Giriş | English

Yüksek Lisans > Sosyal Bilimler Enstitüsü > Çin Dili ve Edebiyati (y.l) > ÇİN FELSEFESİ VE KONFUÇYÜS ARAŞTIRMALARI I
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
ÇİN FELSEFESİ VE KONFUÇYÜS ARAŞTIRMALARI I İkinci düzey ÇDE511 Seçmeli 1 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri -
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. NURCAN KALKIR
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı YRD.DOÇ. DR. NURCAN KALKIR
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Yüz Yüze
Dersin amacı Çin Felsefesini öğrenmek
Dersin tanımı Felsefe yoluyla Çin toplumun düşünce yapısını anlayabilmek

Dersin içeriği
1- Felsefe Nedir?
2- Çin Felsefesinin Problemi ve Ruhu
3- Düşünce Ekolleri
4- On Ekol
5- Konfuçyüs Öğretisi
6- Dao Öğretisi
7- Mo Öğretisi
8- Ara Sınav
9- Fa Öğretisi
10- Felsefi Eserler
11- Felsefi Eserler
12- Felsefi Eserler
13- Felsefi Eserler
14- Felsefi Eserler
15- Final Sınavı
16- -
17- -
18- -
19- -
20- -

Dersin öğrenme çıktıları
1- Felsefenin ne olduğu öğrenilecek
2- Çin Felsefesinin neyi araştırdığı ve farkı
3- Düşünce ekolleri hakkında bilgi sahibi olunacak
4- Konfuçyüs
5- Diğer akımlar
6- Metinler okunmaya çalışılacak
7- -
8- -
9- -
10- -

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Çince ses tonları, anlambilim, biçembilim, sözdizimi ve dilbilgisi kuralları hakkında bilgi sahibi olur.
2- Çin yazısının kökeni, evrimi, yazım kuralları ve sözcük anlamlarını öğrenir.
3- Çince konuşma, okuma, dinleme becerisi edinir ve bu becerisini ulusal ve uluslararası platformlarda kullanabilir.
4- Çin edebiyatının, kültürünün ve tarihinin gelişim süreci ile ilgili bilgi sahibi olur.
5- Dinleme, okuma ve çeviri yoluyla çeşitli tür ve konularda hedef dildeki pasajları veya metinleri kavrar ve analiz eder.
6- Bireysel olarak özellikle Çince-Türkçe, Türkçe-Çince çeviri alanında bağımsız çalışır veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
7- Edebiyat,kültür, tarih vb. alanında uygulamalı ve kuramsal bilgileri çözümler ve yorumlar.
8- Özellikle Çin kültürü alanındaki çeşitli sosyal,kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır.
9- Çinceyi kullanarak alanındaki bilgileri izler ve ilgili alandaki uzman ve uzman olmayan kişi ve kuruluşlarla iletişim halinde olur.
10- Alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilgi teknolojilerin kullanır.
11- Çin dili edebiyatı ve kültürü alanındaki bilgileri kullanarak kendi ulusuna objektif bakmayı öğrenerek evrensel bilinç kazanır. Aynı zamanda her türlü kültüre saygı duyar, sosyal adalet bilinci kazanır, tarihi ve kültürel mirasına sahip çıkar.
12- Öğrencilere ödev hazırlama sorumluluk bilinci kazandırır.
13- Mesleki ve bireysel alanlarda yaşam boyu öğrenme becerisine ve yetkinliğine sahip olur.
14- Alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 13 3 39
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 20 2 40
Ödevler 10 2 20
Sunum / Seminer hazırlama 2 1 2
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 5 5
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 5 5
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 10 3 30
Toplam iş yükü     145
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 2 40
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Wen Haiming, Çin Felsefesi,Kaynak Yayınları, Istanbul, 2014.
Yardımcı Kaynaklar Daisetz Teitaro Suzuki, Çin Felsefesi Tarihi,Say Yayınları, Istanbul, 2012. Çince Metinler

Ders ile ilgili dosyalar