Giriş | English

Yüksek Lisans > Sosyal Bilimler Enstitüsü > Kültürel Çalişmalar (yüksek Lisans) > ACADEMIC PRACTICES
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
ACADEMIC PRACTICES İkinci düzey ECON 912 4 5.00 5.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri -
Eğitimin dili İngilizce
Koordinatör
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. HAYRİYE ATİK
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Teorik ve uygulamalı
Dersin amacı Araştırma yapma ve bağımsız olarak makale hazırlayabilme becerilerini geliştirmektir.
Dersin tanımı Bu ders,tez çalışması için ön hazırlık niteliği taşır.

Dersin içeriği
1- Bilimsel araştırma süreci hakkında genel bilgiler
2- Seminer çalışması ve konu seçimi
3- Seminer çalışması sürecinde makale analizi-I
4- Seminer çalışması sürecinde makale analizi-II
5- Taslak planın oluşturulması
6- Taslak Planın Sunulması-I
7- Taslak Planın Sunulması-II
8- Ara sınav
9- Ön raporun hazırlanması
10- Ön raporun sunumu
11- Seminer çalışmasının nihai yazımı
12- Seminer çalışmalarının sunumu-I
13- Seminer çalışmalarının sunumu-II
14- Final Sınavı
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Bilimsel araştırma tekniklerini kullanarak belli bir konuda rapor hazırlayabilir.
2- Sunum tekniklerine uygun biçimde rapor sunabilir.
3- Bilimsel etik kuralları çerçevesinde araştırma yapabilir.
4- Doktora tezi yazmak için ön bilgi sahibi olur.
5- Bilimsel çalışmanın aşamaları hakkında bilgi sahibi olur.
6- Yazarak düşünme becerisini geliştirir.
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Kültürel Çalışmalar alanında uygulanan araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır, kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur.
2- Kültürel Çalışmalar alanında yerli/yabancı yazılı kaynakları etkin bir şekilde kullanır.
3- Kültürel Çalışmalar alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar ve farklı disiplinlerle ortak çalışmalar yürütür.
4- Kültürel Çalışmalar alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgilerle; alanında karşılaşılan sorunları, ileri düzeyde yöntem/teknikler ve bilişim/iletişim teknolojilerini kullanarak çözümler.
5- Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar, çözümler ve yeni bilgiler üretir. Alanında edindiği uzmanlık bilgisini, sorun çözme ve uygulama becerilerini kullanarak farklı disiplinlerle ortak çalışmalar yürütür.
6- Alanıyla ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmada bağımsız olarak çalışır. Sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar; kişisel, kurumsal ve ekip çalışmalarını uzmanlık düzeyinde organize eder.
7- Kültürel Çalışmalar alanında edindiği uzmanlığı kullanarak sorumluluğu altındaki kişi ve grupların öğrenmesini teşvik eder. Toplumun siyasi, iktisadi, ahlaki duyarlılığı hakkında çözümlemeler yapar.
8- Kültürel Çalışmalar alanıyla ilgili verileri toplar, yorumlar, çalışmalarına uygular. Tarihi-kültürel çevrenin korunmasıyla ilgili çalışmaları, bilimsel, kültürel, sanatsal, toplumsal ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri yayar.
9- Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla inceler, geliştirir, değerlendirir ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçer.
10- Alanında yeni fikirlerin analizini, sentezini ve eleştirel değerlendirmesini yapar. Özgün bir çalışmayı, programı veya projeyi bağımsız olarak zamanında ve istenilen nitelikte gerçekleştirerek ilgili alanda bilimsel çalışmalara katkıda bulunur.
11- Kültürel Çalışmalar alanındaki güncel gelişmeleri ve yürütülen projeleri, nicel ve nitel verilerle destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara iletişim araçlarıyla aktarır. Alanında strateji belirler, politika geliştirir, uygulama aşamalarını planlar ve elde edilen sonuçları paylaşır.
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 10 3 30
Sunum / Seminer hazırlama 1 10 10
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     148
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı -
Yardımcı Kaynaklar -

Ders ile ilgili dosyalar