- Çevrede bulunan mezarlık ve hazirelerde bulunan mezar kitâbelerini değerlendirme
14- Genel değerlendirme
15- YARIYIL SONU SINAVI
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Epigrafi biliminin sanat tarihi alanındaki önemini açıklayabilir.
2- Çeşitli yapı kitabelerini okuyabilir.
3- Kitabelerden yola çıkarak yapıları ve eserleri tarihlendirebilir.
4- Kültürel miras ürünlerinin değerini kavrar.
5- -
6- -
7- -
8- -
9- -
10- -

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Tarih Bölümü mezunları, alanlarında karşılaştıkları ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel olarak bağımsız çalışır veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
2- Tarih Bölümü mezunları, edindikleri ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilirler.
3- Tarih Bölümü mezunları, alanları ile ilgili bilgileri toplar, çözümler, yorumlar ve ilgili kişi, kurum ve kuruluşlarla paylaşır
4- Tarih Bölümü mezunları, alanlarında kazandıkları yeterliliklere dayalı olarak, güncel bilgileri içeren ders materyallerine, uygulamalı araç ve gereçlere, araştırma yöntem ve tekniklerine ve diğer kaynaklarda desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
5- Tarih Bölümü mezunları, bir yabancı dili kullanarak Tarih Bilimi alanında kuramsal ve uygulamalı bilgileri izler ve ilgili alandaki uzman ve uzman olmayan kişi ve kuruluşlarla bu bilgileri paylaşır.
6- Tarih Bölümü mezunları, alanlarının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve bilgi teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
7- Tarih Bölümü mezunları, alanı ile ilgili bilgilerin uygulanması sürecinde etik değerleri gözetir.
8- Tarih Bölümü mezunları, alanlarında sosyal, kültürel hakların evrenselliğini destekler, sosyal adalet bilinci kazanır, tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkar.
9- Tarih Bölümü mezunları, alanlarında disiplinler arası araştırma ve inceleme yapar.
10- Tarih Bölümü mezunları, alanlarındaki ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir ve onlara düşüncelerini aktarır, sorunlarla ilgili çözüm önerilerini kuramsal ve uygulamalı olarak ortaya koyar.
11- Tarih Bölümü mezunları, çeşitli sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır
12- Tarih Bölümü mezunları, alanlarında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
13- 13- Tarih Bölümü mezunları, alanı ile ilgili sorunlara yönelik olarak çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekler ve bu verileri ilgili alanda bulunan uzman olan ve olmayan kişi ve kurumlarla çeşitli iletişim araçlarıyla paylaşır
14- Tarih Bölümü mezunları,yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
15- Kalite yönetim ve süreçlerine uygun davranır ve katılır
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 13 3 39
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 13 3 39
Ödevler 2 6 12
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 13 13
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 1 2 2
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 13 13
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 3 10 30
Toplam iş yükü     152
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı -
Yardımcı Kaynaklar -

Ders ile ilgili dosyalar
İndir