Giriş | English

Lisans > Mühendislik Fakültesi > Çevre Mühendisliği > ÇEVRE MÜHENDİSLİĞİNE GİRİŞ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
ÇEVRE MÜHENDİSLİĞİNE GİRİŞ Birinci düzey ÇM 109 Zorunlu 1 2.00 2.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ DİLŞAD ÖZTÜRK
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. MERVE OĞUZ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Yüz Yüze
Dersin amacı Bu dersin amacı çevre mühendisliğinin temel konularını açıklamaktır
Dersin tanımı Ders kapsamında işlenecek konular: Madde ve enerji dengesi, hidroloji, ekoloji, su kalitesi, içme suyu ve atıksu arıtımı, katı atık yönetimi, hava kalitesi, gürültü kirliliği, tehlikeli atık yönetimi, çevre etki değerlendirme

Dersin içeriği
1- Ders Tanıtımı - Genel Bilgiler
2- Mühendislik Kararları ve Mühendislik Hesaplamaları
3- Ekosistemler
4- Enerji Akışı ve Dengeleri
5- Su Kalitesi
6- İçme Suyu Arıtımı
7- Atıksu Arıtımı
8- Atıksu Arıtımı
9- Katı Atık Yönetimi
10- Hava Kirliliği
11- Küresel Atmosferik Değişim
12- Gürültü Kirliliği
13- Tehlikeli Atık Yönetimi
14- Çevre Etki Değerlendirmesi
15- -
16- -
17- -
18- -
19- -
20- -

Dersin öğrenme çıktıları
1- Mühendislik kavramı öğrenilir, çevre mühendisliğinin mühendislikteki önemi bilinir.
2- Çevre Mühendisliğinin yaptığı işler bilinir.
3- Çevre Mühendisliği çalışma konuları bilinir.
4- Atık yönetim hiyerarşisinin öğrenilmesi sağlanır.
5- Katı atıklar ve bertaraf konuları bilinir.
6- Su ve atıksu kirliliği ve kontrolü konularına hakim olma becerisi kazandırılır.
7- Hava kirliliği ve kontrolü temel konuları bilinir.
8- Gürültü kirliliği hakkında bilgi sahibi olunur.
9- Çevre Mevzuatı ve Çevresel etkilerin değerlendirilmesine ait yönetmelikler hakkında bilgi sahibi olunur.
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Matematik, Fen Bilimleri ve Çevre Mühendisliği konularında yeterli altyapıya sahip olma; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri karmaşık mühendislik çözümlerinde kullanabilme becerisi,
2- Karmaşık mühendislik problemlerini belirleme, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçme ve uygulama becerisi,
3- Karmaşık bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz etme ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlama becerisi; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi,
4- Mühendislik uygulamalarında karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin kullanma becerisi,
5- Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi, etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme,
6- Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisi, alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi,
7- Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin çalışabilme becerisi, sorumluluk alma özgüveni, başladığı bir işi tamamlama ve karşılaşabileceği olası karmaşık durumlarda sorumluluk alarak çözüm üretme becerisi,
8- Alanındaki bilgileri takip edip kullanabilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisi,
9- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi, yenilikçi fikirlere açık olma bilinci,
10- Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi,
11- İş güvenliği, işçi sağlığı, sosyal güvenlik hakları, kalite kontrol ve yönetimi ile çevre koruma konularında yeterli bilgi ve bilinci,
12- Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerini kavrayabilme becerisi, mühendislik çözümlerinin hukuksal konusunda farkındalık,
13- Uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarını mühendislik problemleri ve çözüm önerileri ile ilgili konularda yazılı ve sözlü olarak bilgilendirme becerisi,
14- Alanında her türlü proje geliştirebilme ve uygulama bilgi ve becerisi, sorumluluğu altında çalışanları projeye dâhil etme bilinci, meslek etkinliklerini planlama ve yönetme becerisi, girişimcilik hakkında farkındalık
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 5 2 10
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 5 5
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     61
AKTS     2.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı P. Aarne Vesilind , Susan M. Morgan , Lauren G. Heine. 2011. Çevre Mühendisliğine Giriş. Çeviri Editörü: İsmail Toröz. Nobel Akademik Yayıncılık, İstanbul.
Yardımcı Kaynaklar M. Karpuzcu, Çevre Kirlenmesi ve Kontrolü, Kubbealtı Kitabevi, 2009. M. L. Davis and D. A. Cornwell, Introduction to Environmental Engineering, 4th edition, McGraw-Hill, 2008. G. M.Masters and W. P. Ela, Introduction to Environmental Engineering and Science, 3rd edition, Prentice Hall 2007.

Ders ile ilgili dosyalar