Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DOÇ. DR. MUHAMMET YASİN TEKELİ
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
PROF. DR. MURAT KANBUR
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
-
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze haftada 2 saat teorik
|
Dersin amacı
|
Hücre kültürleri ve hazırlanmaları, kullanım alanları, avantaj-dezavantajları ve hücre kültürü laboratuvarı kurulması konularında bilgi vermek
|
Dersin tanımı
|
Hücre kültürleri ve hazırlanmaları, kullanım alanları, avantaj-dezavantajları ve hücre kültürü laboratuvarı kurulması konularında bilgi vermek
|
1- |
Tarihsel gelişimi, hayvan doku kültürüne giriş, temel terimler
|
2- |
Hücre kültürü laboratuvarlarında kullanılan cihazlar ve hücre kültürü laboratuvarının kurulması
|
3- |
Hücre üretiminde kullanılan besi ortamlarının fonksiyonları ve hazırlanması
|
4- |
Hücre kültürü besi ortamlarının sterilizasyonu
|
5- |
Hücre kültürlerinin hazırlanması
|
6- |
Hücre kültürlerinin korunması, saklanması ve taşınması
|
7- |
Hücrelerin klonlanması ve karakterizasyonu
|
8- |
Arasınav
|
9- |
Sitotoksisite, kültür ortamlarında hücre canlılığının ölçülmesi
|
10- |
Hücre kültürlerinde transfeksiyon işlemleri
|
11- |
Kök hücre kültürü teknolojisi
|
12- |
Monoklonal antikor üretimi
|
13- |
Hücre kültürlerinde ölçek büyütme
|
14- |
Ticaretteki hücre kültürü ürünleri
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Primer doku hücreleri ile kültür hücrelerinin biyolojik özelliklerini sıralar
|
2- |
Proliferasyon, transformasyon, hücre ölümü, diferansiyasyon süreçlerini ile ilgili temel bilgiyi tekrarlar
|
3- |
Hücre kültürü tekniklerinde kullanılan ekipman, sarf malzemeleri ve ortamları bilir.
|
4- |
Hücre kültürü laboratuarında uygulanan biyogüvenlik kurallarını, sterilizasyon ve aseptik teknikleri bilir.
|
5- |
Klonlama ve transfeksiyon tekniklerini tarif eder.
|
6- |
Hücre karakterizasyonu ve ayrımlama tekniklerini tarif eder.
|
7- |
Ortam hazırlama, süspansiyon ve monolayer kültür ekimi, idamesi, sonlandırması, hücre dondurma/çözme ve basit canlılık testlerini uygulama becerilerine sahiptir.
|
8- |
Günlük kültür izlemi yaparak kurallara uygun laboratuar defteri tutar.
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Türk milli eğitim sisteminin öngördüğü amaç ve ilkeleri tüm eğitim uygulamalarında temel alabilme
|
|
2- |
Çalıştığı kuruma ve çevresine özgün rehberlik ve psikolojik danışma programı geliştirebilme ve uygulayabilme
|
|
3- |
Türkçeyi ve İngilizceyi, istatistik ve bilgisayar uygulamalarını, bilimsel araştırma planlayıp yürütebilme ile ilişkili olarak kullanabilme
|
|
4- |
Farklı üstünlüğü ve yetersizliği olan bireyleri ayırt edebilme, destek olma ve sağaltım için sevk edebilme
|
|
5- |
Davranış bozukluğu gösteren çocuk ve yetişkinler ile kişilik bozukluğu gösteren yetişkinlere ait tanı kriterleri ile onları ayırt edebilme, destek olma ve sağaltım için sevk edebilme
|
|
6- |
Grupla ve bireysel psikolojik danışma oturumlarını planlayabilme, iletişim becerilerini (sözlü ve sözsüz) ve psikolojik danışma becerilerini doğru kullanabilme ve uygulayabilme
|
|
7- |
Eğitsel, mesleki, kişisel ve sosyal rehberlik ve psikolojik danışma hizmetlerini planlayabilme ve uygulayabilme
|
|
8- |
Ailelere, okul çalışanlarına ve yetişkinlere yönelik psikolojik danışma ve rehberlik ile konsültasyon çalışmaları planlayabilme ve uygulayabilme
|
|
9- |
Bireyi tanıma amacıyla test ve test dışı teknikleri uygulama, yorumlama ve raporlama
|
|
10- |
Gelişim alanlarını, kuramlarını, dönemlerini ve uyum problemlerini, davranışın sosyal ve felsefi temellerini, öğrenme, öğretim ile yönetim kavram ve ilkelerini psikolojik danışma ve rehberlik uygulamalarına aktarabilme
|
|
11- |
Psikolojik danışma ve rehberlik hizmetlerinin planlanmasında ve uygulanmasında mesleki etik kuralları ve psikolojik danışma ve rehberlik kuramlarını kullanabilme
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
2
|
28
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
2
|
28
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
10
|
2
|
20
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
5
|
5
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
5
|
5
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
14
|
1
|
14
|
Toplam iş yükü
|
|
|
104
|
AKTS
|
|
|
4.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Animal Cell Culture: Essential Methods. J. M. Davis (Editor), 2011, John Wiley & Sons.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Culture of Animal Cells: A manual of Basic Techniques, by Freshney, I. A., 2005, Wiley-Liss, In., New York.
Embriyonic Stem Cells: A practical Approach (Practical Approach Series) (Paperback) by Elena Notarianni (Editor), Martin J. Evans (Editor), 2006, Oxford University Press.
Handbook of Industrial Cell Culture: Mammalian, Microbial and Plant Cells (Hardcover) by Victor A. Vinci (Editor), Sarad R. Parekh (Editor), 2003, Humana Press Inc.
Mesenchymal Stem Cells: Methods and Protocols (Methods in Molecular Biology) (Hardcover) by Darwin J. Prockop (Editor), Donald G. Phinney (Editor), Bruce A. Bunnell (Editor), 2008, Humana Press.Animal Cell Culture: A Practical Approach, by Masters, J. R. W., 2000, Oxford Press.
|
|