Giriş | English

Yüksek Lisans > Sosyal Bilimler Enstitüsü > Güney Asya Çalişmalari (y.l) > KLASİK RUS ROMANI
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
KLASİK RUS ROMANI İkinci düzey RDE 507 1 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. BEYHAN ASMA
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ. DR. REYHAN ÇELİK
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı yok
Dersin veriliş şekli yüz yüze
Dersin amacı Klasik Rus edebiyatının temel yazar ve şairlerinin edebi sanatlarını ayrıntılı bir biçimde öğrenilmesini sağlamak.
Dersin tanımı yazarların edebi sanatlarının hangi unsurlar üzerinden incelenmesi gerektiğinin öğretildiği bir derstir. ayrıca yazarların sanatlarının da pratik olarak ödevler ve sunumlar şeklinde aktarıldığı bir derstir.

Dersin içeriği
1- yazar ve şair tanımı..yazar ve şairlerin edebi sanatları dendiğinde hangi unsurları göz önünde bulundurmamız gerekir.
2- üslup ve üslup bilgisi araştırması nasıl yapılır..
3- üslup araştırması üzerine yapılan çalışmaların değerlendirilmesi..
4- edebiyat ve biyografi; edebiyat ve toplum; edebiyat ve psikoloji konularının açıklanması ve tartışılması
5- Klasik Rus romanına genel bakış ve değerlendirme
6- F.Dostoyevski ve varoluşculuk felsefesinin eserlerine yansıması.."Suç ve Ceza", "Beyaz Geceler"eserleri üzerine değerlendirme..
7- Dostoyevski üzerine yapılan çalışmaların değerlendirilmesi
8- Ara sınav
9- L.Tolstoy''''un edebi sanatında kullandığı teknikler ve üslup özellikleri."Anna Karenina", "Diriliş" eserleri üzerine değerlendirme..
10- A.Çehov''''un lakonizm tekniği ve genel edebi tarzı...
11- S.Şçedrin ve "Büyüklere masallar" eserindeki toplumsal unsurlar.
12- 19.y. Rus edebi yaşamında eleştirmenler ve düşünürler...V.Belinski, Dobrolyubov,...
13- M.Gorki ve eserlerinde edebiyat toplum araştırması
14- 19.yy. klasik Rus edebiyatının yazarlar ve toplum yaşamı üzerinden genel değerlendirmesi..
15- Final
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- edebi esere nasıl yaklaşılması gerektiği öğrenilir.
2- romanda edebi teknik araştırması öğrenilir..
3- edebiyat -toplum; edebiyat psikoloji ilişkisi üzerine yorumlar yapılabilir..
4-
5-
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1-
2-
3-
4-
5-
6-
7-
8-
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 13 3 39
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 13 5 65
Ödevler 3 6 18
Sunum / Seminer hazırlama 2 6 12
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 6 6
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 6 6
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     148
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   0
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   0
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   0
Genel toplam   0

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı
Yardımcı Kaynaklar

Ders ile ilgili dosyalar