Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
INTERNATIONAL LAW II |
Birinci düzey |
G-INR208 |
Zorunlu |
4 |
6.00 |
6.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
İngilizce
|
Koordinatör
|
DR. ÖĞR. ÜYESİ ELİF ŞİMŞEK
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
Dr. Elif Şimşek Özkan
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze
|
Dersin amacı
|
Bu dersin temel amacı Uluslararası hukuk ve uluslararası hukukla ilgili hususlarla Uluslararası Hukuk’unun mekânsal kurallarının incelemektir.
|
Dersin tanımı
|
Bu ders öğrencilere uluslararası hukukun mekânsal kuralları, insan hakları ve insancıl hukuk üzerine derinlemesine bilgi sağlamaktadır. Öğrenciler bu ders ile uluslararası çatışmaların barışçıl çözümleri, uluslararası deniz hukuku, kuvvet kullanma, uluslararası insan hakları ve uluslararası uzay hukuk hususlarını analiz eder.
|
1- |
Uluslararası Hukuk''''un meakansal kuralları
|
2- |
Toprak bütünlüğü ve karasuların sınırları: Deniz Hukuku ve toprak bütünlüğü
|
3- |
Devletin toprak bütünlüğü ve karasularını düzenleyen Uluslararası Hukuk kuralları
|
4- |
Toprak kazanımı, tanınmanın yasal ve siyasal sonuçları
|
5- |
Deniz Hukuku, Uluslararası sular, karasuları
|
6- |
Bitişik Bölge; münhasır balıkçılık bölgesi, münhasır ekonomik bölge, açık denizler, kıta sahanlığı, derin deniz yatağı, deniz ülkesinin sınırları
|
7- |
Hava sahası, dış uzay ve insanlığın ortak mirası ilkesi
|
8- |
Ara Sınav
|
9- |
Uluslararası Çevre Hukuku: Çevre Hukukunun sınırları
|
10- |
İnsancıl Hukuk: Uluslararası Savaş, İç Savaş, İnsani Müdahale
|
11- |
İnsan hakları ve İnsan haklarıyla ilgili temel metinler
|
12- |
İnsan Haklarının evrensel düzeyde korunması ve bölgesel gelişmeler
|
13- |
Mültecilerin Haklarının evrensel düzeyde korunması
|
14- |
Kadınların ve çocukların haklarının küresel düzeyde korunması
|
15- |
Toplumsal cinsiyet, eşitsizlik ve bölgesel gelişmeler
|
16- |
Dönem Sonu Sınavı
|
17- |
Dönem Sonu Sınavı
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Bu ders ile öğrenciler, uluslararası hukuku fiili bağlamlara ve örnek vakalara uygular.
|
2- |
Bu ders ile öğrenciler, uluslararası kamu hukukuyla ilişkili sorunları analiz eder ve yasal argümanları tartışır.
|
3- |
Bu ders ile öğrenciler, farklı insanlar topluluklar ve devletler üzerinde uluslararası hukukun etkisini analiz eder.
|
4- |
Bu ders ile öğrenciler, uluslararası hukuk ve dünyadaki güncel gelişmeler arasında ilişki kurar.
|
5- |
Bu ders ile öğrenciler, silahlı çatışmalar hukuku ve bu hukukun ihlalinin sonuçlarını güncel olayları da dikkate alarak çözümler.
|
6- |
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Students use theoretical, conceptual and applied knowledge about international relations and its sub-fields such as international politics, political history and international law.
|
|
2- |
Students discuss issues of social studies such as economics, management, public finance, law and public administration.
|
|
3- |
Students analyze world history from an analytical perspective.
|
|
4- |
Students evaluate foreign policies of Turkey and other international actors from a theoretical and methodological perspective.
|
|
5- |
Students analyze the relationship between foreign and domestic policy domains.
|
|
6- |
Students evaluate the functioning of international legal system.
|
|
7- |
Students apply their theoretical and conceptual knowledge of international relations into actual international affairs.
|
|
8- |
Students use their good command of English to follow scientific and contemporary resources.
|
|
9- |
Students analyze theories, concepts and facts of international relations methodologically.
|
|
10- |
Students have communications and computer skills required in the field of international relations.
|
|
11- |
Students contribute to national and international development by becoming aware of ethics, social justice, basic rights and environmental protection.
|
|
12- |
Students use their good command of second foreign language.
|
|
13- |
Students conduct a scientific study in the field of international relations both individually and as a part of a group.
|
|
14- |
Students use their presentation skills on the basis of their theoretical knowledge of international issues.
|
|
15- |
Students use their theoretical applied knowledge of administrative sciences, protocol, public ethics and legislation.
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
1
|
14
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
12
|
12
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
12
|
12
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
14
|
4
|
56
|
Toplam iş yükü
|
|
|
140
|
AKTS
|
|
|
6.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
100
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Peter Malanczuk, Akehurst’s Modern Introduction to International Law, Routledge, New York, 2007
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Antonio Cassese, International Law, Oxford, New York, 2005.
Hüseyin Pazarcı, Uluslararası Hukuk Dersleri, Turhan Kitabevi, Ankara, 1999. (I ve II. Cilt)
|
|