Giriş | English

Yüksek Lisans > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Veteriner Genetik ve Biyoteknoloji (y.l) > EĞİTİM PSİKOLOJİSİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
EĞİTİM PSİKOLOJİSİ İkinci düzey MB 104 1 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. HÜSEYİN ARAK
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı ÖĞRETİM GÖREVLİSİ HATİCE ŞAHİN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Anlatım, soru cevap, tartışma
Dersin amacı Bu dersin amacı öğrencilere gelişim kuramları ve öğrenme kuramları ile eğitime uygulamaları arasında ilşki kurmaları bilgi ve beceri kazanmalarıdır.
Dersin tanımı Gelişim ve öğrenmeye ilişkin kavramlardan yararlanarak öğrencilerde istendik davranışlar oluşturmak ve olası engelleri önlemek.

Dersin içeriği
1- Eğitim, gelişim ve öğrenmeyle ilişkili kavramları
2- Eğitim, gelişim ve öğrenmeyle ilişkili kavramlar
3- Bilişsel, gelişim
4- Duygusal , gelişim
5- Sosyal Gelişim
6- Ahlaki gelişim
7- Kişilik gelişimi
8- Kişilik gelişimi
9- Bireysel farklılıkların öğretim sürecine ve öğrenme sürecine etkisi
10- Sınav
11- Öğrenme kuramları
12- Öğrenme kuramları
13- Öğrenme kuramları.
14- Öğrenme kuramları
15- Motivasyon kuramı
16- Sınav.
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Eğitim, gelişim ve öğrenmeyle ilişkili kavramları kavrar.
2- Bilişsel, duyuşsal, sosyal ve ahlaki gelişim dönemlerini kavrar
3- Bireysel farklılıkların öğretim sürecine ve öğrenme algısına etkisini açıklar
4- Öğrenme kuramları ve süreçlerini anlar, öğrenme süreçlerine uygun öğrenme ortamı oluşturmaya istekli olur
5- Eğitim psikolojisi bakış açısını ve yaklaşımlarını kişiliği ve mesleği ile bütünleştirir.
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1-
2-
3-
4-
5-
6-
7-
8-
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 1 6 6
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 7 7
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     67
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Daha sonra duyurulacaktır.
Yardımcı Kaynaklar Daha sonra duyurulacaktır.

Ders ile ilgili dosyalar