Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
ŞEHİRCİLİK PROJESİ III |
Birinci düzey |
ŞBP311 |
Zorunlu |
3 |
12.00 |
12.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
ŞBP211 ŞEHİRCİLİK PROJESİ II
|
Eğitimin dili
|
TÜRKÇE
|
Koordinatör
|
PROF. DR. SEDA ÇALIŞIR HOVARDAOĞLU
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
Prof.Dr. Seda ÇALIŞIR HOVARDAOĞLU, Arş. Gör.Dr.Merve KOÇAK GÜNGÖR, Arş. Gör. Dr. Özlem TEPELİ TÜREL
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
|
Dersin veriliş şekli
|
Atölye çalışması
|
Dersin amacı
|
Şehir planlama disiplininin planlama ve ifade tekniklerine ilişkin temel bilgilerin verilmesi ve deneyim kazandırılması.
|
Dersin tanımı
|
Ders kapsamında, proje alanı olarak belirlenen yerleşmelerin çevresel ilişkilerinin değerlendirilmesi, kentsel gelişme hedefleri ve eğilimlerinin belirlenmesi, kent makroformunun değerlendirilmesi ve alanda belirlenen sorunların çözümüne yönelik plan, plan kararları ve raporunun oluşturulması amaçlanmaktadır.
|
1- |
Dersin amacı, içeriği, haftalık ders izlencesi ve değerlendirmeye ilişkin bilgilendirme,
Kent planlama sürecinde analiz çalışması konusunda bilgilendirme,
Analiz Çalışma Gruplarının belirlenmesi.
|
2- |
Proje alanı hakkında bilgilendirme, analiz çalışma gruplarının ön araştırmalarının değerlendirilmesi.
|
3- |
Planlama alanı analizlerinin değerlendirilmesi.
|
4- |
Planlama alanı analizlerinin değerlendirilmesi.
|
5- |
Planlama alanı analizlerinin değerlendirilmesi ve sentez gruplarının oluşturulması.
Kent planlama sürecinde sentez konusunda bilgilendirme.
|
6- |
Planlama alanı sentez ve sorun tanımı.
Eşik analizi
Yerleşilebilirlik durumu
Kent makroformu ve belirleyicileri konusunda bilgilendirme.
|
7- |
Nazım İmar Planı hazırlanması için bireysel sentezlerin oluşturulması; sorun tanımları; amaç ve hedeflerin belirlenmesi. Planlama Alanı Çevresel İlişkilerinin Değerlendirilmesi (Şema)
Plan Dönemi
Nazım İmar Planı
Amaç ve hedef konusunda bilgilendirme.
|
8- |
Sorun tanımları, plan amaç ve hedeflerinin belirlenmesi.
|
9- |
Ara sınav
|
10- |
Planlama Alanı Amaç ve Hedefler, Nazım İmar Planı’nın hazırlanması ve Planlama Alanı çevresel ilişkilerinin değerlendirilmesi.
|
11- |
Planlama Alanı Amaç ve Hedefler, Nazım İmar Planı’nın hazırlanması.
|
12- |
Planlama Alanı Amaç ve Hedefler, Nazım İmar Planı''nın hazırlanması.
|
13- |
Planlama Alanı Amaç ve Hedefler, Nazım İmar Planı’nın hazırlanması.
|
14- |
Jüri
|
15- |
Planlama Alanı Amaç ve Hedefler, Nazım İmar Planı''nın hazırlanması ve Öncelikli Planlama Alanı''nın belirlenmesi.
|
16- |
Planlama Alanı Nazım İmar Planı''nın hazırlanması ve Öncelikli Planlama Alanı''nın belirlenmesi.
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Kenti analiz eder ve sorun tanımlar.
|
2- |
1/5000 ölçekli Nazım İmar Planı''nı yapar.
|
3- |
Kentsel alan kullanımlarını bilir ve planlama alanında değerlendirir.
|
4- |
Nüfus ve yapı yoğunluklarını hesaplar.
|
5- |
Kentsel sorun çözümlerine yönelik karar üretir.
|
6- |
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Kentsel Tasarım
|
|
2- |
Kent ve Bölge Planlama
|
|
3- |
Ulaşım
|
|
4- |
Peyzaj
|
|
5- |
Ekoloji
|
|
6- |
Sosyoloji
|
|
7- |
Şehircilik Tarihi
|
|
8- |
Sanat Tarihi
|
|
9- |
Kentsel Koruma
|
|
10- |
Bilgisayar Destekli tasarım
|
|
11- |
Kentsel Coğrafya
|
|
12- |
Mimarlık Bilgisi
|
|
13- |
Ekonomi
|
|
14- |
Gayrimenkul Değerleme ve Konut
|
|
15- |
İstatistik
|
|
16- |
İmar Hukuku
|
|
17- |
Çizim ve Sunum Teknikleri
|
|
18- |
Planlama Kuram ve Teknikleri
|
|
19- |
Yabancı Dil
|
|
20- |
Genel Kültür
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
16
|
8
|
128
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
15
|
6
|
90
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlar
|
2
|
8
|
16
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
3
|
8
|
24
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
4
|
8
|
32
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
8
|
8
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
298
|
AKTS
|
|
|
12.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
2
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
-
|
Yardımcı Kaynaklar
|
City Sense and City Design, Kevin Lynch, Cambridge, MIT, 2002
Designing Cities: Critical Readings in Urban Design, edited by Alexander R. Cuthbert, Malden, MA, Blackwell Pub., 2003
Studying the Built Environment, Marion Temple, Basingstoke : Palgrave, 2004
Urban & Regional Planning, Hall, P., Routledge, London-1992.
Planning Roles and Context, in Introduction to Urban Planning, Alexander, E. R., Eds. Catanese, A. J., Snyder, J. C., McGraw, H., New York-1981.
Kentsel Planlamada Arazi Kullanım Standartları, Melih Ersoy, TMMOB, Ankara, 2009
3194 Sayılı İmar Kanunu, Yönetmelikleri ve Mekansal Planlar Yapım Yönetmeliği
|
|