Giriş | English

Doktora > Sosyal Bilimler Enstitüsü > Rus Dili ve Edebiyati (doktora) > İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ Üçüncü düzey İŞL 517 1 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri -
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. AYŞEGÜL ASUMAN AKDOĞAN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Prof. Dr. A. Asuman Akdoğan
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Ders Anlatımı+Öğrenci tartışma ve sunumları
Dersin amacı İşletmede insan kaynağının etkili, verimli ve çalışma hayatının kalitesine dikkat ederek nasıl yönetilmesi gerektiğinin ortaya konulmasıdır.
Dersin tanımı İKY' ne giriş, İKY ve Küreselleşme, İnsan Kaynaklarının Planlanması, İş Analizi, İnsan Kaynaklarının Temini, Seçimi ve Yerleştirilmesi, İK' nın Eğitimi, Performans Değerlemesi, Kariyer yönetimi, Ücret Yönetimi, İş Güvenliği ve İşgören Sağlığı, Endüstriyel İlişkier.

Dersin içeriği
1- İnsan Kaynakları Yönetimine Giriş: İnsan Kaynaklarının Önemi,İK Yönetiminin Gelişimi, İK Departmanının Organizasyonu
2- Küreselleşme ve İKY+Makale tartışması
3- İnsan Kaynakları Planlaması+Makale tartışması
4- İş analizi+Makale tartışması
5- İnsan Kaynakları Temini+Makale tartışması
6- İnsan Kaynakları Seçim ve Yerleştirilmesi+ Makale tartışması
7- İK Eğitimi+ Makale tartışması
8- Sınav
9- Performans Değerleme+ Makale tartışması
10- Kariyer Yönetimi+ Makale tartışması
11- Ücret Yönetimi+ Makale tartışması
12- İş Güvenliği ve Sağlığı+ Makale tartışması
13- Endüstriyel İlişkiler+Sendikalar+ Makale tartışması
14- Ödevler
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- İnsan Kaynakları alanındaki temel kavramları açıklar
2- İnsan Kaynakları Yönetimi Fonksiyonlarını ve sürecini açıklar
3- Öğrencinin birey olarak kendisini ve çalışan olarak iş ortamındaki insanı yönetme ile ilgili bilgi ve becerileri elde etmesi
4- İKY alanında fonksiyonlarla ilgili uygulama yapabilmek
5- İKY alanında, etik ilkeler çerçevesinde araştırma yeteneği kazanmak.
6- İletişim becerilerini geliştirmek
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- - Alanında öz güveni yüksek, akademik anlamda etkin ve yetkin olup Rus dili, edebiyatı, tarihi ve kültürü hakkında kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir.
2- - Rus edebiyatının türlerini karakteristik özellikleri ile tanımlamak ve bu türleri temsil eden metinleri, tarihi, sosyal, kültürel, ekonomik, siyasi arka planları bağlamında açıklamak ve analiz etmek için gerekli kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir.
3- - Farklı metin türlerinde Rusça-Türkçe ve Türkçe-Rusça çeviri yapabilmek için gerekli güncel kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir.
4- - Disiplinlerarası bir yaklaşımla, edebi ve kültürel metinleri ilgili kuramları çerçevesinde uygulayarak analiz eder.
5- - Edebiyat ve dilbilim alanlarında uzman seviyesinde araştırma ve akademik yayın yapar.
6- - Kültürler arası farklılıklardan olumlu anlamda faydalanabilme uzmanlığı kazanır ve Rus kültürü hakkında uzman seviyesinde bilgi sahibi olarak edindiği bilgilerle Türk ve Rus kültürlerini sağlıklı bir şekilde karşılaştırma becerisine sahiptir.
7- - Güncel bilgi teknolojilerini ve araştırma yöntem ve tekniklerini kullanarak Rus dili, edebiyatı ve kültürü ile ilgili konularda bireysel olarak ve/veya takım çalışması ile bilgi ve veri toplar, bu bilgi ve verileri ulusal ve uluslararası eğitim-öğretim ortamlarında ve diğer mesleki ortamlarda paylaşır.
8- - Kamu ve özel sektör kurumlarında çalışabilecek nitelikte Rus dili, edebiyatı, tarihi ve kültürü hakkında bilgi donanımına sahiptir.
9- - Rus dili, edebiyatı, tarihi ve kültürü alanlarında gereksinimi duyulan sosyal, kültürel ve sanatsal etkinlikler düzenler.
10- - Temel evrensel değerleri benimseyerek farklı dil, ırk, cinsiyet, din ve sosyal sınıf gruplarına karşı ön yargısız, saygılı, iletişime ve öğrenmeye açık bir tutum geliştirir.
11- - Rus dili ve edebiyatı ile ilgili yazılı ve görsel sunumlar hazırlama ve sunma becerisine sahiptir.
12- - Rus edebiyatının türlerini karakteristik özellikleri ile tanımlamak ve bu türleri temsil eden metinleri, tarihi, sosyal, kültürel, ekonomik, siyasi arka planları bağlamında açıklamak ve analiz etmek için gerekli kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir.
13- - Farklı metin türlerinde Rusça-Türkçe ve Türkçe-Rusça çeviri yapabilmek için gerekli güncel kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir.
14- - Disiplinlerarası bir yaklaşımla, edebi ve kültürel metinleri ilgili kuramları çerçevesinde uygulayarak analiz eder.
15- - Eleştirel, yaratıcı ve analitik düşünme yetisiyle bağımsız araştırma yapar, kendi alanında uzmanlaşır, problem çözer ve kendini her ortamda ifade eder.
16- - Kültürler arası farklılıklardan olumlu anlamda faydalanabilme uzmanlığı kazanır ve Rus kültürü hakkında uzman seviyesinde bilgi sahibi olarak edindiği bilgilerle Türk ve Rus kültürlerini sağlıklı bir şekilde karşılaştırma becerisine sahiptir.
17- - Güncel bilgi teknolojilerini ve araştırma yöntem ve tekniklerini kullanarak Rus dili, edebiyatı ve kültürü ile ilgili konularda bireysel olarak ve/veya takım çalışması ile bilgi ve veri toplar, bu bilgi ve verileri ulusal ve uluslararası eğitim-öğretim ortamlarında ve diğer mesleki ortamlarda paylaşır.
18- - Kamu ve özel sektör kurumlarında çalışabilecek nitelikte Rus dili, edebiyatı, tarihi ve kültürü hakkında bilgi donanımına sahiptir.
19- - Rus dili, edebiyatı, tarihi ve kültürü alanlarında gereksinimi duyulan sosyal, kültürel ve sanatsal etkinlikler düzenler.
20- - Temel evrensel değerleri benimseyerek farklı dil, ırk, cinsiyet, din ve sosyal sınıf gruplarına karşı ön yargısız, saygılı, iletişime ve öğrenmeye açık bir tutum geliştirir.
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 14 2 28
Sunum / Seminer hazırlama 14 1 14
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 8 8
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 7 7
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 20 20
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 1 7 7
Toplam iş yükü     144
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 0
Kısa sınav 10 0
Ödev 1 0
Yarıyıl içi toplam   0
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   0
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   0
Genel toplam   0

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı İnsan Kaynakları Yönetimi.İÜ İKY Anabilim Dalı Öğr. Üyeleri. Beta, İstanbul 2013 Dursun Bingöl, İnsan Kaynakları Yönetimi,2013.
Yardımcı Kaynaklar Garry Dessler, Human Resource Management, 2005.

Ders ile ilgili dosyalar