Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
MEDYA, KÜLTÜR VE SİYASET |
İkinci düzey |
GZT 525 |
Seçmeli |
1 |
7.00 |
7.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe (English for Int. Students)
|
Koordinatör
|
PROF. DR. HAMZA ÇAKIR
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DOÇ. DR. MEHMET SENA KÖSEDAĞ
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Konferans, araştırma ödevi, okuma ödevi, soru-cevap
|
Dersin amacı
|
Küresel ve ulusal siyasal gelişmeler ve medya ilişkisinin incelendiği bu derste, medya ve siyaset ilişkisinin nedensellik bağıyla anlaşılması amaçlanmaktadır.
|
Dersin tanımı
|
21.Yüzyılda küresel siyaset ulusal siyasetler üzerinde etkili ve hatta belirleyici olmaktadır. O yüzde bu derste lisans düzeyindeki siyaset biliminin üzerine uluslararası çaptaki güç temelli siyasal gelişmeler, Doğu-Batı ilişkisindeki tarihsel kökenler, günümüzdeki mevcut durum ve geleceğe dair projeksiyonlarla siyaset, medya ve erkler ilişkisi geniş perspektifte ele alınmaktadır.
|
1- |
Doğu-Batı Bölünmesi (dichotomy): Coğrafya, kültür, değerler, gelenekler vs. Modernleşme ve kalkınmışlık (endüstrileşme, şehirleşme, kapitalizm) Sanat (Gotik, Barok, Kübizm, Gerçekçilik, vd.)
|
2- |
Set of Images, Visual Language and Dialog
System of Representation: Present. Represent, (Re-Production) Self-Represent, (Self-Referent) or Mis-Represent>Mis-Recognize
Present>Negative>Bias, prejdice, apathy
Present>Positive>Sympathy
|
3- |
West and the Rest (Di/Diyadic/Duality/Dichotomy/Binary Oppositions/Dialectic)
Discursive Formation: Western-Non-Western, Etnocentrism, Eurocentrism and the rest.
Far East (kime ne kadar ‘uzak’?), Day and Night (Saussure), Center X Periphery Black X White, Developed X Underdeveloped, Vicious Cycle, NobleXSavage (of Savanna)
Contact, (Conques or Invasion), Discoveries and Expansion, Colonization,
Rude & Refined Nations
|
4- |
Power, Hard PowerXSoft Power, Ideology, Dominance>Hegemony, Expansion>Domination of the Globe
|
5- |
Ansiklopedizmden Wikilere Tanımlama: Egemen özne, edilgen nesne. WASP. Knowledge, İdea, Concept, Mit, Fantezi.
|
6- |
Globalization vs. Polarization. (Vertical polarization: Geographical
|
7- |
Horizontal polarization: Cultural, Ideological)
|
8- |
UNITY: UNESCO, USA, UK, EU (European Community) ΙΙ Divide and Rule Policy for the rest. Contrast & Conflict
|
9- |
USA>Manifest Destiny, Buffalo Soldier (Slave Trades), Melting Pot, Cold War, Divided States of America, New World: NewFoundLand, FalkLand, QuinsLand…
Development, Dependency X Independency
|
10- |
Civilization, Culture,
Feudalism (A. Toffler: The Third Wave) Kolhoz & İmece (Common, community, communication, collaboration, co-operation, collectivism, imece to altruism.
|
11- |
Enlightenment (from the darkness of religion)
Reform, Rönesans, Fransız İhtilali, Sanayi Devrimi, Fordizm
Christian Faith: EU (Western Catholic, Eastern Orthodox) USA (Protestant)
European source of knowledge: Classical, Biblical, Legendary, Mythological, Travellers'''''''' Tales
Renaissance, Reform, Revolution, Valvet Revolution,
Industrialism
|
12- |
Modern History (written by winners) Historical Generalizations,
Humanity vs. The River Flowing Westward, Silk Road
Discourse: Aristotle/Foucault/VanDijk
|
13- |
In God We Trust $=Power
Cynical Mask
Asymetrical Power, Dominant Power Emperyalizm, Kolonyalizm ve Kolonyal Şiddet
|
14- |
Edward W. Said: Orientalism, Colonialism, Exploitation, (gaz yağından cep telefonuna sürdürülebilir sömürgecilik)
|
15- |
Clash of Civilization (or the clash of interests?)
End of History
A Regime of Truth: Post Truth Era, Islamophobia after 9/11
|
16- |
Final Sınavı
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Günümüz siyasetini anlayabilmek için gelişmeleri tarihsel kökenleriyle birlikte anlayabilmeyi inşa eder.
|
2- |
Gündemdeki politik ve medyatik konuların daha doğru anlaşılabilmesine imkan tanır.
|
3- |
Olaylar ve durumlar arasındaki ekonomik, kültürel, tarihi ve coğrafi bağları kurabilmesine olanak sağlar.
|
4- |
Karşıt teori ve yaklaşımlar karşılaştırmalı olarak incelenerek zihinsel ufkun genişletilmesi amaçlanır.
|
5- |
Disiplinlerarası bakış açısının, geliştirilmesi hedeflenir.
|
6- |
Araştırma yapma becerisinin geliştirilmesiyle bilginin kaynağına inme alışkanlığı kazandırılır.
|
7- |
Politikanın temelinde yatan çatışma, uzlaşma, işbirliği, kullanma, kullanılma, müdahalecilik gibi eylem ve durumların temelinde yatan motifleri farketme becerisi kazanır. Medyanın bu politikaları nasıl ''''görüp'''' nasıl ''''verdiğini'''' çözümleme becerisi kazanır.
|
8- |
Nihai olarak, öğrencinin önce egemen bilgiyi öğrenip daha sonra kendi özgün alternatif bilgisini üretme beceri ve cesaretinin kazandırılması hedeflenir.
|
9- |
Kavrama kabiliyetini geliştirme ve analitik düşünce ile muhakeme edebilme becerilerinin geliştirilmesini amaçlar.
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Alan ile ilişkili teorik yaklaşımlara dair temel bir bilginin edinilmesi
|
|
2- |
Alan ile ilgili uygulamalara (pratiğe) yönelik temel bir bilginin edinilmesi
|
|
3- |
Teori ve pratikte dünya çapında meydana gelen gelişmelerin takip edilebilmesi
|
|
4- |
Ekip çalışması becerisinin kazanılması
|
|
5- |
İnisiyatif alma, kreatif çözümler geliştirebime ve analitik düşünce yeteneğinin kazanılması
|
|
6- |
Alanda, araştırmalarını ve/veya pratiklerini yürüten kişiler veya gruplarla iletişimde bulunmak için gerekli becerilerin kazanılması
|
|
7- |
Bir yabancı dili kullanarak alanda, araştırmalarını ve/veya pratiklerini yürüten yabancı kişiler veya gruplarla iletişimde bulunmak için gerekli becerilerin kazanılması
|
|
8- |
Alandaki çeşitli yazılımları ve/veya teknik ekipmanları kullanabilme yeteneğinin kazanılması
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
3
|
42
|
Ödevler
|
2
|
6
|
12
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
1
|
15
|
15
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
12
|
12
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
15
|
15
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
5
|
2
|
10
|
Toplam iş yükü
|
|
|
150
|
AKTS
|
|
|
6.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
The West and The Rest: Discourse and Power / Stuart Hall (Formations of Modernity) ●
Medya ve Oryantalizm / Güliz Uluç.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Oryantalizm / Edward W. Said ●
Medeniyetler Çatışması / Samuel P. Huntington ●
Medeniyetler Diyaloğu / Roger Garaudy ●
Planning Language Planning Inequality / James Tollefson ●
Yeryüzünün Lanetlileri / Frantz Fanon ●
Siyah Deri Beyaz Maskeler / Frantz Fanon ●
Üçüncü Dalga / Alvin Toffler ●
Birçok Ses Tek Bir Dünya / Sean MacBride ●
Amerikan Müdahaleciliği / Avram Noam Chomsky ●
İnsanlığın Medeniyet Destanı / Roger Garaudy ●
Doğu-Batı İkilemine Dört Bakış / Kaan Durukan.
|
|