Giriş | English

Lisans > İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi > Uluslararasi İlişkiler > TÜRKİYE EKONOMİSİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
TÜRKİYE EKONOMİSİ Birinci düzey D-İKT315 Seçmeli 5 5.00 5.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. MİRAÇ FATİH İLGÜN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Doç. Dr. M. Fatih İlgün
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Bu ders öğrencilere tarihsel perspektiften Türkiye ekonomisinin yapısal özellikleri hakkında genel bilgiler sağlamayı amaçlamaktadır.
Dersin tanımı Bu ders Türkiye ekonomisinin temel dinamiklerini iktidardaki partiler çerçevesinde açıklamaktadır.

Dersin içeriği
1- TEK PARTİ HÜKÜMETLERİ DÖNEMİ (1923-1950)
2- DEMOKRAT PARTİ HÜKÜMETLERİ DÖNEMİ (1950 – 1960)
3- GÜRSEL HÜKÜMETLERİ DÖNEMİ (1960–1961)
4- İNÖNÜ HÜKÜMETLERİ DÖNEMİ (1961–1965)
5- ADALET PARTİSİ HÜKÜMETLERİ DÖNEMİ (1965–1971)
6- 1971-1980 DÖNEMİ HÜKÜMETLERİ
7- 12 EYLÜL ASKERİ HÜKÜMETİ DÖNEMİ (1980-1983)
8- VİZE
9- ANAVATAN PARTİSİ HÜKÜMETLERİ DÖNEMİ (1983-1991)
10- DYP-SHP KOALİSYON HÜKÜMETİ DÖNEMİ (1991-1995)
11- REFAH PARTİSİ VE DOĞRU YOL PARTİSİ KOALİSYON HÜKÜMETİ DÖNEMİ (Haziran 1996-Haziran 1997)
12- ANAP- DSP - DTP KOALİSYON HÜKÜMETİ DÖNEMİ (Haziran 1997-Ocak 1999)
13- DSP-MHP-ANAP KOALİSYON HÜKÜMETİ DÖNEMİ (1999-2002)
14- ADALET VE KALKINMA PARTİSİ HÜKÜMETLERİ DÖNEMİ (2002-2014)
15- SONUÇ VE GENEL DEĞERLENDİRME
16- FİNAL
17- FİNAL
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Türkiye ekonomisinin Osmanlı''''nın son döneminden 2000''''li yıllara kadar uzanan tarihsel arka planı açıklanır.
2- Türkiye ekonomisinde gözlenen önemli değişme ve gelişme süreçleri, uluslararası politik ve ekonomik kırılmalarla birlikte ilişkilendirilir.
3- Türkiye ekonomisinin güncel yapısal sorunlarının tarihsel, toplumsal ve siyasi kökenlerini tartışılır.
4- Yüzyıl süresince Türkiye ekonomisine yön veren temel üretim ve bölüşüm kanalları analiz edilir.
5- Türkiye''''deki hükümetlerin ekonomik yönden performansı karşılaştırmalı olarak analiz edilir.
6- Türkiye ekonomisinin temel dinamikleri kapsamlı bir biçimde ele alınır.
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Uluslararası İlişkiler disiplinine ve onun temel alt-dallarına (Uluslararası İlişkiler, Siyasi Tarih ve Uluslararası Hukuk) ait bilimsel kaynaklarla desteklenen temel teorik, kavramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır.
2- Sosyal Bilimlerin (iktisat, işletme, hukuk, kamu yönetimi ve maliye gibi) temel alanlarına dair konuları tartışır.
3- Dünya tarihindeki önemli olayları neden-sonuç ilişkileri çerçevesinde analiz eder.
4- Türkiye ve diğer ülkelerin dış politikasına dair öğrendiği teorik bilgiler ve metodolojik olgular çerçevesinde olayları ve gelişmeleri yorumlar.
5- Dış politika-iç politika bağlantısını analiz eder.
6- Uluslararası ilişkilerdeki hukuksal düzenin işleyişini yorumlar.
7- Uluslararası İlişkiler disiplinine ilişkin edindiği teorik ve kavramsal bilgileri uluslararası güncel konulara uygular.
8- Bilimsel kaynakları tarayabilecek ve güncel gelişmeleri takip edebilecek düzeyde İngilizce bilgisini kullanır.
9- Uluslararası İlişkiler disiplinindeki teori, kavram ve olguları bilimsel metotlar yoluyla çözümler.
10- Uluslararası İlişkiler alanının gerektirdiği düzeyde iletişim ve bilişim teknolojileri ile bilgisayar yazılımlarını kullanır.
11- Sosyal adalet, sosyal haklar ve çevrenin korunması gibi evrensel değerlerin farkında olarak uluslararası ve ulusal düzeylerde toplumsal gelişmeye katkıda bulunur.
12- Uluslararası ilişkilerdeki gelişmeleri takip edebilecek düzeyde edindiği ikinci yabancı dil bilgisini kullanır.
13- Bireysel ve grup üyesi olarak Uluslararası İlişkiler alanıyla ilgili bir bilimsel çalışma yapar.
14- Öğrenciler uluslararası meselelere dair teorik bilgilerinden hareketle sunum yeteneklerini kullanırlar.
15- Öğrenciler idari bilimler, protokol, kamu etiği ve mevzuata dair teorik ve uygulamalı bilgilerini kullanır.
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 20 20
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 20 20
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 7 2 14
Toplam iş yükü     114
AKTS     5.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Erdem Ekrem, Şanlıoğlu Ö., İlgün F. Türkiye'de Hükümetlerin Makroekonomik Performansı(1950-2007), Detay Yayıncılık, Ankara, 2009
Yardımcı Kaynaklar Şahin, Hüseyin. Türkiye Ekonomisi, 11 Baskı, Ezgi Kitapevi Yayınları, Bursa, 2011.

Ders ile ilgili dosyalar