Ön koşul dersleri
|
--
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DR. ÖĞR. ÜYESİ MEHMET AKİF BAKTIR
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
Öğr.Gör.Dr. M.Akif Baktır
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
--
|
Dersin veriliş şekli
|
Haftada iki saat teorik anlatım,power point sunumlar,CD izlenmesi,her dersin sonunda soru-cevap şeklinde tartışma,
Her öğrenciye verilen bir ödev konusunun son ders haftasında sunumu
|
Dersin amacı
|
Hormonların genel özellikleri ve sınflandırılması, reseptörleri, etki mekanizmaları, hipofiz ve adrenohipofiz hormonları, nörohipofiz, troid, paratiroid hormonları, adrenal hormonlar, erkek-dişi cinsiyet hormonları, renal ve gastrointestinal hormonlar hakkında bilgi sahibi olmak vr değerlendirme yapabilmek
|
Dersin tanımı
|
Hormonların genel özellikleri ve sınflandırılması, reseptörleri, etki mekanizmaları, hipofiz ve adrenohipofiz hormonları, nörohipofiz, troid, paratiroid hormonları, adrenal hormonlar, erkek-dişi cinsiyet hormonları, renal ve gastrointestinal hormonların incelenmesi
|
1- |
Hormonların genel özellikleri ve sınflandırılması
|
2- |
Hormonların reseptörleri, etki mekanizmaları
|
3- |
Hipofiz ve adrenohipofiz hormonları
|
4- |
Nörohipofiz
|
5- |
Troid hormonları
|
6- |
Paratiroid hormonları
|
7- |
Adrenal korteks hormonları
|
8- |
Adrenal medulla hormonları
|
9- |
Pankreas bezi hormonları
|
10- |
Erkek cinsiyet hormonları,
|
11- |
Dişi cinsiyet hormonları,
|
12- |
Gebelik hormonları
|
13- |
Endokrin işlevi olan diğer bezler
|
14- |
Ödevlerin takdimi ve sunumlar
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Endokrin sistem hormonlarını sınıflayabilir
|
2- |
Hormonların yapılarını, etki şekillerini analatabilir
|
3- |
Vücuttaki tüm hormonların etkilerini tartışabilir
|
4- |
Hormonların az yada çok salınması durumunda oluşabilecek sorunları irdeleyebilir
|
5- |
|
6- |
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
|
|
2- |
|
|
3- |
|
|
4- |
|
|
5- |
|
|
6- |
|
|
7- |
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
2
|
28
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
1
|
14
|
14
|
Ödevler
|
1
|
28
|
28
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
1
|
14
|
14
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
14
|
14
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
14
|
14
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
1
|
28
|
28
|
Toplam iş yükü
|
|
|
144
|
AKTS
|
|
|
6.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
20
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
1
|
20
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Tıbbi Fizyoloji ( A.Guyton ),
İnsan Fizyolojisi ( Ganong ),
The cell physiology,
Principles of Physiology (R.Berne, M. Levy,Walf Publishing Ltd.,1990), Human Physiology (A. Vander, J. Sherman, D. Luciano, Mc Graw Hill Inc.)
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Web sitesi kaynakları,
|
|