Giriş | English

Doktora > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Beslenme ve Diyetetik (doktora) > İLERİ DESEN
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
İLERİ DESEN Üçüncü düzey RESUS021 3 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri yok
Eğitimin dili türkçe
Koordinatör ÜCR.ÖĞRETİM GÖREVLİSİ MAHMUT KARATOPRAK
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı öğr.gör. Nazım Mehmet
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı yok
Dersin veriliş şekli teorik ve uygulama
Dersin amacı Desen kuram ve tekniklerini daha ileri seviyeye götürerek, çağdaş resim sanatında yer alan desen örneklerini incelemek ve farklı tekniklerle
Dersin tanımı Klasik desen uygulamalarının veya çağdaş sanatın farklı teknik ve yaklaşımlarıyla uygulanan desen anlayışının tanıtımı ve bu konularda araştırmalar yapılarak uygulamaların gerçekleştirilmesi

Dersin içeriği
1- Dersin tanıtımı
2- Klasik desen ve çağdaş desen örneklerini inceleme
3- İleri desen tekniklerini tanıtma
4- Desen örneklerini araştırma ve konu seçimi
5- Konuları seçme ve uygulamalara başlama
6- Birinci konunun uygulaması
7- Ara sınav
8- İkinci konu uygulaması
9- İkinci konu uygulaması
10- Üçüncü konunun uygulaması
11- Üçüncü konu uygulaması
12- Üçüncü konu uygulaması
13- Üçüncü konu uygulaması
14- Final
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- İleri desen ile ilgili teorik bilgilerin öğrenilmesi
2- İleri desen tekniklerini araştırması
3- Çağdaş sanatın içinde ileri desen uygulamalarını araştırma
4- İleri desen uygulamalarını yapabilme
5- *
6- *
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Beslenme ve Diyetetik alanıyla ilgili kanıta dayalı güncel bilgiler ve teknolojik araç gereçler konusunda bilgi sahibi olma.
2- Uzmanlık düzeyinde bireysel veya disiplinler arası yaptığı bilimsel çalışmaların verilerini yorumlama, analiz etme ve raporlama bilgisine sahip olma.
3- Beslenme ve Diyetetik alanıyla ilgili edindiği bilgileri kullanarak yeni bilgiler oluşturmak için gereken teknolojik donanımları kullanarak bilimsel araştırmalar yapabilme.
4- Bilimsel araştırmaların analizi için doğru istatistiksel yöntemleri kullanabilme.
5- Beslenme ve Diyetetik alanıyla ilgili çalışmaları bağımsız ya da ekip olarak gerçekleştirerek bilimsel makaleleri ulusal düzeyde yayınlayabilme ve / veya sunabilme.
6- Yaşam boyu öğrenme ilkelerini benimseyerek kendini güncelleyebilme.
7- Beslenme ve Diyetetik alanında veya dışındaki birey ya da gruplarla sözlü veya yazılı iletişime geçerek kalite süreçlerine uyarak, güncel bilimsel gelişmeleri tartışabilme, paylaşabilme.
8- Etik ilkeler doğrultusunda bilimsel bilgileri toplar, yorumlar, birey ve toplumu gözeterek, ulusal ve uluslararası beslenme plan ve politikalarına yön verecek çalışmalara katkıda bulunabilme, yürütebilme, yönetebilme, değerlendirebilme.
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 6 84
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 3 1 3
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 1 1
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 1 1
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     91
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 20
Kısa sınav 0 0
Ödev 3 20
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı sanat kaynakları
Yardımcı Kaynaklar sanat kaynakları

Ders ile ilgili dosyalar