Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
HALK OYUNLARI |
Birinci düzey |
SEÇ413 |
Seçmeli |
7 |
5.00 |
5.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DOÇ. DR. EMİRE ÖZKATAR KAYA
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
Dr.Öğr.Üyesi EMİRE ÖZKATAR KAYA
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz Yüze
|
Dersin amacı
|
Anadolu da yer alan çeşitli yöre oyunlarının temel adım formlarını tavır ve figür olarak incelenmesi, müzikte ritim, motif, cümle ve periyotların hareketlerle bağlanması form, jest, mimik ve duruş becerilerinin kazanılması amaçlanmaktadır
|
Dersin tanımı
|
Halk oyunları ait olduğu toplumun sosyal hayatını, kültürel zenginliğini ve bilgi birikimini yansıtmaktadır.Halk oyunları göze ve kulağa hoş gelecek tarzda düzenlenmiş ölçülü ve dengeli hareket yoluyla estetik bir etki ve heyecan yaratan çoğunlukla ses birimlerinden meydana gelen anonim halk müziği ile desteklenmiş hareket ve müziğin bütünleşmesidir.
|
1- |
Dersin Tanımı,Doğuşu ve Tarihi Gelişimi
|
2- |
Anadolu Halk Danslarının Kümelendirilmesi, Bölge ve Tür Özelliklerine Göre Halk Oyunları
|
3- |
Halk Oyunları Öğretiminde Kullanılan Yöntemler ve Halk Oyunları Dalları
|
4- |
Anadolu Halk Danslarının Meydana Gelmesindeki Faktörler
|
5- |
Konularına Göre Halk Oyunlarının Oluşunda Yatan Etkenler
|
6- |
Halk Danslarına Eşlik Eden Müzik Aletleri
|
7- |
Halk Oyunlarında Dansçı Seçimi ve Eğitimi
|
8- |
Halk Oyunları Oynanış Biçimleri (sıra,tek ve karşılamalı oyunlar)
|
9- |
+ Ara Sınav + Halk Oyunlarında Kullanılan Temel dans figürlerinin çalışılması(adımlamalar, yürüyüşler, sekmeler, çökmeler yaylanmalar ve dönüşler)
|
10- |
Sahne Bilgisi ve Halk Oyunlarında Kullanılan Sahne Çizgileri
|
11- |
Anadolu''daki Çeşitli Yörelere ait Kullanılan Kostüm ve Aksesuarlarının Tanıtılması
|
12- |
Halk Oyunlarında Kullanılan Giyim ve Kuşamı Etkileyen Faktörler
|
13- |
Halk Oyunlarında Kullanılan Terimler
|
14- |
Mimik, jest ve Tavır Tekniklerinin Kullanılması ve Halk Danslarının Sahneye Uygulanması
|
15- |
FİNAL SINAVI
|
16- |
-
|
17- |
-
|
18- |
-
|
19- |
-
|
20- |
-
|
1- |
Halk Danslarının temel kavramlarını, ilişkili olduğu bilim dallarını ve halk danslarındaki temel hareket bilgi ve becerilerini, öğrencilerimize hareket ile birlikte kazanabilir.
|
2- |
-Grup çalışmasıyla birlikte sosyalleşme ve ritim duygusunun geliştirebilir
|
3- |
-Halk oyunlarının öğrenciler üzerinde bedensel, zihinsel, duyuşsal ve motorik gelişimine fayda sağlayabilir.
|
4- |
-Bireysel anlamda öğrenciler kendilerini ifade ederek, yeteneklerini artırabilir.
|
5- |
-Halk oyunlarımızın önemli kültür zenginliklerini gelecek kuşaklara da aktarılması için gereken eğitimi alabilir.
|
6- |
-Halk oyunlarının sanatsal kültürel ve sportif yanlarını ele alarak öğrenme ve öğretme açısından analiz edebilir.
|
7- |
-7-Öğrencilere yöre oyunları hakkında görsel, işitsel ve sözel bilgi vererek daha iyi kavramaları sağlanabilir.
|
8- |
-Halk oyunlarında öğrenme, öğretme ve dönüt yöntemlerini sistematik aşamalarla uygulayabilir.
|
9- |
-Halk Danslarında Kullanılan Materyallerin Önemini kavrayabilir.
|
10- |
-
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Alan ile ilgili güncel bilgilere sahip olma.
|
|
2- |
Alanından edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.
|
|
3- |
Alanından edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme.
|
|
4- |
Analiz edebilme, araştırmalara alanı ile ilgili verilere yönelik kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme.
|
|
5- |
Alanla ilgili temel spor yönetimi kavramlarını ve prensipleri tanımlayabilme.
|
|
6- |
Alan ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
|
|
7- |
Alan ile ilgili bir probleminin çözümünde gerek bireysel gerekse grup elemanı olarak sorumluluk alabilir.
|
|
8- |
Alanındaki gelişmeleri takip ederek, bulunduğu şartların getirdiği ihtiyaçlar doğrultusunda öğrenme ihtiyaçlarını belirleyerek kendini geliştirebilir.
|
|
9- |
Bir problem için yapılan analizlere dayalı alternatif çözümler formüle edebilir.
|
|
10- |
Alan ile ilgili konulardaki düşüncelerini ve çözüm önerilerini konunun uzmanı olan veya olmayan kişilerle paylaşabilir.
|
|
11- |
Bir yabancı dili, Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi’nde kullanarak alanındaki bilgileri takip edebilir ve meslektaşlarıyla iletişim kurabilir.
|
|
12- |
Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme.
|
|
13- |
Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme.
|
|
14- |
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma.
|
|
15- |
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme.
|
|
16- |
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.
|
|
17- |
Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme.
|
|
18- |
Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme.
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
12
|
2
|
24
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
3
|
3
|
9
|
Ödevler
|
3
|
3
|
9
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
3
|
3
|
9
|
Kısa sınavlar
|
4
|
4
|
16
|
Ara sınavlara hazırlık
|
4
|
4
|
16
|
Ara sınavlar
|
4
|
4
|
16
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
4
|
4
|
16
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
4
|
4
|
16
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
132
|
AKTS
|
|
|
5.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
HALK OYUNLARI DERS NOTLARI I-II
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Karahasan. H.(2003)Yöresel Türk Halk Oyunları Alkım Yayınevi ISBN:9789753373340 ANKARA
ŞENOL A.(1999) Türk Halk Oyunları Giysileri MEB Yayınları ANKARA
EĞİLMEZ M.(2006) Gelenekten Geleceğe Halk Oyunları Ütopya Yayıncılık ISBN:9789756361474 İSTANBUL
CHAPLE A.(2001) Türk Halk Oyunları Giysileri Çitlembik Yayınları ISBN :975-6663-06-5 İSTANBUL
SU. R.(2000) Türk Halk Oyunları Kültür Bakanlığı Yayınları ANKARA
|
|