Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
KIŞLIK SEBZELER |
Üçüncü düzey |
BB405 |
|
7 |
3.00 |
3.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
-
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DOÇ. DR. FATİH HANCI
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DOÇ. DR. FATİH HANCI
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
DR.ÖĞRETİM ÜYESİ AKİFE DALDA ŞEKERCİ
|
Dersin veriliş şekli
|
yüz yüze
|
Dersin amacı
|
Ülkemizde yetiştirlen kışlık sebzelerin türleri, akraba türleri, özellikleri, yetiştiriciliği, hasadı, hastalık ve zararlıları hakkında öğrencilerde bilgi birikimi oluşturmaktır
|
Dersin tanımı
|
Ders ülkemizde yetiştirilen kışlık sebzelerin türleri, akraba türleri, özellikleri, yetiştiriciliği, hasadı, hastalık ve zararlıları öğretilir
|
1- |
Soğan :Ekonomik değeri, Potansiyeli, Yetiştiriciliği, Islahı
|
2- |
Pırasa:Ekonomik değeri, Potansiyeli, Yetiştiriciliği, Islahı
|
3- |
Sarımsak:Ekonomik değeri, Potansiyeli, Yetiştiriciliği, Islahı
|
4- |
Marul:Ekonomik değeri, Potansiyeli, Yetiştiriciliği, Islahı
|
5- |
Ispanak:Ekonomik değeri, Potansiyeli, Yetiştiriciliği, Islahı
|
6- |
Enginar:Ekonomik değeri, Potansiyeli, Yetiştiriciliği, Islahı
|
7- |
Kuşkonmaz:Ekonomik değeri, Potansiyeli, Yetiştiriciliği, Islahı
|
8- |
ara sınav
|
9- |
Turp:Ekonomik değeri, Potansiyeli, Yetiştiriciliği, Islahı
|
10- |
Havuç:Ekonomik değeri, Potansiyeli, Yetiştiriciliği, Islahı
|
11- |
Lahana:Ekonomik değeri, Potansiyeli, Yetiştiriciliği, Islahı
|
12- |
Karnabahar:Ekonomik değeri, Potansiyeli, Yetiştiriciliği, Islahı
|
13- |
Havuç:Ekonomik değeri, Potansiyeli, Yetiştiriciliği, Islahı
|
14- |
Diğer minör sebzelerin Ekonomik değeri, Potansiyeli, Yetiştiriciliği, Islahı
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Kışlık sebzeciliğin ülkemiz ekonomisindeki yeri öğrenilmeli
|
2- |
Sebzelerin türleri hakkında bilgiler öğrenilmeli
|
3- |
Kışlık sebzelerin morfolojik özellikleri hakkında bilgiler öğrenilmeli
|
4- |
Kışlık sebzelerin yetiştirme teknikleri öğrenilmeli
|
5- |
Kışlık sebzelerin çoğaltım teknikleri öğrenilmeli
|
6- |
Kışlık sebzelelerin ekim-dikim, tesis planlama, sulama, gübreleme, hastalık zararlılarıyla mücadelesi öğrenilmeli
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
|
|
2- |
|
|
3- |
|
|
4- |
|
|
5- |
|
|
6- |
|
|
7- |
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
10
|
4
|
40
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
13
|
2
|
26
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
1
|
2
|
2
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
6
|
6
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
2
|
2
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
79
|
AKTS
|
|
|
3.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
80
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
1
|
20
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Güvenç, İ. 2022, Genel ve Özel Sebzecilik, Nobel Yayınları
Vural H, Eşiyok D and Duman İ 2000. Kültür Sebzeleri (Vegetables Crops). Bornova/İzmir/Turkey, Egean University Press.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
---
|
|