Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
SPOR ANALİZİ VE İSTATİSTİK |
Birinci düzey |
BSA 401 |
Zorunlu |
7 |
3.00 |
3.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. NAZMİ SARITAŞ
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
PROF. DR. NAZMİ SARITAŞ
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze, online, anlatım yöntemi, soru-cevap yöntemi
|
Dersin amacı
|
Bu dersin sonunda öğrencilere spor bilimlerinde kullanılan istatistiksel yöntemlerini uygulama ve analiz sonuçlarını değerlendirme becerisi kazandırmaktır.
|
Dersin tanımı
|
Herhangi bir konuyu incelemek amacıyla çalışmanın planlanmasını, verilerin toplanmasını, değerlendirilmesini ve bir karara varılmasını sağlayan bilimdir.
|
1- |
İstatistik ile ilgili tanımlar, verilerin ölçüm biçimi, dağılımları tanımlayıcı istatistikler
|
2- |
Frekans dağılımları
|
3- |
Grafikler ve grafik çeşitlerinin yorumlanması, çizimi
|
4- |
Ortalama ve yaygınlık ölçüleri
|
5- |
Standartlaştırma. Z skoru ve T skoru
|
6- |
Hipotez testleri ve test aşamaları
|
7- |
Parametrik olan bağımsız gruplarda ikili hipotez testleri
|
8- |
Parametrik olan bağımlı gruplarda ikili hipotez testleri
|
9- |
Nonparametrik olan bağımsız gruplarda ikili hipotez testleri
|
10- |
Nonparametrik olan bağımlı gruplarda ikili hipotez testleri
|
11- |
Ki-Kare testleri
|
12- |
Korelasyon analizi ve açıklayıcılık katsayısı
|
13- |
Tek Yönlü Varyans Analizi
|
14- |
Tek Yönlü Varyans Analizi
|
15- |
Final sınavı
|
16- |
|
17- |
--
|
18- |
--
|
19- |
--
|
20- |
--
|
1- |
Müsabakadan elde edilen bilgilerin sınıflandırmasını yapabilir.
|
2- |
Veriler sınıflandırarak frekans dağılımlarını karşılaştırabilir.
|
3- |
Merkezi eğilim ve yaygınlık ölçüleri hakkında açıklama yapabilir.
|
4- |
Birbirinden farklı olan verilerin sabit değerlere dönüştürebilir.
|
5- |
Araştırma konusu ile ilgili hipotez oluşturabilir.
|
6- |
Hipotez testlerinin ayrımını alıklar
|
7- |
Parametrik ve parametrik olmayan testlerin ayrımını yapabilir.
|
8- |
Bağımlı ve bağımsız gruplarda istatistiksel olarak karşılaştırma yapabilir.
|
9- |
Değişkenler arasındaki ilişkileri açıklayabilir.
|
10- |
Çoklu karşılaştırma testlerinde varyans analizin açıklar.
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Mesleki rol ve işlevlerini yerine getirecek temel ve güncel bilgi, beceri ve tutuma sahiptir.
|
|
2- |
Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyerek, antrenörlükle ilgili bilimsel ve güncel bilgiye ulaşabilme ve kullanabilme becerisine sahiptir.
|
|
3- |
Eğitim almış olduğu uzmanlık alanında yeterli bilgi donanımına sahiptir.
|
|
4- |
Antrenörlük uygulamalarını etik ilkeler ve yasal düzenlemeler doğrultusunda gerçekleştirir.
|
|
5- |
Toplumsal ve bilimsel değerlere uygun hareket eder.
|
|
6- |
Diğer disiplinlerle işbirliği içerisinde çalışır.
|
|
7- |
Bilişim teknolojilerini kullanabilme becerisine sahiptir, etkin sunum yapabilen ve etkili iletişim
kurabilen bireyler yetiştirir.
|
|
8- |
Antrenörlük alanına ilişkin araştırmalarda sorumluluk alır.
|
|
9- |
Antrenörlük uygulamalarında sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanır.
|
|
10- |
Ulusal ve uluslararası düzeyde antrenör yetiştirir.
|
|
11- |
Türkçeyi sözlü ve yazılı olarak doğru ve etkili kullanır, alanı ile ilgili dünyadaki gelişmeleri takip
edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir.
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
2
|
28
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
4
|
56
|
Ödevler
|
3
|
5
|
15
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
3
|
5
|
15
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
2
|
2
|
4
|
Araştırma
|
6
|
4
|
24
|
Toplam iş yükü
|
|
|
144
|
AKTS
|
|
|
6.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Alpar R. Spor bilimlerinde uygulamalı istatistik. Ankara, Nobel Yayınevi, 2010.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Ders Notları
|
|