Giriş | English

Lisans > Spor Bilimleri Fakültesi > Antrenörlük Eğitimi > SPOR ANALİZİ VE İSTATİSTİK
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
SPOR ANALİZİ VE İSTATİSTİK Birinci düzey BSA 401 Zorunlu 7 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. NAZMİ SARITAŞ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. NAZMİ SARITAŞ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Yüz yüze, online, anlatım yöntemi, soru-cevap yöntemi
Dersin amacı Bu dersin sonunda öğrencilere spor bilimlerinde kullanılan istatistiksel yöntemlerini uygulama ve analiz sonuçlarını değerlendirme becerisi kazandırmaktır.
Dersin tanımı Herhangi bir konuyu incelemek amacıyla çalışmanın planlanmasını, verilerin toplanmasını, değerlendirilmesini ve bir karara varılmasını sağlayan bilimdir.

Dersin içeriği
1- İstatistik ile ilgili tanımlar, verilerin ölçüm biçimi, dağılımları tanımlayıcı istatistikler
2- Frekans dağılımları
3- Grafikler ve grafik çeşitlerinin yorumlanması, çizimi
4- Ortalama ve yaygınlık ölçüleri
5- Standartlaştırma. Z skoru ve T skoru
6- Hipotez testleri ve test aşamaları
7- Parametrik olan bağımsız gruplarda ikili hipotez testleri
8- Parametrik olan bağımlı gruplarda ikili hipotez testleri
9- Nonparametrik olan bağımsız gruplarda ikili hipotez testleri
10- Nonparametrik olan bağımlı gruplarda ikili hipotez testleri
11- Ki-Kare testleri
12- Korelasyon analizi ve açıklayıcılık katsayısı
13- Tek Yönlü Varyans Analizi
14- Tek Yönlü Varyans Analizi
15- Final sınavı
16-
17- --
18- --
19- --
20- --

Dersin öğrenme çıktıları
1- Müsabakadan elde edilen bilgilerin sınıflandırmasını yapabilir.
2- Veriler sınıflandırarak frekans dağılımlarını karşılaştırabilir.
3- Merkezi eğilim ve yaygınlık ölçüleri hakkında açıklama yapabilir.
4- Birbirinden farklı olan verilerin sabit değerlere dönüştürebilir.
5- Araştırma konusu ile ilgili hipotez oluşturabilir.
6- Hipotez testlerinin ayrımını alıklar
7- Parametrik ve parametrik olmayan testlerin ayrımını yapabilir.
8- Bağımlı ve bağımsız gruplarda istatistiksel olarak karşılaştırma yapabilir.
9- Değişkenler arasındaki ilişkileri açıklayabilir.
10- Çoklu karşılaştırma testlerinde varyans analizin açıklar.

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Mesleki rol ve işlevlerini yerine getirecek temel ve güncel bilgi, beceri ve tutuma sahiptir.
2- Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyerek, antrenörlükle ilgili bilimsel ve güncel bilgiye ulaşabilme ve kullanabilme becerisine sahiptir.
3- Eğitim almış olduğu uzmanlık alanında yeterli bilgi donanımına sahiptir.
4- Antrenörlük uygulamalarını etik ilkeler ve yasal düzenlemeler doğrultusunda gerçekleştirir.
5- Toplumsal ve bilimsel değerlere uygun hareket eder.
6- Diğer disiplinlerle işbirliği içerisinde çalışır.
7- Bilişim teknolojilerini kullanabilme becerisine sahiptir, etkin sunum yapabilen ve etkili iletişim kurabilen bireyler yetiştirir.
8- Antrenörlük alanına ilişkin araştırmalarda sorumluluk alır.
9- Antrenörlük uygulamalarında sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanır.
10- Ulusal ve uluslararası düzeyde antrenör yetiştirir.
11- Türkçeyi sözlü ve yazılı olarak doğru ve etkili kullanır, alanı ile ilgili dünyadaki gelişmeleri takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir.
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Ödevler 3 5 15
Sunum / Seminer hazırlama 3 5 15
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 2 2 4
Araştırma 6 4 24
Toplam iş yükü     144
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Alpar R. Spor bilimlerinde uygulamalı istatistik. Ankara, Nobel Yayınevi, 2010.
Yardımcı Kaynaklar Ders Notları

Ders ile ilgili dosyalar