Giriş | English

Lisans > Mimarlik Fakültesi > Şehir ve Bölge Planlama > ŞEHİRCİLİK PROJESİ III
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
ŞEHİRCİLİK PROJESİ III Birinci düzey ŞBP311 Zorunlu 3 12.00 12.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri ŞBP211 ŞEHİRCİLİK PROJESİ II
Eğitimin dili TÜRKÇE
Koordinatör PROF. DR. SEDA ÇALIŞIR HOVARDAOĞLU
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Prof.Dr. Seda ÇALIŞIR HOVARDAOĞLU, Arş. Gör.Dr.Merve KOÇAK GÜNGÖR, Arş. Gör. Dr. Özlem TEPELİ TÜREL
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
Dersin veriliş şekli Atölye çalışması
Dersin amacı Şehir planlama disiplininin planlama ve ifade tekniklerine ilişkin temel bilgilerin verilmesi ve deneyim kazandırılması.
Dersin tanımı Ders kapsamında, proje alanı olarak belirlenen yerleşmelerin çevresel ilişkilerinin değerlendirilmesi, kentsel gelişme hedefleri ve eğilimlerinin belirlenmesi, kent makroformunun değerlendirilmesi ve alanda belirlenen sorunların çözümüne yönelik plan, plan kararları ve raporunun oluşturulması amaçlanmaktadır.

Dersin içeriği
1- Dersin amacı, içeriği, haftalık ders izlencesi ve değerlendirmeye ilişkin bilgilendirme, Kent planlama sürecinde analiz çalışması konusunda bilgilendirme, Analiz Çalışma Gruplarının belirlenmesi.
2- Proje alanı hakkında bilgilendirme, analiz çalışma gruplarının ön araştırmalarının değerlendirilmesi.
3- Planlama alanı analizlerinin değerlendirilmesi.
4- Planlama alanı analizlerinin değerlendirilmesi.
5- Planlama alanı analizlerinin değerlendirilmesi ve sentez gruplarının oluşturulması. Kent planlama sürecinde sentez konusunda bilgilendirme.
6- Planlama alanı sentez ve sorun tanımı. Eşik analizi Yerleşilebilirlik durumu Kent makroformu ve belirleyicileri konusunda bilgilendirme.
7- Nazım İmar Planı hazırlanması için bireysel sentezlerin oluşturulması; sorun tanımları; amaç ve hedeflerin belirlenmesi. Planlama Alanı Çevresel İlişkilerinin Değerlendirilmesi (Şema) Plan Dönemi Nazım İmar Planı Amaç ve hedef konusunda bilgilendirme.
8- Sorun tanımları, plan amaç ve hedeflerinin belirlenmesi.
9- Ara sınav
10- Planlama Alanı Amaç ve Hedefler, Nazım İmar Planı’nın hazırlanması ve Planlama Alanı çevresel ilişkilerinin değerlendirilmesi.
11- Planlama Alanı Amaç ve Hedefler, Nazım İmar Planı’nın hazırlanması.
12- Planlama Alanı Amaç ve Hedefler, Nazım İmar Planı''nın hazırlanması.
13- Planlama Alanı Amaç ve Hedefler, Nazım İmar Planı’nın hazırlanması.
14- Jüri
15- Planlama Alanı Amaç ve Hedefler, Nazım İmar Planı''nın hazırlanması ve Öncelikli Planlama Alanı''nın belirlenmesi.
16- Planlama Alanı Nazım İmar Planı''nın hazırlanması ve Öncelikli Planlama Alanı''nın belirlenmesi.
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Kenti analiz eder ve sorun tanımlar.
2- 1/5000 ölçekli Nazım İmar Planı''nı yapar.
3- Kentsel alan kullanımlarını bilir ve planlama alanında değerlendirir.
4- Nüfus ve yapı yoğunluklarını hesaplar.
5- Kentsel sorun çözümlerine yönelik karar üretir.
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Kentsel Tasarım
2- Kent ve Bölge Planlama
3- Ulaşım
4- Peyzaj
5- Ekoloji
6- Sosyoloji
7- Şehircilik Tarihi
8- Sanat Tarihi
9- Kentsel Koruma
10- Bilgisayar Destekli tasarım
11- Kentsel Coğrafya
12- Mimarlık Bilgisi
13- Ekonomi
14- Gayrimenkul Değerleme ve Konut
15- İstatistik
16- İmar Hukuku
17- Çizim ve Sunum Teknikleri
18- Planlama Kuram ve Teknikleri
19- Yabancı Dil
20- Genel Kültür
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 16 8 128
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 15 6 90
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 2 8 16
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 3 8 24
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 4 8 32
Yarıyıl sonu sınavı 1 8 8
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     298
AKTS     12.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 2 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı -
Yardımcı Kaynaklar City Sense and City Design, Kevin Lynch, Cambridge, MIT, 2002 Designing Cities: Critical Readings in Urban Design, edited by Alexander R. Cuthbert, Malden, MA, Blackwell Pub., 2003 Studying the Built Environment, Marion Temple, Basingstoke : Palgrave, 2004 Urban & Regional Planning, Hall, P., Routledge, London-1992. Planning Roles and Context, in Introduction to Urban Planning, Alexander, E. R., Eds. Catanese, A. J., Snyder, J. C., McGraw, H., New York-1981. Kentsel Planlamada Arazi Kullanım Standartları, Melih Ersoy, TMMOB, Ankara, 2009 3194 Sayılı İmar Kanunu, Yönetmelikleri ve Mekansal Planlar Yapım Yönetmeliği

Ders ile ilgili dosyalar