Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
MEDİKAL BOTANİK |
İkinci düzey |
1.2.05 |
|
2 |
1.00 |
1.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
TÜRKÇE
|
Koordinatör
|
DOÇ. DR. MUHAMMET YASİN TEKELİ
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
PROF. DR. KANBER KARA, DOÇ. DR. MUHAMMET YASİN TEKELİ
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
ARŞ. GÖR. SENA YILMAZ ÖZTAŞ, ARŞ. GÖR. METİN ÇELİK
|
Dersin veriliş şekli
|
YÜZYÜZE
|
Dersin amacı
|
Bu derste öğrencilere, Veteriner sağaltımında kullanılan bitkiler hakkında bilgi verilmesi amaçlanmıştır.
|
Dersin tanımı
|
Bu ders, tıbbi bitkiler, aktif bileşenleri, hayvanlar üzerindeki fizyolojik etkileri, etki biçimleri ve tarihsel ve güncel tıbbi uygulamalardaki rolleri üzerine entegre bir çalışmadır. Bitkilerin hayvan sağlığı üzerindeki etkisine vurgu yapılır.
|
1- |
TEORİK 1) Dersin tanıtımı, amaçları ve kazanımlarının açıklanması 2) Bitki sayısı, bitki hücresi ve yapısı, bitkisel maddeler
PRATİK 1) Öğrenci semineri sunumu (Ödev sunumu ve kendi kendine öğrenme çalışması)
|
2- |
TEORİK 1) Besin maddeleri (Karbonhidrat, Protein, yağ, vitamin ve mineraller)
PRATİK 1) Öğrenci semineri sunumu (Ödev sunumu ve kendi kendine öğrenme çalışması)
|
3- |
TEORİK 1) Besin maddeleri (Karbonhidrat, Protein, yağ, vitamin ve mineraller)
PRATİK 1) Öğrenci semineri sunumu (Ödev sunumu ve kendi kendine öğrenme çalışması)
|
4- |
TEORİK 1) Yemlerde bulunan önemli anti-nutrisyonel bileşikler
PRATİK 1) Öğrenci semineri sunumu (Ödev sunumu ve kendi kendine öğrenme çalışması)
|
5- |
TEORİK 1) Çayır-mera alanlarında bulunan toksik bitkiler
PRATİK 1) Öğrenci semineri sunumu (Ödev sunumu ve kendi kendine öğrenme çalışması)
|
6- |
TEORİK 1) Etkin madde grupları-Etkin maddeler (Alkaloidler, Fenolik Maddeler; Antosiyaninler-Terpenoidler)
PRATİK 1) Öğrenci semineri sunumu (Ödev sunumu ve kendi kendine öğrenme çalışması)
|
7- |
TEORİK 1) Etki madde grupları-Etkin maddeler (Reçineler-Yağlar-Diğer Maddeler)
PRATİK 1) Öğrenci semineri sunumu (Ödev sunumu ve kendi kendine öğrenme çalışması)
|
8- |
TEORİK 1) Drogların hazırlanması, tıbbi bitki ilaç şekilleri ve bazı uygulamalar, dozaj, dayanıklılık/Raf ömrü, dağıtım/Etiketleme, tıbbi bitki üretimi, veteriner hekimlikte tıbbi bitkiler
PRATİK 1) Öğrenci semineri sunumu (Ödev sunumu ve kendi kendine öğrenme çalışması)
|
9- |
TEORİK 1) Tıbbi bitkilerin ana etkileri/tedavi değerleri, tıbbi bitkilerin güvenliği, tıbbi bitkilerin üstünlükleri/zayıf yanları, tıbbi bitkilerin kalite güvenliği/Özellikler belgesi
PRATİK 1) Öğrenci semineri sunumu (Ödev sunumu ve kendi kendine öğrenme çalışması)
|
10- |
TEORİK 1) Veteriner hekimlikte kullanılan önemli bitkiler, bitkisel maddeler ve kullanılmaları (A-C)
PRATİK 1) Öğrenci semineri sunumu (Ödev sunumu ve kendi kendine öğrenme çalışması)
|
11- |
TEORİK 1) Veteriner hekimlikte kullanılan önemli bitkiler, bitkisel maddeler ve kullanılmaları (D-I)
PRATİK 1) Öğrenci semineri sunumu (Ödev sunumu ve kendi kendine öğrenme çalışması)
|
12- |
TEORİK 1) Veteriner hekimlikte kullanılan önemli bitkiler, bitkisel maddeler ve kullanılmaları (K)
PRATİK 1) Öğrenci semineri sunumu (Ödev sunumu ve kendi kendine öğrenme çalışması)
|
13- |
TEORİK 1) Veteriner hekimlikte kullanılan önemli bitkiler, bitkisel maddeler ve kullanılmaları (L-N)
PRATİK 1) Öğrenci semineri sunumu (Ödev sunumu ve kendi kendine öğrenme çalışması)
|
14- |
TEORİK 1) Veteriner hekimlikte kullanılan önemli bitkiler, bitkisel maddeler ve kullanılmaları (O-S)
PRATİK 1) Öğrenci semineri sunumu (Ödev sunumu ve kendi kendine öğrenme çalışması)
|
15- |
TEORİK 1) Veteriner hekimlikte kullanılan önemli bitkiler, bitkisel maddeler ve kullanılmaları (Ş-Z)
PRATİK 1) Öğrenci semineri sunumu (Ödev sunumu ve kendi kendine öğrenme çalışması)
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Veteriner hekimliğinde kullanılan tıbbi bitkileri bilir.
|
2- |
Tıbbi bitkilerdeki etkin maddeleri, ana etkileri, kullanılmaları ve dozlarını öğrenir.
|
3- |
Bitkisel etkin maddelerin istenmeyen etkileri, üstünlükleri ve zayıf yanlarını bilir
|
4- |
Bitkisel dozaj formları ve hazırlanma yöntemlerini bilir.
|
5- |
|
6- |
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
veteriner fizyoloji alanındaki güncel bilgilere sahip olmak ve uzmanlık eğitimine hazır olabilmek
|
|
2- |
veteriner fizyoloji alanındaki güncel uygulamaları yapabilmek
|
|
3- |
Bağımsız olarak ve ayrıca çalışma ekibinin lideri ve bir üyesi olarak sorumluluk alabilmek, planlama yapabilmek, çalışabilmek, karşılaşılan sorunları çözebilmek
|
|
4- |
Yaşam boyu öğrenme ile ilişkili olarak sağlık alanındaki yeni bilgilere ulaşabilmek, değerlendirebilmek ve uygulayabilmek
|
|
5- |
Yabancı dili de kullanarak sağlık alanında yurt içinde ve yurt dışındaki meslektaşları ile iletişim kurabilmek
|
|
6- |
Sağlık alanındaki verileri toplayabilmek, değerlendirebilmek ve kalite yönetimi sürecine uygun hareket edebilmek
|
|
7- |
veteriner fizyoloji alanındaki spesifik bilgilere sahip olmak
|
|
8- |
veteriner fizyoloji alanındaki deneysel uygulamaları yapabilmek
|
|
9- |
veteriner fizyoloji alanındaki edinilen bilgileri sentezleyip, yeni fikirler oluşturabilmek
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
15
|
1
|
15
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
0
|
0
|
0
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
15
|
1
|
15
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
0
|
0
|
0
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
30
|
AKTS
|
|
|
1.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
80
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
1
|
20
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Tıbbi Botanik ve Tıbbi Bitkiler, Kaya S editör (2008), Medisan Yayınevi- Ankara
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Veterinary Herbal Medicine Susan G. Wynn, Barbara Fougere
|
|