Giriş | English

Yüksek Lisans > Sosyal Bilimler Enstitüsü > Gazetecilik (yüksek Lisans) > MEDYA, KÜLTÜR VE SİYASET
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
MEDYA, KÜLTÜR VE SİYASET İkinci düzey GZT 525 Seçmeli 1 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe (English for Int. Students)
Koordinatör PROF. DR. HAMZA ÇAKIR
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ. DR. MEHMET SENA KÖSEDAĞ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Konferans, araştırma ödevi, okuma ödevi, soru-cevap
Dersin amacı Küresel ve ulusal siyasal gelişmeler ve medya ilişkisinin incelendiği bu derste, medya ve siyaset ilişkisinin nedensellik bağıyla anlaşılması amaçlanmaktadır.
Dersin tanımı 21.Yüzyılda küresel siyaset ulusal siyasetler üzerinde etkili ve hatta belirleyici olmaktadır. O yüzde bu derste lisans düzeyindeki siyaset biliminin üzerine uluslararası çaptaki güç temelli siyasal gelişmeler, Doğu-Batı ilişkisindeki tarihsel kökenler, günümüzdeki mevcut durum ve geleceğe dair projeksiyonlarla siyaset, medya ve erkler ilişkisi geniş perspektifte ele alınmaktadır.

Dersin içeriği
1- Doğu-Batı Bölünmesi (dichotomy): Coğrafya, kültür, değerler, gelenekler vs. Modernleşme ve kalkınmışlık (endüstrileşme, şehirleşme, kapitalizm) Sanat (Gotik, Barok, Kübizm, Gerçekçilik, vd.)
2- Set of Images, Visual Language and Dialog System of Representation: Present. Represent, (Re-Production) Self-Represent, (Self-Referent) or Mis-Represent>Mis-Recognize Present>Negative>Bias, prejdice, apathy Present>Positive>Sympathy
3- West and the Rest (Di/Diyadic/Duality/Dichotomy/Binary Oppositions/Dialectic) Discursive Formation: Western-Non-Western, Etnocentrism, Eurocentrism and the rest. Far East (kime ne kadar ‘uzak’?), Day and Night (Saussure), Center X Periphery Black X White, Developed X Underdeveloped, Vicious Cycle, NobleXSavage (of Savanna) Contact, (Conques or Invasion), Discoveries and Expansion, Colonization, Rude & Refined Nations
4- Power, Hard PowerXSoft Power, Ideology, Dominance>Hegemony, Expansion>Domination of the Globe
5- Ansiklopedizmden Wikilere Tanımlama: Egemen özne, edilgen nesne. WASP. Knowledge, İdea, Concept, Mit, Fantezi.
6- Globalization vs. Polarization. (Vertical polarization: Geographical
7- Horizontal polarization: Cultural, Ideological)
8- UNITY: UNESCO, USA, UK, EU (European Community) ΙΙ Divide and Rule Policy for the rest. Contrast & Conflict
9- USA>Manifest Destiny, Buffalo Soldier (Slave Trades), Melting Pot, Cold War, Divided States of America, New World: NewFoundLand, FalkLand, QuinsLand… Development, Dependency X Independency
10- Civilization, Culture, Feudalism (A. Toffler: The Third Wave) Kolhoz & İmece (Common, community, communication, collaboration, co-operation, collectivism, imece to altruism.
11- Enlightenment (from the darkness of religion) Reform, Rönesans, Fransız İhtilali, Sanayi Devrimi, Fordizm Christian Faith: EU (Western Catholic, Eastern Orthodox) USA (Protestant) European source of knowledge: Classical, Biblical, Legendary, Mythological, Travellers'''''''' Tales Renaissance, Reform, Revolution, Valvet Revolution, Industrialism
12- Modern History (written by winners) Historical Generalizations, Humanity vs. The River Flowing Westward, Silk Road Discourse: Aristotle/Foucault/VanDijk
13- In God We Trust $=Power Cynical Mask Asymetrical Power, Dominant Power Emperyalizm, Kolonyalizm ve Kolonyal Şiddet
14- Edward W. Said: Orientalism, Colonialism, Exploitation, (gaz yağından cep telefonuna sürdürülebilir sömürgecilik)
15- Clash of Civilization (or the clash of interests?) End of History A Regime of Truth: Post Truth Era, Islamophobia after 9/11
16- Final Sınavı
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Günümüz siyasetini anlayabilmek için gelişmeleri tarihsel kökenleriyle birlikte anlayabilmeyi inşa eder.
2- Gündemdeki politik ve medyatik konuların daha doğru anlaşılabilmesine imkan tanır.
3- Olaylar ve durumlar arasındaki ekonomik, kültürel, tarihi ve coğrafi bağları kurabilmesine olanak sağlar.
4- Karşıt teori ve yaklaşımlar karşılaştırmalı olarak incelenerek zihinsel ufkun genişletilmesi amaçlanır.
5- Disiplinlerarası bakış açısının, geliştirilmesi hedeflenir.
6- Araştırma yapma becerisinin geliştirilmesiyle bilginin kaynağına inme alışkanlığı kazandırılır.
7- Politikanın temelinde yatan çatışma, uzlaşma, işbirliği, kullanma, kullanılma, müdahalecilik gibi eylem ve durumların temelinde yatan motifleri farketme becerisi kazanır. Medyanın bu politikaları nasıl ''''görüp'''' nasıl ''''verdiğini'''' çözümleme becerisi kazanır.
8- Nihai olarak, öğrencinin önce egemen bilgiyi öğrenip daha sonra kendi özgün alternatif bilgisini üretme beceri ve cesaretinin kazandırılması hedeflenir.
9- Kavrama kabiliyetini geliştirme ve analitik düşünce ile muhakeme edebilme becerilerinin geliştirilmesini amaçlar.
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Alan ile ilişkili teorik yaklaşımlara dair temel bir bilginin edinilmesi
2- Alan ile ilgili uygulamalara (pratiğe) yönelik temel bir bilginin edinilmesi
3- Teori ve pratikte dünya çapında meydana gelen gelişmelerin takip edilebilmesi
4- Ekip çalışması becerisinin kazanılması
5- İnisiyatif alma, kreatif çözümler geliştirebime ve analitik düşünce yeteneğinin kazanılması
6- Alanda, araştırmalarını ve/veya pratiklerini yürüten kişiler veya gruplarla iletişimde bulunmak için gerekli becerilerin kazanılması
7- Bir yabancı dili kullanarak alanda, araştırmalarını ve/veya pratiklerini yürüten yabancı kişiler veya gruplarla iletişimde bulunmak için gerekli becerilerin kazanılması
8- Alandaki çeşitli yazılımları ve/veya teknik ekipmanları kullanabilme yeteneğinin kazanılması
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 2 6 12
Sunum / Seminer hazırlama 1 15 15
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 12 12
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 15 15
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 5 2 10
Toplam iş yükü     150
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı The West and The Rest: Discourse and Power / Stuart Hall (Formations of Modernity) ● Medya ve Oryantalizm / Güliz Uluç.
Yardımcı Kaynaklar Oryantalizm / Edward W. Said ● Medeniyetler Çatışması / Samuel P. Huntington ● Medeniyetler Diyaloğu / Roger Garaudy ● Planning Language Planning Inequality / James Tollefson ● Yeryüzünün Lanetlileri / Frantz Fanon ● Siyah Deri Beyaz Maskeler / Frantz Fanon ● Üçüncü Dalga / Alvin Toffler ● Birçok Ses Tek Bir Dünya / Sean MacBride ● Amerikan Müdahaleciliği / Avram Noam Chomsky ● İnsanlığın Medeniyet Destanı / Roger Garaudy ● Doğu-Batı İkilemine Dört Bakış / Kaan Durukan.

Ders ile ilgili dosyalar