Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
MEDYA VE TEMSİL |
Üçüncü düzey |
RTS 906 |
Seçmeli |
1 |
7.00 |
7.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DOÇ. DR. HÜLYA ÖZTEKİN
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DOÇ. DR. HÜLYA ÖZTEKİN
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
-
|
Dersin veriliş şekli
|
Konferans, Tartışma, Örnek Olay İncelemesi
|
Dersin amacı
|
Dersin amacı, öğrencilere toplumsal gerçekliğin ve toplumsal kimliklerin medyada temsiline ilişkin söylem ve pratikleri eleştirel bir perspektifle analiz etme becerisi kazandırmaktır.
|
Dersin tanımı
|
Bu derste medyada toplumsal gerçekliğin inşası ve yeniden sunumu olgusu ideoloji, yanlış bilinç, hegemonya, dil, söylem, özne, iktidar gibi kavramlar çerçevesinde üretilen kuramsal tartışmalar ve medya metin analizleri üzerinden değerlendirilmektedir.
|
1- |
Temsil kavramı ve temsil kavramına ilişkin farklı yaklaşımlar
|
2- |
Medya ve temsil ilişkisi
|
3- |
Medyada temsil: İdeoloji ve yanlış bilinç
|
4- |
Medyada temsil: Dil ve söylem
|
5- |
Medyada temsil: Özne ve iktidar
|
6- |
Medyada sınıfsal kimlik ve temsil
|
7- |
Medyada dini kimlik ve temsil
|
8- |
Medyada etnik kimlik ve temsil
|
9- |
Medyada toplumsal cinsiyet, beden ve temsil
|
10- |
Medya metin analizi
|
11- |
Medya metin analizi
|
12- |
Medya metin analizi
|
13- |
Medya metin analizi
|
14- |
Medya metin analizi
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Medya ve temsil ilişkisini anlar.
|
2- |
Medya temsillerinin üretimine ilişkin çeşitli söylem ve pratikleri tespit eder.
|
3- |
Medya ürünlerinin ideolojik işleyişini biçim ve içerik düzeylerinde değerlendirir.
|
4- |
|
5- |
|
6- |
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Alan ile ilişkili teorik yaklaşımlara dair temel bir bilginin edinilmesi
|
|
2- |
Alan ile ilgili uygulamalara (pratiğe) yönelik temel bir bilginin edinilmesi
|
|
3- |
Teori ve pratikte dünya çapında meydana gelen gelişmelerin takip edilebilmesi
|
|
4- |
Ekip çalışması becerisinin kazanılması
|
|
5- |
İnisiyatif alma, kreatif çözümler geliştirebilme ve analitik düşünce yeteneğinin kazanılması
|
|
6- |
Alanda, araştırmalarını ve/veya pratiklerini yürüten kişiler veya gruplarla iletişimde bulunmak için gerekli becerilerin kazanılması
|
|
7- |
Bir yabancı dili kullanarak alanda, araştırmalarını ve/veya pratiklerini yürüten yabancı kişiler veya gruplarla iletişimde bulunmak için gerekli becerilerin kazanılması
|
|
8- |
Alandaki çeşitli yazılımları ve/veya teknik ekipmanları kullanabilme yeteneğinin kazanılması
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
3
|
42
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
10
|
10
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
1
|
30
|
30
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
15
|
15
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
5
|
2
|
10
|
Toplam iş yükü
|
|
|
151
|
AKTS
|
|
|
6.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
1
|
40
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
80
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
80
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
20
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Stuart Hall, Representation Cultural Representations and Signifying Practices
Mehmet Küçük, Medya İktidar İdeoloji
Süleyman İrvan, Medya Kültür Siyaset
Erol Mutlu, Kitle İletişim Kuramları
Nick Stevenson, Medya Kültürleri
Şahinde Yavuz, Medya ve İzleyici: Bitmeyen Tartışma
Louis Althusser, İdeoloji ve Devletin İdeolojik Aygıtları
Sevilay Çelenk, İletişim Çalışmalarında Kırılmalar ve Uzlaşmalar
Barış Çoban, Zeynep Özarslan, Söylem ve İdeoloji
Dan Laugley, Medya Çalışmaları
Şahinde Yavuz, Toplumsal Cinsiyet ve Medya Temsilleri
Sevilay Çelenk, Televizyon Temsil Kültür
Mike Wayne, Marksizm ve Medya Araştırmaları
|
|