Giriş | English

Yüksek Lisans > Fen Bilimleri Enstitüsü > Çevre Mühendisliği (y.l.) > UYGULAMALI KİNETİK
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
UYGULAMALI KİNETİK İkinci düzey GDM 606 2 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Ön koşul dersi bulunmamaktadır.
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. KEMAL SARIOĞLU
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. KEMAL SARIOĞLU
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Yüz Yüze
Dersin amacı Reaksiyon kinetiği problemlerinin tanımlanması, analiz edilmesi, gıda prosesleri ile aralarındaki ilişkilerin belirlenmesi ve problemerin çözümü için gerekli temel bilginin sağlanması
Dersin tanımı Kimyasal reaksiyon kinetiğinin tanımlanması, aktivasyon enerjisi ve sıcaklık bağımlılığının önemi, reaksiyonların sınıflandırılaması ve kesikli sitemlerde matematiksel veri analiz yöntemleri, reaktör tasarımı ve optimizasyonu

Dersin içeriği
1- Giriş ve temel kavramlar
2- Kimyasal reaksiyon kinetiği
3- Reaksiyonların Aktivasyon Enerjisi ve Sıcaklığa Bağlılığı
4- Reaksiyonların sınıflandırılması
5- Reaksiyonların sınıflandırılması
6- Reaksiyonların sınıflandırılması
7- Ara sınav
8- Kesikli sistemler için veri analizi
9- Kesikli sistemler için veri analizi
10- Reaktör analiz ve tasarımı
11- Reaktör analiz ve tasarımı
12- Reaktör tasarım işlemlerinin optimizasyonu
13- Reaktör tasarım işlemlerinin optimizasyonu
14- Seri bağlı reaktörler
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Öğrenciler tepkime kinetiği problemlerini tanımlayabilmeli, analiz edebilmeli, gıda prosesleri ile ilişkilendirebilmeli
2- Reaktörlerin tasarımı ve işletilmesi için gerekli temel bilgilerin kazandırılması
3- Gıdalarda işleme ve depolama sırasında meydana gelen kimyasal reaksiyonları kavrar
4- Reaksiyon kinetiğinin gıdalardaki uygulamalarını öğrenir
5- Kimyasal reaksiyonların mekanizmalarını ve kimyasal reaksiyonlara etki eden faktörleri öğrenir
6- Gıdalarda meydana gelen oluşum ve parçalanma reaksiyonlarının derecesini hesaplar
7- Kinetik verilerden yola çıkarak reaksiyonları ve etki eden faktörleri yorumlar.
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Lisans programında edinilen birikime dayalı olarak, Çevre Mühendisliği bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirmek ve derinleştirmek.
2- Bilimsel araştırma planlama, uygulama ve değerlendirme becerilerine sahip olmak.
3- Değişik disiplinlere ait bilgileri Çevre Mühendisliği alanında edindiği bilgilerle harmanlayabilmek.
4- Proses ve süreç tasarımlarında yeni ve uygulama alanı bulabilecek fikir geliştirme ve uygulayabilme becerisine sahip olmak.
5- Çevre teknolojisinde uygulanan son teknolojiler hakkında kapsamlı bilgiye sahip olmak.
6- Lisans seviyesinde ders verebilme yetisine sahip olmak.
7- Bilişim teknolojisinden (sunum, yazım, istatistik ve grafik programları) etkin bir şekilde yararlanabilmek.
8- Alanı ile ilgili bir problemin çözümünde sorumluluk alabilecek yetkinliğe sahip olmak.
9- Bilimsel çalışmalarda eksik noktaları belirleyerek, çözüm noktasında izleyeceği yolun tayinini gerçekleştirebilecek altyapıya sahip olmak.
10- Uluslarası literatürü takip edebilecek terminolojiye hakim olmak.
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 10 18 180
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 2 2 4
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     185
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Levenspiel, O. 1998. Chemical Reaction Engineering, John Wiley & Sons, New York, NY.
Yardımcı Kaynaklar Levenspiel, O. 1998. Chemical Reaction Engineering, John Wiley & Sons, New York, NY.

Ders ile ilgili dosyalar