Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
KAMU POLİTİKASI ANALİZİ |
İkinci düzey |
SKY507 |
Seçmeli |
1 |
7.00 |
7.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
-
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. MUSTAFA DEMİRCİ
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
PROF. DR. MUSTAFA DEMİRCİ
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
-
|
Dersin veriliş şekli
|
Teorik
|
Dersin amacı
|
Kamu politikası analizi, basitçe devletin kolektif sorunları çözmek için gerekli olan kullanışlı bilgiyi üretme süreci olarak tanımlanabilir.
Bu dersin amacı «politika analizi nasıl yapılır?» sorusuna cevap aramaktır.
Literatürde birçok politika analiz modeli mevcuttur. Bu derste Bardach ve Patashnik tarafından geliştirilen sekiz aşamalı politika analiz modeli kullanılarak klasik kamu politika analiz pratiği (sanatı veya zanaatı) tanıtılacaktır.
|
Dersin tanımı
|
politika sorunu tanımlama, veri toplama, alternatif çözümler geliştirme, değerlendirme kriterlerini belirleme, alternatiflerin sonuçlarını tahmin etme, kriterlere göre alternatifleri değerlendirme, politika çözüm önerisi geliştirme, kamu politikası analiz raporu yazma.
|
1- |
Kamu politikası analizi nedir?
|
2- |
Kamu politikasının unsurları
|
3- |
Sorun tanımlama
|
4- |
Veri toplama
|
5- |
Alternatif geliştirme
|
6- |
Değerlendirme kriterlerini belirleme
|
7- |
Alternatiflerin sonuçlarını tahmin etme
|
8- |
Karşı bedellerle (trade-ofss) ile yüzleşme
|
9- |
Arasınav
|
10- |
Politika çözüm önerisi geliştirme
|
11- |
Politika analiz raporu yazma ve sunma
|
12- |
Politika analiz raporu inceleme
|
13- |
Öğrenci politika analizi sunumu
|
14- |
Öğrenci politika analizi sunumu
|
15- |
Öğrenci politika analizi sunumu
|
16- |
Final sınavı
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Kamu politikası sorunlarını tanımlar
|
2- |
Analiz için gerekli verileri toplar
|
3- |
Politika sorunları için alternatif politika önerileri geliştirir
|
4- |
Değerlendirme kriterlerini belirler
|
5- |
Alternatiflerin doğuracağı sonuçları tahmin eder
|
6- |
Alternatiflerin sonuçlarını kriterlere göre değerlendirir ve bir politika çözümü önerir.
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Alanının temel kuram ve uygulama bilgilerine hâkimdir. Bu kapsamda, komşu disiplinlerle etkileşimleri kavrar ve toplumsal yapı ve dinamikleri yorumlayabilir.
|
|
2- |
Alanında araştırma yapma, araştırmaları planlama, elde ettiği verileri işleme, yorumlama ve değerlendirme becerilerine sahiptir ve alanında karşılaştığı sorunlara çözüm önerisi geliştirir.
|
|
3- |
Alanında edindiği bilgileri eleştiri süzgecinden geçirir, yaşam boyu öğrenme ve sorgulama bilincine sahiptir.
|
|
4- |
Alanında edindiği bilgi ve becerileri yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilir. Bir yabancı dili bilir ve çalışmalarında bilgisayarı ve bilişim teknolojilerini etkili bir şekilde kullanır. Birikimini yazılı ve sözlü iletişim becerilerini kullanarak bilimsel platformlara taşıyabilir.
|
|
5- |
Alanıyla ilgili çalışmalarında toplumsal, kültürel, bilimsel ve etik değerlere uygun hareket eder, çalışma hayatında bu süreçte karşılaşılan sorunların çözümüne katkıda bulunur.
|
|
6- |
|
|
7- |
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
3
|
14
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
1
|
10
|
10
|
Ödevler
|
1
|
1
|
1
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
10
|
3
|
30
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
12
|
5
|
60
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
145
|
AKTS
|
|
|
6.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
0
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
1
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
0
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Eugene Bardach and Eric M. Patashnik (2020) A Practical Guide for Policy Analysis: The Eightfold Path to More Effective Problem Solving.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Dunn, W. (2017) Public Policy Analysis.
Geva-May and Wildavsky (1997) An Operational Approach to Policy Analysis: The Craft Prescriptions for Better Analysis.
Giliberto Capano and Michael Howlett (2020) A Modern Guide to Public Policy.
Meltzer, R., & Schwartz, A. (2019). Policy Analysis as Problem Solving. Patton and Sawicki (1993) Basic Methods of Policy Analysis and Planning.
Vining, A., & Weimer, D. (2010) Policy Analysis.
|
|