Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
TOPRAK MİKROBİYOLOJİSİ |
İkinci düzey |
TO 510 |
|
1 |
7.50 |
7.50 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
-
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. ADEM GÜNEŞ
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
Prof. Dr. Adem GÜNEŞ
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
-
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze
|
Dersin amacı
|
Öğrencilerin toprakta bulunan mikroorganizmaları ve işlevlerini tanımasını, bu canlılar ile toprak yönetimi, tarımsal üretim, toprağın fiziksel, kimyasal özellikleri ve toprak kalitesi arasındaki ilişkileri kavramasını, tarımsal uygulamaların mikroorganizma aktivitesi üzerine etkisini belirlemek
|
Dersin tanımı
|
Toprakta bulunan mikroorganizmaların incelenmesi, bitki besin elementleri elverişliliği üzerine olan etkilerini değerlendirmek.
|
1- |
Toprak mikrobiyolojisinin tarihsel gelişimi
|
2- |
Toprak mikroorganizmalarının sınıflandırılması
|
3- |
Toprak mikroorganizmalarının ekolojisi
|
4- |
Toprak mikroorganizmalarının aktivitesine etki eden faktörler
|
5- |
Toprak mikroorganizmaları ve toprak verimliliği arasındaki ilişkiler I
|
6- |
Toprak mikroorganizmaları ve toprak verimliliği arasındaki ilişkiler II
|
7- |
Ara sınav
|
8- |
Toprakta azot döngüsü
|
9- |
Toprakta karbon döngüsü
|
10- |
Biyolojik azot fiksasyonu
|
11- |
Organik maddenin oluşumu ve parçalanma süreçleri
|
12- |
Bitki besin elementlerinin elverişliliğinde mikroorganizmaların rolü
|
13- |
Toprak mikroorganizmalarının sayım yöntemleri
|
14- |
Toprağın mikrobiyal aktivitesinin saptanması
|
15- |
Final Sınavı
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Toprak mikroorganizma çeşitlerini, fonksiyonlarını ve önemini tanımlayabilme
|
2- |
Toprak mikroorganizmalarının toprağa ve çevreye olan etkilerini anlama
|
3- |
Toprak verimliliği ile toprağın mikrobiyal aktivitesi arasında ilişki kurabilme
|
4- |
Toprağın mikrobiyal aktivitesini artırmak için yapılabilecek uygulamaları belirlemek
|
5- |
Mikroorganizmaların tarımda kullanım alanlarını öğrenme
|
6- |
Topak organik maddesi ile mikroorganizma arasındaki ilişkiyi değerlendirebilme.
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
|
|
2- |
|
|
3- |
|
|
4- |
|
|
5- |
|
|
6- |
|
|
7- |
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
3
|
42
|
Ödevler
|
4
|
10
|
40
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
3
|
10
|
30
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
10
|
10
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
4
|
2
|
8
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
10
|
10
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
185
|
AKTS
|
|
|
7.50
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
50
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
1
|
50
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
30
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
70
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
-
|
Yardımcı Kaynaklar
|
-
|
|