Giriş | English

Lisans > İletişim Fakültesi > Halkla İlişkiler ve Tanitim > İLETİŞİM KURAMLARI
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
İLETİŞİM KURAMLARI Birinci düzey HİT 102 Zorunlu 2 5.00 5.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. MAHMUT AKGÜL
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Dr. Öğr. Üyesi Mahmut AKGÜL
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Yüz yüze anlatım
Dersin amacı Kitle iletişim kuramlarına dair genel bilgiye sahip olunması
Dersin tanımı Ana akım ve Eleştirel Kuramların anlatıldığı ders.

Dersin içeriği
1- Anaakım yaklaşımlar,Lasswel''in İletişim Modeli, Braddock''tan Katkı
2- Shannon ve Weaver Modeli, Westley ve MacLean Modeli
3- Osgood ve Schramm''in Dairesel modeli, Dance''ın Sarmal Modeli, Gerbner''in İletişim Modeli
4- Osgood ve Schramm''in Dairesel modeli, Dance''ın Sarmal Modeli, Gerbner''in Genel İletişim Modeli
5- Riley&Riley Modeli, İletişime Teknolojik Yaklaşımlar Harold Innis Yaklaşımı, McLuhan Yaklaşımı
6- Kullanımlar ve Doyumlar Yaklaşımı, Kültürel Göstergeler ve Ekme Kuramı
7- Gündem Belirleme Kuramı, Suskunluk Sarmalı Kuramı
8- Eşik Bekçiliği Modeli, Bilgi Eksikliği Hipotezi
9- Bağımlılık Kuramı, Yeniliklerin Yayılması Kuramı
10- Eleştirel Yaklaşımlar, Frankfurt Okulu
11- Andonio Gramschi ve Hegemonya, Althusser ve Devletin İdeolojik Aygıtları
12- Yapısalcı Dilbilim ve Göstergebilim, İngiliz Kültürel Çalışmalar Okulu
13- İletişim ve Kültürün Ekonomi Politiği, Dallas Smythe: Reklamlar ve İzleyice Emtiyasının Üretimi
14- Herman ve Chomsky: Haber Medyasının Ekonomi Politiği, Avrupa Ekonomi Politik Geleneği
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- İletişim kuramlarını hazırlayan sosyal, ekonomik ve politik süreçler hakkında kavrayış kazanmak
2- İletişim Kuramları hakkında detaylı bir kavrayış kazanmak
3- İletişim Kutamlarına Yönelik gerçekleştirilen araştırma faaliyetleri hakkında bilgi edinmek
4- Kullanımlar doyumlar yaklaşımı, kültürel göstergeler ve ekme kuramı konuları hakkında bilgi sahibi olmak.
5- Gündem belirleme ve suskunluk sarmalı kuramı konularında bilgi sahibi olmak
6- Anaakım - eleştirel akım ve farkları konularında bilgi sahibi olmak
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Alanıyla ilgili temel kavramları ve ilkeleri bilir.
2- Alanındaki içerik üretim süreçlerini bilir.
3- Alanıyla ilgili teknolojik gelişmeleri takip eder; mevcut teknolojileri kullanabilir.
4- Alanıyla ilgili mesleki sorunları saptama, yorumlama ve çözme becerisine sahiptir.
5- İletişim alanının tarihsel gelişim sürecini bilir.
6- Ekip çalışmasına uyum sağlamaya ve zaman sınırlılığı içinde üretim yapmaya yetkindir.
7- Mesleki etik ilkelerini bilir ve uygular.
8- Temel düzeyde sosyal bilimler formasyonuna sahiptir.
9- İş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi ve deneyim sahibidir; girişimci ve yenilikçi yaklaşım bilinciyle davranır.
10- Toplumsal sorunlara karşı farkındalık sahibidir; bu sorunların iletişim alanıyla bağını kurar.
11- İş sağlığı ve güvenliği konusunda alanıyla ilgili bilgiyi kendi alanında uygular.
12- En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine sahiptir.
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 10 3 30
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 5 10 50
Ödevler 3 5 15
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 18 18
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     125
AKTS     5.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Levent Yaylagül, Kitle İletişim Kuramları
Yardımcı Kaynaklar Nazife Güngör, İletişim Kuramları, Burak Özçetin, Kitle İletişim Kuramları

Ders ile ilgili dosyalar