Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
İLETİŞİM KURAMLARI |
Birinci düzey |
HİT 102 |
Zorunlu |
2 |
5.00 |
5.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DOÇ. DR. MAHMUT AKGÜL
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
Dr. Öğr. Üyesi Mahmut AKGÜL
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze anlatım
|
Dersin amacı
|
Kitle iletişim kuramlarına dair genel bilgiye sahip olunması
|
Dersin tanımı
|
Ana akım ve Eleştirel Kuramların anlatıldığı ders.
|
1- |
Anaakım yaklaşımlar,Lasswel''in İletişim Modeli, Braddock''tan Katkı
|
2- |
Shannon ve Weaver Modeli, Westley ve MacLean Modeli
|
3- |
Osgood ve Schramm''in Dairesel modeli, Dance''ın Sarmal Modeli, Gerbner''in İletişim Modeli
|
4- |
Osgood ve Schramm''in Dairesel modeli, Dance''ın Sarmal Modeli, Gerbner''in Genel İletişim Modeli
|
5- |
Riley&Riley Modeli, İletişime Teknolojik Yaklaşımlar Harold Innis Yaklaşımı, McLuhan Yaklaşımı
|
6- |
Kullanımlar ve Doyumlar Yaklaşımı, Kültürel Göstergeler ve Ekme Kuramı
|
7- |
Gündem Belirleme Kuramı, Suskunluk Sarmalı Kuramı
|
8- |
Eşik Bekçiliği Modeli, Bilgi Eksikliği Hipotezi
|
9- |
Bağımlılık Kuramı, Yeniliklerin Yayılması Kuramı
|
10- |
Eleştirel Yaklaşımlar, Frankfurt Okulu
|
11- |
Andonio Gramschi ve Hegemonya, Althusser ve Devletin İdeolojik Aygıtları
|
12- |
Yapısalcı Dilbilim ve Göstergebilim, İngiliz Kültürel Çalışmalar Okulu
|
13- |
İletişim ve Kültürün Ekonomi Politiği, Dallas Smythe: Reklamlar ve İzleyice Emtiyasının Üretimi
|
14- |
Herman ve Chomsky: Haber Medyasının Ekonomi Politiği, Avrupa Ekonomi Politik Geleneği
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
İletişim kuramlarını hazırlayan sosyal, ekonomik ve politik süreçler hakkında kavrayış kazanmak
|
2- |
İletişim Kuramları hakkında detaylı bir kavrayış kazanmak
|
3- |
İletişim Kutamlarına Yönelik gerçekleştirilen araştırma faaliyetleri hakkında bilgi edinmek
|
4- |
Kullanımlar doyumlar yaklaşımı, kültürel göstergeler ve ekme kuramı konuları hakkında bilgi sahibi olmak.
|
5- |
Gündem belirleme ve suskunluk sarmalı kuramı konularında bilgi sahibi olmak
|
6- |
Anaakım - eleştirel akım ve farkları konularında bilgi sahibi olmak
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Alanıyla ilgili temel kavramları ve ilkeleri bilir.
|
|
2- |
Alanındaki içerik üretim süreçlerini bilir.
|
|
3- |
Alanıyla ilgili teknolojik gelişmeleri takip eder; mevcut teknolojileri kullanabilir.
|
|
4- |
Alanıyla ilgili mesleki sorunları saptama, yorumlama ve çözme becerisine sahiptir.
|
|
5- |
İletişim alanının tarihsel gelişim sürecini bilir.
|
|
6- |
Ekip çalışmasına uyum sağlamaya ve zaman sınırlılığı içinde üretim yapmaya yetkindir.
|
|
7- |
Mesleki etik ilkelerini bilir ve uygular.
|
|
8- |
Temel düzeyde sosyal bilimler formasyonuna sahiptir.
|
|
9- |
İş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi ve deneyim sahibidir; girişimci ve yenilikçi yaklaşım bilinciyle davranır.
|
|
10- |
Toplumsal sorunlara karşı farkındalık sahibidir; bu sorunların iletişim alanıyla bağını kurar.
|
|
11- |
İş sağlığı ve güvenliği konusunda alanıyla ilgili bilgiyi kendi alanında uygular.
|
|
12- |
En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine sahiptir.
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
10
|
3
|
30
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
5
|
10
|
50
|
Ödevler
|
3
|
5
|
15
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
10
|
10
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
18
|
18
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
125
|
AKTS
|
|
|
5.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Levent Yaylagül, Kitle İletişim Kuramları
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Nazife Güngör, İletişim Kuramları,
Burak Özçetin, Kitle İletişim Kuramları
|
|