Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
FİZYOLOJİ |
Birinci düzey |
FZ 102 |
Zorunlu |
2 |
3.00 |
3.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DR. ÖĞR. ÜYESİ ABDULKADİR TAŞDEMİR
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
Yrd.Doç.Dr. İsmail ÜLGER
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Selma Büyükkılıç BEYZİ
|
Dersin veriliş şekli
|
Teorik
|
Dersin amacı
|
Fizyoloji dersinin amacı, sağlıklı bir organizmanın canlılığın
sürdürebilmesi için çeşitli hücre, doku ve organ sistemlerinde cereyan
eden doğal biyolojik ve metabolik olayların oluş biçimini, işleyiş
mekanizmasını, bu faaliyetler esnasında biyolojik sistem ve yapılarda
ortaya çıkan değişimler ile bu olaylar esnasında sistemler arasındaki
etkileşimleri incelemek ve öğrencinin daha sonraki dönemlerde
alacağı klinik bilim derslerinde özelliklerini öğreneceği hastalıkların
neden olduğu biyolojik sistemin doğal işleyişinde bu fonksiyonlarda
ortaya çıkan aksaklıkları kavramasını sağlamaktır.
|
Dersin tanımı
|
Fizyoloji dersinin amacı, sağlıklı bir organizmanın canlılığın
sürdürebilmesi için çeşitli hücre, doku ve organ sistemlerinde cereyan
eden doğal biyolojik ve metabolik olayların oluş biçimini, işleyiş
mekanizmasını, bu faaliyetler esnasında biyolojik sistem ve yapılarda
ortaya çıkan değişimler ile bu olaylar esnasında sistemler arasındaki
etkileşimleri incelemek ve öğrencinin daha sonraki dönemlerde
alacağı klinik bilim derslerinde özelliklerini öğreneceği hastalıkların
neden olduğu biyolojik sistemin doğal işleyişinde bu fonksiyonlarda
ortaya çıkan aksaklıkları kavramasını sağlamaktır.
|
1- |
Fizyolojiye Giriş, Temel Kavramlar, Hücre, Beden Sıvıları
|
2- |
Kan Fizyolojisi
|
3- |
Kan Dolaşımı
|
4- |
Kan Dolaşımı
|
5- |
Solunum ve Boşaltım Sistemi
|
6- |
Solunum ve Boşaltım Sistemi
|
7- |
Sinir Sistemi ve Duyu Organları
|
8- |
Ara Sınav
|
9- |
Sinir Sistemi ve Duyu Organları
|
10- |
Hormonal Sistem ve Üreme Fizyolojisi
|
11- |
Hormonal Sistem ve Üreme Fizyolojisi
|
12- |
Sindirim Sistemi
|
13- |
Sindirim Sistemi
|
14- |
Kas Fizyolojisi
|
15- |
Kas Fizyolojisi
|
16- |
Sınav
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Hücre fizyolojisi konusunda temel düzeyde bilgi sahibi olur.
|
2- |
Kan fizyolojisi konusunda temel düzeyde bilgi sahibi olur.
|
3- |
Kas fizyolojisi konusunda temel düzeyde bilgi sahibi olur.
|
4- |
Dolaşım fizyolojisi konusunda temel düzeyde bilgi sahibi olur
|
5- |
Tıbbi fizyoloji konusunda araştırma yapabilecek düzeyde bilgi kazanmış olması beklenir.
|
6- |
-
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Zootekni alanında hayvan yetiştirme, hayvan besleme, hayvan ıslahı, gen kaynakları, ekoloji, biyoteknoloji ve çiftlik yönetimi konularında temel bilgileri edinme, bu bilgileri pratik ve teorik olarak kullanabilme becerisi,
|
|
2- |
Türkiye'de ve Dünya'da hayvancılık ve hayvansal üretimin önemini kavrama, geliştirme yeni fikirler oluşturabilme becerisi,
|
|
3- |
Temel ziraat ile ilgili yerli ve yabancı kaynaklardan günceli takip etme ve bilgi kaynaklarına ulaşma, kaynak araştırması yapabilme becerisi,
|
|
4- |
Zootekni alanına ilaveten, ziraatin diğer alanlarında da (bitkisel üretim) temel bilgilere sahip olma ve gerektiğinde bu bilgileri geliştirebilme becerisi,
|
|
5- |
Tarım ve Mühendislikle ilgili olarak etik değerleri kavrama ve bunlara uygun olarak hareket edebilme becerisi,
|
|
6- |
Büyükbaş, Küçükbaş, Kanatlı grubu hayvanları (genel çiftli hayvanları)tanımlayabilme, adlandırabilme ve yetiştirebilme, bu alanda işletme kurabilme ve işletebilme yeterliliği becerisi,
|
|
7- |
Hayvan genetiği, gen kaynakları ile tüm hayvansal materyalin ve çevrenin korunması ile sürdürülebilirlik için yöntemleri belirleme ve uygulama becerisi,
|
|
8- |
Hayvansal kaynaklı ürünlerin insan beslenmesinde öneminin ve kalite standartlarının kavranması , bu ürünlerin işlenme aşamaları, ekonomik değeri ve pazarlanma noktalarının bilgi ve becerilerinin kazanılması,
|
|
9- |
Zootekni alanında ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; saha çalışmaları yapabilme, bilgilerini ve sorunlara karşı çözüm önerilerini aktarabilme becerisi,
|
|
10- |
Çiftlik hayvanlarında fizyoloji, anatomi, üreme biyolojisi, hayvan davranışları-refahı, hayvan hastalıkları ve sağlık konusunda temel bilgiler kazanma ve gerektiğinde kullanabilme becerisi,
|
|
11- |
Hayvan beslenmesinin önemi, yem kaynakları ve bunların etkin şekilde kullanılması, alternatif besin kaynakları, rasyon hazırlama becerisi,
|
|
12- |
Araştırma ve denemeler sonucunda veri analizi, istatistik yöntemlerin uygulanması becerisi,
|
|
13- |
Tarımsal problemlerin çözümünde araştırma, analitik düşünme, bilgiye ulaşma ve çözüm üretme becerisi (Proje, ödev, tez, seminer, staj),
|
|
14- |
Tarımsal problemlerin farkında olma, onları izleyebilme, bu konularla ilgili görüşlerini açık bir şekilde sözlü ve yazılı ifade ederek iletişim kurabilme (Türk dili, sosyal içerikli ders) becerisi,
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
4
|
56
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
10
|
2
|
20
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
8
|
8
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
8
|
8
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
96
|
AKTS
|
|
|
4.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
1
|
60
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Dukes Veteriner Fizyoloji: William O. REECE 6. Uygulamalı Kan Fizyolojisi: Prof. Dr. Ali ÇINAR
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Dukes Veteriner Fizyoloji: William O. REECE 6. Uygulamalı Kan
Fizyolojisi: Prof. Dr. Ali ÇINAR
|
|