Giriş | English

Doktora > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Fizyoloji (doktora) > KANDA BAZI ORGANİK MADDELERİN MİKTAR TAYİNİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
KANDA BAZI ORGANİK MADDELERİN MİKTAR TAYİNİ Üçüncü düzey VBK 530 1 6.00 6.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. MERYEM EREN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Prof. Dr. Meryem EREN, Dr. Öğr. Üyesi Meryem ŞENTÜRK
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Yüz Yüze
Dersin amacı Bu ders, öğrencilerin kandaki bazı organik maddelerin miktarlarını tayin edebilmesi amaçlanmaktadır.
Dersin tanımı Bu derste, kandaki bazı organik maddelerin miktarlarının tayin edebilmesi hakkında bilgi verilir.

Dersin içeriği
1- Kan ve genel yapısı
2- Kanda bulunan organik maddeler
3- Kanda bulunan organik maddeler
4- Kanda bulunan organik maddelerin yüksek ve düşük olduğu durumlar
5- Kanda glikoz düzeyleri
6- Kanda total protein ve albumin
7- Kanda kolesterol
8- Kanda lipoproteinler
9- Safra renkli madde ve safra asitleri
10- Kanda enzimler
11- Kanda enzim düzeyleri ve klinik önemleri
12- Kanda Vitamin A ve E tayini
13- Kanda Vitamin C tayini
14- Kanda hormon düzeyleri ve önemi
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Kan ve genel yapısını bilir.
2- Kanda bulunan organik maddeleri bilir.
3- Kandaki enzim düzeyleri ve klinik önemleri hakkında bilgi sahibi olur.
4- Kandaki Vitamin A, E ve C tayinlerini bilir.
5- Kandaki hormon düzeyleri ve önemleri hakkında bilgi sahibi olur.
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Fizyoloji bilgisini üst düzeyde kullanarak fizyoloji ile ilgili hipotezleri kurma, çözme ve geliştirebilme.
2- Fizyoloji alanına yenilik getiren bir düşünce, bilimsel yöntem, tasarım veya uygulama geliştirebilme ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve uygulamayı fizyoloji alanına uygulayabilme.
3- Fizyoloji ile ilgili özgün bir araştırma sürecini uygun teknolojileri kullanarak tasarlayabilme, uygulayabilme, sonuçlandırabilme ve yönetebilme.
4- Fizyoloji alanında en yeni bilgilere ulaşabilme ve bunları sistemli bir biçimde değerlendirebilme.
5- Fizyoloji alanında gerçekleştirdiği akademik çalışmaların sonuçlarını saygın yurtiçi ve yurtdışı akademik ortamlarda sunabilme ve yayınlayabilme
6- Bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel gelişmeleri değerlendirebilme ve bilimsel tarafsızlık ve etik sorumluluk bilinciyle topluma aktarabilme.
7- Fizyoloji alanındaki fikirlerin ve gelişmelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilme
8- Kendi alanı, diğer tıp alanlarında çalışanlar ve daha geniş bilimsel ve sosyal topluluklarla yazılı ve sözlü iletişim kurma, işbirliği yapma, görüşlerini savunabilme.
9- Özgün ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 5 2 10
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 14 2 28
Toplam iş yükü     104
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Tiftik A.M. Klinik Biyokimya. Mimoza yayınları, Konya, 1996. Üstdal, MK, L. Karaca, Y. Türmöz, H. Testereci, S. Kuş, H. Paşaoğlu. Biyokimya. Medipres, Malatya, 2003.
Yardımcı Kaynaklar Ersoy, E., Bayşu N. Pratik Biyokimya. Ankara Üniversitesi Veteriner Fakültesi YayınMengi M. Pratik Biyokimya ve Veteriner Hekimliğinde Kullanılan Testler. İstanbul Üniversitesi Veteriner Fakültesi Yayını, Ders Notu No: 40, 1994.ı, Ankara, 1981. Kürşat, T. Veteriner Klinik Laboratuvar Teşhis. Özel Baskı, Konya,1995. Karagül H., A. Altıntaş, UR. Fidancı, T.Sel. Klinik Biyokimya. Medisan Yayınevi, Ankara, 2000.

Ders ile ilgili dosyalar