Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
ÖĞRETİM ÜYESİ GÖKÇE MARAŞ
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
YRD.DOÇ. DR. GÖKÇE MARAŞ
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
-
|
Dersin veriliş şekli
|
Teorik
|
Dersin amacı
|
Bu dersin amacı 19 yüzyıldan bu yana kamu maliyesi alanında ortaya çıkan gelişmeleri değerlendirmek ve kamu ekonomisi literatüründe günümüzde öne çıkan konuları analiz etmektir.
|
Dersin tanımı
|
Bu derste kamu ekonomisinin ekonomideki rolü, etkinliği ve politika araçları açısından ortaya çıkan büyük değişimler incelenmektedir.
|
1- |
Modern Maliye Teorisinin Klasik Temelleri
|
2- |
Kamu Tercihi Teorisi
|
3- |
Regülasyon Ekonomisi
|
4- |
Regülasyon Ekonomisi
|
5- |
Küreselleşme ve Kamu Maliyesinde Yeni Tartışmalar
|
6- |
Küreselleşme ve Kamu Harcama Kompozisyonunda Değişim
|
7- |
Küreselleşmenin Kamu Gelirleri Üzerindeki Etkisi
|
8- |
Ara Sınav
|
9- |
Ara Sınav
|
10- |
Mali Federalizm ve Mali Yerelleşme
|
11- |
Seminer Çalışması: Elektirik Piyasasının Regülasyonu
|
12- |
Seminer Çalışması: Türkiye - AB İlişkisileri: Vergi Uyumlaştırması
|
13- |
Seminer Çalışması: Mali Kurallar
|
14- |
Seminer Çalışması: Mali Alan, Teori ve Uygulama
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Bu dersi başarıyla geçen öğrenciler; müdahaleci devletten düzenleyici devlete geçiş sürecini açıklayabilecek,
|
2- |
küreselleşmenin kamu maliyesi üzerindeki etkilerini değerlendirebilecek,
|
3- |
kamu ekonomisinin yeni araçları hakkında detaylı bilgi sahibi olacaklardır
|
4- |
Kurum sınavlarına hazırlanılması.
|
5- |
Derste öğrenilen bilgilerin iş hayatında kullanılabilmesi.
|
6- |
Lisansüstü sınavlara hazırlanılması.
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Tarih Bölümü mezunları, alanlarında karşılaştıkları ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel olarak bağımsız çalışır veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
|
|
2- |
Tarih Bölümü mezunları, edindikleri ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilirler.
|
|
3- |
Tarih Bölümü mezunları, alanları ile ilgili bilgileri toplar, çözümler, yorumlar ve ilgili kişi, kurum ve kuruluşlarla paylaşır
|
|
4- |
Tarih Bölümü mezunları, alanlarında kazandıkları yeterliliklere dayalı olarak, güncel bilgileri içeren ders materyallerine, uygulamalı araç ve gereçlere, araştırma yöntem ve tekniklerine ve diğer kaynaklarda desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
|
|
5- |
Tarih Bölümü mezunları, bir yabancı dili kullanarak Tarih Bilimi alanında kuramsal ve uygulamalı bilgileri izler ve ilgili alandaki uzman ve uzman olmayan kişi ve kuruluşlarla bu bilgileri paylaşır.
|
|
6- |
Tarih Bölümü mezunları, alanlarının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve bilgi teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
|
|
7- |
Tarih Bölümü mezunları, alanı ile ilgili bilgilerin uygulanması sürecinde etik değerleri gözetir.
|
|
8- |
Tarih Bölümü mezunları, alanlarında sosyal, kültürel hakların evrenselliğini destekler, sosyal adalet bilinci kazanır, tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkar.
|
|
9- |
Tarih Bölümü mezunları, alanlarında disiplinler arası araştırma ve inceleme yapar.
|
|
10- |
Tarih Bölümü mezunları, alanlarındaki ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir ve onlara düşüncelerini aktarır, sorunlarla ilgili çözüm önerilerini kuramsal ve uygulamalı olarak ortaya koyar.
|
|
11- |
Tarih Bölümü mezunları, çeşitli sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır
|
|
12- |
Tarih Bölümü mezunları, alanlarında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
|
|
13- |
13- Tarih Bölümü mezunları, alanı ile ilgili sorunlara yönelik olarak çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekler ve bu verileri ilgili alanda bulunan uzman olan ve olmayan kişi ve kurumlarla çeşitli iletişim araçlarıyla paylaşır
|
|
14- |
Tarih Bölümü mezunları,yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
|
|
15- |
Kalite yönetim ve süreçlerine uygun davranır ve katılır
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
4
|
56
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
1
|
15
|
15
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
15
|
15
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
15
|
15
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
147
|
AKTS
|
|
|
6.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
100
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Aktan, Coşkun Can; Dileyici, Dilek ve Kesik, Ahmet, (2012), Yeni Maliye, Değişim Çağında Kamu Maliyesi, Maliye Bakanlığı Strateji Geliştirme Başkanlığı, Ankara, s.759
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Aktan, Coşkun Can; Dileyici, Dilek ve Vural, İstiklal Y. (2006) Kamu Maliyesinde Çağdaş Yaklaşımlar, Seçkin Yayınları, s.184
Birol, KOVANCILAR; Miynat, Mustafa ve Bursalıoğlu, Sibel (2007), Kamu Maliyesinde Küresel Değişimler, Gazi Kitabevi, s255.
EKER, Aytaç ve ŞİMŞEK, Hayal Ayça (2009), Küreselleşme Ve Kamu Maliyesinde Yaşanan Dönüşüm, Maliye Bakanlığı Strateji Geliştirme Başkanlığı, Ankara, s195
Şahin, Mehmet; Kesik, Ahmet ve Falay, Nihat, (2006), Kamu Maliyesine Yeni Bakış (Teori ve Uygulama), Seçkin Yayınları, s.260
|
|