Giriş | English

Yüksek Lisans > Sosyal Bilimler Enstitüsü > İşletme (yüksek Lisans) > ESKİ TÜRK EDEBİYATI ARAŞTIRMALARINDA USÜL
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
ESKİ TÜRK EDEBİYATI ARAŞTIRMALARINDA USÜL İkinci düzey TDE 599 1 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri
Eğitimin dili TÜRKÇE
Koordinatör PROF. DR. ATABEY KILIÇ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. ATABEY KILIÇ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. ATABEY KILIÇ
Dersin veriliş şekli TEORİK
Dersin amacı Edebiyat bilimlerinin kendilerine özgü usûlleri olduğu anlatılır. Bu sayede öğrencinin Türk edebiyatında usûl hakkında yeterli bilgi sahibi olması sağlanır
Dersin tanımı Edebiyat bilimlerinin kendilerine özgü usûlleri olduğunu öğretmek

Dersin içeriği
1- Edebiyat bilimlerinin kendilerine özgü usûlleri hakkında genel bilgiler I
2- Edebiyat bilimlerinin kendilerine özgü usûlleri hakkında genel bilgiler II
3- Edebiyat bilimlerinin kendilerine özgü usûlleri hakkında genel bilgiler III
4- Edebiyat bilimlerinin kendilerine özgü usûlleri hakkında genel bilgiler IV
5- Türk Edebiyatı Tarihinde usûl Meselesi
6- Türk Edebiyatı Tarihinde usûl Meselesi-Mehmet Fuat Köprülü''''''''nün Usûl İle İlgili "Türk Edebiyatı Tarihinde Usûl" isimli maklesinin takip edilmesi
7- Türk Edebiyatı Tarihinde usûl Meselesi-Mehmet Fuat Köprülü''''''''nün Usûl İle İlgili "Türk Edebiyatı Tarihinde Usûl" isimli yaklaşık 50 sayfalık hacimli makalesinin takip edilmesi
8- Vize
9- Mehmet Fuat Köprülü''''''''nün Usûl İle İlgili "Türk Edebiyatı Tarihinde Usûl" isimli makalesinin takip edilmesi, teferruatlı bir şekilde okunması
10- Mehmet Fuat Köprülü''''''''nün Usûl İle İlgili "Türk Edebiyatı Tarihinde Usûl" isimli makalesinin takip edilmesi, teorik tartışmaların incelenmesi
11- Mehmet Fuat Köprülü''''''''nün Usûl İle İlgili "Türk Edebiyatı Tarihinde Usûl" isimli maklesinin takip edilmesi
12- Batı kaynaklı edebiyat tarihinde usûl teorilerinin Türk edebiyatı tarihine uyarlanıp uyarlanamayacağı tartışmalarında M. F. Köprülü''''''''nün görüşlerinin değerlendirilmesi
13- Batı kaynaklı edebiyat tarihinde usûl teorilerinin Türk edebiyatı tarihine uyarlanıp uyarlanamayacağı tartışmalarında M. F. Köprülü''''''''nün görüşlerinin değerlendirilmesi/katkılar
14- Genel Değerlendirme
15- Final
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Edebiyat bilimlerinin kendilerine özgü usûlleri olduğunu öğretmek
2- Türk Edebiyatı Tarihinde usûl
3- Klâsik Türk Edebiyatında usûl
4- Metodolojik düşünme ve davranma yeteneği kazandırma
5- Bilimsel çalışmalarda eleştirel bakış açısı sahibi olmak
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Alanındaki bilgileri uzmanlık düzeyinde kullanır.
2- Alanında elde ettiği bilgileri farklı disiplinlerle bütünleştirerek yorumlar.
3- Verilerin toplanması, analiz edilmesi, yorumlanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri dikkate alarak bilimsel çalışma yapar.
4- Yaptığı bilimsel araştırmaların sonuçlarını sözlü ve yazılı olarak aktarır.
5- Analitik düşünme yeteneğini geliştirerek gerçek hayat problemlerini çözer.
6- Etkin bir yönetim için kullanılabilecek çeşitli karar-destek tekniklerini uygular.
7- İşletme paydaşlarının davranışlarının nedenlerini, oluşum süreçlerini ve sonuçlarını açıklar.
8- Günümüz işletmelerinde uygulanabilecek çağdaş yönetim tekniklerini ve bunların uygulanma gerekçelerini teorik alt yapılarını ve bağlamsal koşulları dikkate alarak listeler ve açıklar.
9- İşletmelerin iç ve dış unsurlarıyla uyumlu, esnekliğini ve rekabet gücünü artıracak stratejik yönetim süreçlerini tasarlar ve uygular.
10- Pazarlama alanında farklı konuları algılar ve disiplinlerarası çalışmalarda kullanır.
11- Muhasebe ve finansman alanında işletmenin karşılaşabileceği tüm sorunları tespit eder ve çözer.
12- Finansal verileri analiz edecek programları kullanır.
13- Alanındaki ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip eder ve tartışır.
14- Üretim ve hizmet işletmelerinin lojistik ve stoklama faaliyetlerini etkin yönetir.
15- İşletmelerin kaynaklarını verimli kullanması için gereken düzenlemeleri listeler.
16- İşletmenin herhangi bir alanında karşılaştığı problemi matematiksel bir model ile ifade eder ve farklı yöntemlerle çözer.
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 1 3 3
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 5 2 10
Ödevler 10 9 90
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 5 5 25
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 5 5 25
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     155
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı KÖPRÜLÜ, M. Fuad, “Türk Edebiyatı Tarihinde Usûl”, Edebiyat Araştırmaları 1, Akçağ Yayınları, 4. bs., Ankara 2004, ss. 27-63.
Yardımcı Kaynaklar Halil Açıkgöz, İlmî Araştırmalarda Uyulacak Esaslar Niyazi Karasar, Bilimsel Araştırma Yöntemi Mübahat Kütükoğlu, Tarih Araştırmalarında Usûl Orhan Türkdoğan, Bilimsel Araştırma Metodolojisi Robert Day, Bilimsel Bir Makale Nasıl Yazılır ve Yayımlanır?

Ders ile ilgili dosyalar