Giriş | English

Lisans > Spor Bilimleri Fakültesi > Rekreasyon > REKREATİF EĞİTSEL OYUNLAR
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
REKREATİF EĞİTSEL OYUNLAR Birinci düzey REK210 Zorunlu 4 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. EMİRE ÖZKATAR KAYA
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Öğr.Gör.HASAN AKSOYAK
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Yüz Yüze
Dersin amacı Beden eğitimi ve çocuk gelişimine bağlı tüm oyunların öğrencilere aktarılması gelişime ve büyümeye katkıları hakkında bilgiler verilmesi
Dersin tanımı Oyun kavramı ve tanımı, oyunun tarihçesi, oyunun çocuklar için önemi ve çocuk gelişimine etkisi,oyun ortamı ve materyalleri,temel hareketlerin oyunla öğretimi, oyunun eğitimde kullanılması ve önemi ile öğretim ve öğrenileni pekiştirmek için oyun seçimi, oyun materyali hazırlama ve oynama

Dersin içeriği
1- Eğitsel oyunlara Giriş
2- Oyun kavramı-oyunun doğuşu gelişimi ve oyun uygulamaları
3- Oyunun tanımı, yapısal özellikleri ve oyun uygulamaları
4- Oyunun çocuk gelişimine etkileri ve oyun uygulamaları
5- Eğitimde oyunun kullanılması ve oyun uygulamaları
6- Eğitsel oyunların sınıflandırılması ve oyun uygulamaları
7- Eğitsel oyunların motorik özelliklere etkisi ve oyun uygulamaları
8- Beden eğitimi ve spor eğitiminde eğitsel oyun ve oyun uygulamaları
9- Oyunun planlanması ve oyun seçimi ve oyun uygulamaları + Ara Sınav
10- Oyunun öğretimi ve oyun uygulamaları
11- Oyunun yönetimi ve oyun uygulamaları
12- Oyunun çeşitlendirilmesi-oyunlarda disiplin ve oyun uygulamaları
13- Eğitsel oyunların değerlendirilmesi
14- Oyun uygulamaları
15- Yarıyıl Sınavı
16- -
17- -
18- -
19- -
20- -

Dersin öğrenme çıktıları
1- Eğitimde oyunun önemini kavrar.
2- Motor gelişim için oyunlar hazırlar ve yönetir.
3- Psikolojik gelişim için oyunlar hazırlar ve yönetir.
4- Sportif beceriye yönelik oyunlar hazırlar ve yönetir.
5- Antrenman altyapısı olarak oyun kavramını öğrenir ve uygular
6- Rekabet kavramının doğru biçimde öğretilme yollarını öğrenir.
7- -
8- -
9- -
10- -

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Alan ile ilgili güncel bilgilere sahip olma.
2- Alanından edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.
3- Alanından edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme.
4- Analiz edebilme, araştırmalara alanı ile ilgili verilere yönelik kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme.
5- Alanla ilgili temel spor yönetimi kavramlarını ve prensipleri tanımlayabilme.
6- Alan ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
7- Alan ile ilgili bir probleminin çözümünde gerek bireysel gerekse grup elemanı olarak sorumluluk alabilir.
8- Alanındaki gelişmeleri takip ederek, bulunduğu şartların getirdiği ihtiyaçlar doğrultusunda öğrenme ihtiyaçlarını belirleyerek kendini geliştirebilir.
9- Bir problem için yapılan analizlere dayalı alternatif çözümler formüle edebilir.
10- Alan ile ilgili konulardaki düşüncelerini ve çözüm önerilerini konunun uzmanı olan veya olmayan kişilerle paylaşabilir.
11- Bir yabancı dili, Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi’nde kullanarak alanındaki bilgileri takip edebilir ve meslektaşlarıyla iletişim kurabilir.
12- Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme.
13- Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme.
14- Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma.
15- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme.
16- Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.
17- Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme.
18- Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme.
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 10 2 20
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 6 6
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 6 6
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 3 2 6
Toplam iş yükü     84
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı HAZAR, Muhsin, Beden Eğitimi ve Sporda Oyunla Eğitim. Tutibay Yayınları,2000, Ankara
Yardımcı Kaynaklar Ders Notları

Ders ile ilgili dosyalar