Giriş | English

Lisans > Edebiyat Fakültesi > Felsefe > POSTMODERNİTE
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
POSTMODERNİTE Birinci düzey FEL417 Seçmeli 7 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. SİNAN KILIÇ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Yard. Doç. Dr. Sinan KILIC
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı ...
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Postmodernizmin temel problemlerini kavramak.
Dersin tanımı Yirminci yüzyılın ikinci yarısında etkili olan düşünme sistemidir.

Dersin içeriği
1- Postmodernizm nedir?
2- Postmodernizm ve postmodernite ayrımı
3- Postmodernizmin temel problemleri
4- Özdeşlik problemi
5- Fark problemi
6- İçkinlik ontolojisi
7- Aşkınlık problemi
8- Ara sınav
9- Postmodern politik analiz
10- Postmodern etik analiz
11- Postmodernitenin psikanaliz eleştirisi
12- Postmodern edebiyat kuramı
13- Postmodern sanat kuramı
14- Postmodernizme yönelik eleştiriler
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Postmodernizmin ne olduğunu kavramak.
2- Postmodernizm ve postmodernite ayrımını kavramak.
3- Özdeşlik ve fark problemlerini analiz etmek.
4- Aşkınlık ve içkinlik kavramlarını değerlendirmek.
5- Farklı alanlardaki postmodern kuramları değerlendirmek
6- Güncel sorunları postmodernite ile değerlendirmek.
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Felsefe Bölümü mezunları felsefe tarihi ve disiplinleri ile ilgili yeterli bilgiye sahiptirler.
2- Felsefe eğitiminin evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkileri konusunda farkındalığa sahiptir.
3- Çağdaş felsefe konuları ve çağın kültürel sorunları hakkında bilgi sahibidir.
4- Felsefedeki problemleri saptama, tanımlama ve tartışma becerisine sahiptir.
5- Literatür tarama, metin okuma, yazma ve yorumlama becerisine sahiptir.
6- Disiplinlerarası okuma ve bu okuduklarını çözümleme becerisine sahiptir
7- Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar.
8- Eleştirel düşünme ve sorgulama becerisine sahiptir.
9- Felsefe alanında edindiği bilgileri eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet alanlarında kullanır.
10- Felsefe alanında edindiği bilgi ve becerileri güncel olayları ele alırken değerlendirir.
11- Yaşam boyu öğrenme bilinciyle, felsefe, sanat, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme alışkanlığı edinir.
12- Bireysel olarak ve bir grup içerisinde etkin biçimde çalışır.
13- Kültürel, sosyal, etik, estetik ve politik problemlerin ortaya konmasına ilişkin uygun kavramlaştırma yollarını bulur.
14- Etik değerleri gözeterek sorumluluk bilinci geliştirir.
15- Felsefede araştırma yapabilmek için gerekli olan kaynakları ve modern araçları kullanır.
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 13 2 26
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 13 2 26
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 1 2 2
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 5 5
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 5 5
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     68
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Lyotard, Postmodern Durum, Bilgesu Yayıncılık, İstanbul, 2013; Gilles Deleuze, Diyaloglar, Bağlam Yayınları, İstanbul, 1990.
Yardımcı Kaynaklar Terry Eagleton, Postmodernizmin Yanılsamaları, çev. Mehmet Küçük, Ayrıntı Yayınları, İstanbul: 1999.

Ders ile ilgili dosyalar