Giriş | English

Yüksek Lisans > Sosyal Bilimler Enstitüsü > Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi (y.l.) > KAMU POLİTİKASI ANALİZİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
KAMU POLİTİKASI ANALİZİ İkinci düzey SKY507 Seçmeli 1 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri -
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. MUSTAFA DEMİRCİ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. MUSTAFA DEMİRCİ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Teorik
Dersin amacı Kamu politikası analizi, basitçe devletin kolektif sorunları çözmek için gerekli olan kullanışlı bilgiyi üretme süreci olarak tanımlanabilir. Bu dersin amacı «politika analizi nasıl yapılır?» sorusuna cevap aramaktır. Literatürde birçok politika analiz modeli mevcuttur. Bu derste Bardach ve Patashnik tarafından geliştirilen sekiz aşamalı politika analiz modeli kullanılarak klasik kamu politika analiz pratiği (sanatı veya zanaatı) tanıtılacaktır.
Dersin tanımı politika sorunu tanımlama, veri toplama, alternatif çözümler geliştirme, değerlendirme kriterlerini belirleme, alternatiflerin sonuçlarını tahmin etme, kriterlere göre alternatifleri değerlendirme, politika çözüm önerisi geliştirme, kamu politikası analiz raporu yazma.

Dersin içeriği
1- Kamu politikası analizi nedir?
2- Kamu politikasının unsurları
3- Sorun tanımlama
4- Veri toplama
5- Alternatif geliştirme
6- Değerlendirme kriterlerini belirleme
7- Alternatiflerin sonuçlarını tahmin etme
8- Karşı bedellerle (trade-ofss) ile yüzleşme
9- Arasınav
10- Politika çözüm önerisi geliştirme
11- Politika analiz raporu yazma ve sunma
12- Politika analiz raporu inceleme
13- Öğrenci politika analizi sunumu
14- Öğrenci politika analizi sunumu
15- Öğrenci politika analizi sunumu
16- Final sınavı
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Kamu politikası sorunlarını tanımlar
2- Analiz için gerekli verileri toplar
3- Politika sorunları için alternatif politika önerileri geliştirir
4- Değerlendirme kriterlerini belirler
5- Alternatiflerin doğuracağı sonuçları tahmin eder
6- Alternatiflerin sonuçlarını kriterlere göre değerlendirir ve bir politika çözümü önerir.
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Alanının temel kuram ve uygulama bilgilerine hâkimdir. Bu kapsamda, komşu disiplinlerle etkileşimleri kavrar ve toplumsal yapı ve dinamikleri yorumlayabilir.
2- Alanında araştırma yapma, araştırmaları planlama, elde ettiği verileri işleme, yorumlama ve değerlendirme becerilerine sahiptir ve alanında karşılaştığı sorunlara çözüm önerisi geliştirir.
3- Alanında edindiği bilgileri eleştiri süzgecinden geçirir, yaşam boyu öğrenme ve sorgulama bilincine sahiptir.
4- Alanında edindiği bilgi ve becerileri yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilir. Bir yabancı dili bilir ve çalışmalarında bilgisayarı ve bilişim teknolojilerini etkili bir şekilde kullanır. Birikimini yazılı ve sözlü iletişim becerilerini kullanarak bilimsel platformlara taşıyabilir.
5- Alanıyla ilgili çalışmalarında toplumsal, kültürel, bilimsel ve etik değerlere uygun hareket eder, çalışma hayatında bu süreçte karşılaşılan sorunların çözümüne katkıda bulunur.
6-
7-
8-
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 3 14 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 1 10 10
Ödevler 1 1 1
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 10 3 30
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 12 5 60
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     145
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 0
Yarıyıl içi toplam   0
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Eugene Bardach and Eric M. Patashnik (2020) A Practical Guide for Policy Analysis: The Eightfold Path to More Effective Problem Solving.
Yardımcı Kaynaklar Dunn, W. (2017) Public Policy Analysis. Geva-May and Wildavsky (1997) An Operational Approach to Policy Analysis: The Craft Prescriptions for Better Analysis. Giliberto Capano and Michael Howlett (2020) A Modern Guide to Public Policy. Meltzer, R., & Schwartz, A. (2019). Policy Analysis as Problem Solving. Patton and Sawicki (1993) Basic Methods of Policy Analysis and Planning. Vining, A., & Weimer, D. (2010) Policy Analysis.

Ders ile ilgili dosyalar