Giriş | English

Lisans > Eğitim Fakültesi > Rehberlik ve Psikolojik Danişmanlik > TEMEL HÜCRE KÜLTÜRÜ TEKNİKLERİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
TEMEL HÜCRE KÜLTÜRÜ TEKNİKLERİ Birinci düzey VFT 658 2 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. MUHAMMET YASİN TEKELİ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. MURAT KANBUR
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Yüz yüze haftada 2 saat teorik
Dersin amacı Hücre kültürleri ve hazırlanmaları, kullanım alanları, avantaj-dezavantajları ve hücre kültürü laboratuvarı kurulması konularında bilgi vermek
Dersin tanımı Hücre kültürleri ve hazırlanmaları, kullanım alanları, avantaj-dezavantajları ve hücre kültürü laboratuvarı kurulması konularında bilgi vermek

Dersin içeriği
1- Tarihsel gelişimi, hayvan doku kültürüne giriş, temel terimler
2- Hücre kültürü laboratuvarlarında kullanılan cihazlar ve hücre kültürü laboratuvarının kurulması
3- Hücre üretiminde kullanılan besi ortamlarının fonksiyonları ve hazırlanması
4- Hücre kültürü besi ortamlarının sterilizasyonu
5- Hücre kültürlerinin hazırlanması
6- Hücre kültürlerinin korunması, saklanması ve taşınması
7- Hücrelerin klonlanması ve karakterizasyonu
8- Arasınav
9- Sitotoksisite, kültür ortamlarında hücre canlılığının ölçülmesi
10- Hücre kültürlerinde transfeksiyon işlemleri
11- Kök hücre kültürü teknolojisi
12- Monoklonal antikor üretimi
13- Hücre kültürlerinde ölçek büyütme
14- Ticaretteki hücre kültürü ürünleri
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Primer doku hücreleri ile kültür hücrelerinin biyolojik özelliklerini sıralar
2- Proliferasyon, transformasyon, hücre ölümü, diferansiyasyon süreçlerini ile ilgili temel bilgiyi tekrarlar
3- Hücre kültürü tekniklerinde kullanılan ekipman, sarf malzemeleri ve ortamları bilir.
4- Hücre kültürü laboratuarında uygulanan biyogüvenlik kurallarını, sterilizasyon ve aseptik teknikleri bilir.
5- Klonlama ve transfeksiyon tekniklerini tarif eder.
6- Hücre karakterizasyonu ve ayrımlama tekniklerini tarif eder.
7- Ortam hazırlama, süspansiyon ve monolayer kültür ekimi, idamesi, sonlandırması, hücre dondurma/çözme ve basit canlılık testlerini uygulama becerilerine sahiptir.
8- Günlük kültür izlemi yaparak kurallara uygun laboratuar defteri tutar.
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Türk milli eğitim sisteminin öngördüğü amaç ve ilkeleri tüm eğitim uygulamalarında temel alabilme
2- Çalıştığı kuruma ve çevresine özgün rehberlik ve psikolojik danışma programı geliştirebilme ve uygulayabilme
3- Türkçeyi ve İngilizceyi, istatistik ve bilgisayar uygulamalarını, bilimsel araştırma planlayıp yürütebilme ile ilişkili olarak kullanabilme
4- Farklı üstünlüğü ve yetersizliği olan bireyleri ayırt edebilme, destek olma ve sağaltım için sevk edebilme
5- Davranış bozukluğu gösteren çocuk ve yetişkinler ile kişilik bozukluğu gösteren yetişkinlere ait tanı kriterleri ile onları ayırt edebilme, destek olma ve sağaltım için sevk edebilme
6- Grupla ve bireysel psikolojik danışma oturumlarını planlayabilme, iletişim becerilerini (sözlü ve sözsüz) ve psikolojik danışma becerilerini doğru kullanabilme ve uygulayabilme
7- Eğitsel, mesleki, kişisel ve sosyal rehberlik ve psikolojik danışma hizmetlerini planlayabilme ve uygulayabilme
8- Ailelere, okul çalışanlarına ve yetişkinlere yönelik psikolojik danışma ve rehberlik ile konsültasyon çalışmaları planlayabilme ve uygulayabilme
9- Bireyi tanıma amacıyla test ve test dışı teknikleri uygulama, yorumlama ve raporlama
10- Gelişim alanlarını, kuramlarını, dönemlerini ve uyum problemlerini, davranışın sosyal ve felsefi temellerini, öğrenme, öğretim ile yönetim kavram ve ilkelerini psikolojik danışma ve rehberlik uygulamalarına aktarabilme
11- Psikolojik danışma ve rehberlik hizmetlerinin planlanmasında ve uygulanmasında mesleki etik kuralları ve psikolojik danışma ve rehberlik kuramlarını kullanabilme
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 10 2 20
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 5 5
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 5 5
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 14 1 14
Toplam iş yükü     104
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Animal Cell Culture: Essential Methods. J. M. Davis (Editor), 2011, John Wiley & Sons.
Yardımcı Kaynaklar Culture of Animal Cells: A manual of Basic Techniques, by Freshney, I. A., 2005, Wiley-Liss, In., New York. Embriyonic Stem Cells: A practical Approach (Practical Approach Series) (Paperback) by Elena Notarianni (Editor), Martin J. Evans (Editor), 2006, Oxford University Press. Handbook of Industrial Cell Culture: Mammalian, Microbial and Plant Cells (Hardcover) by Victor A. Vinci (Editor), Sarad R. Parekh (Editor), 2003, Humana Press Inc. Mesenchymal Stem Cells: Methods and Protocols (Methods in Molecular Biology) (Hardcover) by Darwin J. Prockop (Editor), Donald G. Phinney (Editor), Bruce A. Bunnell (Editor), 2008, Humana Press.Animal Cell Culture: A Practical Approach, by Masters, J. R. W., 2000, Oxford Press.

Ders ile ilgili dosyalar