Giriş | English

Lisans > Halil Bayraktar Sağlik Hizmetleri M.y.o. > Anestezi > BİYOİSTATİSTİK
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
BİYOİSTATİSTİK Birinci düzey SEC 219 Seçmeli 3 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. GÖZDE ERTÜRK ZARARSIZ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Doç. Dr. Gözde ERTÜRK ZARARSIZ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı yok
Dersin veriliş şekli Yüzyüze
Dersin amacı Öğrencilerin bilimsel bir çalışmanın aşamalarını öğrenmeleri, biyoistatistik konusunda bilgi ve beceri kazanmaları amaçlanmaktadır
Dersin tanımı önlisans

Dersin içeriği
1- 1- Biyoistatistiğe giriş ve tanımlar
2- 2- Dağılımlar ve dağılımları tanımlayıcı ölçüler
3- 3- Verilerin sınıflandırılması
4- 4- Ortalama ve diğer merkez ölçüleri
5- 5- Standart sapma ve diğer yaygınlık ölçüleri
6- 6- verilerin tablo kullanılarak gösterilmesi
7- 7- verilerin grafik kullanılarak gösterilmesi
8- 8- Bilimsel araştırma planlanması
9- 9- Araştırma değerlendirilmesi ve rapor yazımı
10- 10- Sağlık istatistikleri
11- 11- Sağlık istatistikleri
12- 12- Bilgisayar yardımıyla istatistik
13- 13- Bilgisayar yardımıyla istatistik
14- 14- Bilgisayar yardımıyla istatistik
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- 1- Biyoistatistik biliminin gerekliliğini kavrayabilecek
2- 2- Değişken türlerini belirleyebilecek
3- 3- Bilimsel bir çalışmanın aşamalarını sayabilecek
4- 4- Araştırma evrenini tanımlayabilecek
5- 5- Bir çalışmadaki yüzde, ortalama, standart sapma, medyan, kartil değerlerini yorumlayabilecek
6- 6- Araştırma evreninin özelliğine göre uygun örnekleme yöntemini belirleyebilecek
7- 7- Olasılık dağılımlarının biyoistatistik bilimindeki önemini kavrayabilecek
8- 8- Araştırma raporunun başlıklarını sayabilecek
9- 9- Araştırmanın rapor haline getirilmesinde dikkat edilmesi gerekenleri sayabilecek
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Anestezi alanındaki uygulamaları içeren ders notları, uygulama araç-gereçleri ve görsel ve nesnel kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı derslerden edindiği bilgileri mesleki olarak değerlendirir ve uygular.
2- Moniterize hasta bakımı, sedo/analjezi uygulamaları, ameliyathane dışı anestezi uygulamalarında standart donanım, hasta hazırlığı ve takibinde yer alır.
3- Anestezi uygulaması öncesi hasta değerlendirme, anestezi risklerini belirler, hastaya uygun anestezi yöntemine uygun hazırlığı ve monitorizasyonu gerçekleştirme işlemlerini yapar.
4- Genel anestezi uygulamasının tüm basamaklarını gerçekleştirebilir, gelişebilecek komplikasyonları tanır ve müdahale eder.
5- Anestezi alanında görevli bir birey olarak görev hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun hareket eder, ekip çalışmasının sorumluluk bilincinde etik değerlere uyar.
6- Anestezi uygulamaları süresince hastanın vital fonksiyonlarının takibi ve kayıtlarının anestezi formları ile alınmasının bilincindedir ve düzenli olarak kayıt alır.
7- Hastanın yandaş hastalıklarının varlığında ve özellikli ameliyat türlerinde güvenli anestezik ve analjezik uygulamaları gerçekleştirir.
8- Rejyonal bloklarda hasta ve donanım hazırlığını yapabilme, girişimlere yardımcı olma ve hastayı takip edebilme ve komplikasyonlara müdahale edebilme yetisine sahiptir.
9- Anestezi ve analjezi uygulamalarında kullanılan cihaz ve ekipmanların kontrolü, korunması, bakımı, kullanıma hazırlanması ve kullanımını gerçekleştirir ve aralıklı bakımını sağlar.
10- Kardiyopulmoner resüsitasyonda farkındalık, yaklaşım ve uygulama becerisi gösterir.
11- Reanimasyonda gelişebilecek özel durumlar ve acil yaklaşımlarda müdahale eder, güvenli hasta transportu sağlar.
12- Alanı ile ilgili bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşam boyu öğrenme bilinciyle güncelleyip kendini kişisel ve mesleki olarak geliştirmek için gerekli programlara, mesleki hizmet içi eğitim faaliyetlerine ve diğer çalışmalara katılır.
13- Alanında edindiği temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak bilimsel bilgiye ulaşabilme, değerlendirebilme ve uygulayabilme.
14- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme bilinci kazanır.
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 12 1 12
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 12 1 12
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 20 20
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     74
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Ders notu
Yardımcı Kaynaklar Ders notu

Ders ile ilgili dosyalar