Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
TEZ ÇALIŞMASI 4 |
İkinci düzey |
MAT 814 |
|
4 |
25.00 |
25.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. ALİ DELİCEOĞLU
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
Tüm Öğretim Üyeleri
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Tüm Öğretim Üyeleri
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
|
Dersin amacı
|
Tez konusu ile ilgili literatür taraması yapar. Tez çalışması ile ilgili son gelişmelere ulaşır. Tez konusu ile ilgili bilgileri sınıflar ve değerlendirir. Bilimsel etiği kavrar. Çalışmalarını sözlü ve yazılı olarak sunar.
|
Dersin tanımı
|
Lisans düzeyinde edinilen yeterliliklere bağlı olarak matematiğin teori ve pratiğine ilişkin bilgilerini uzmanlık seviyesinde geliştirebilme. Matematikte karşılaşılan değişik problemleri tanıyıp, çözümüne yönelik çalışmalar yapabilme yeteneğini kazanmadır.
|
1- |
Tez konusu ile ilgili literatür taraması
|
2- |
Tez konusu ile ilgili literatür taraması
|
3- |
Tez konusu ile ilgili literatür taraması
|
4- |
Tez konusu ile ilgili bilgilerin sınıflandırılması ve değerlendirilmesi.
|
5- |
Tez konusu ile ilgili bilgilerin sınıflandırılması ve değerlendirilmesi.
|
6- |
Tez konusu ile ilgili bilgilerin sınıflandırılması ve değerlendirilmesi.
|
7- |
Tez konusu ile ilgili bilgilerin sınıflandırılması ve değerlendirilmesi.
|
8- |
Tez konusu ile ilgili bilgilerin sınıflandırılması ve değerlendirilmesi.
|
9- |
Tez konusu ile ilgili bilgilerin sınıflandırılması ve değerlendirilmesi.
|
10- |
Tez konusu ile ilgili bilgilerin sınıflandırılması ve değerlendirilmesi.
|
11- |
Tez konusu ile ilgili bilgilerin sınıflandırılması ve değerlendirilmesi.
|
12- |
Çalışmaların sözlü ve yazılı olarak sunumu.
|
13- |
Çalışmaların sözlü ve yazılı olarak sunumu.
|
14- |
Çalışmaların sözlü ve yazılı olarak sunumu.
|
15- |
Çalışmaların sözlü ve yazılı olarak sunumu.
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Lisans, Yüksek lisans ve Doktora düzeyinde edinilen yeterliliklere bağlı olarak matematiğin teori ve pratiğine ilişkin bilgilerini uzmanlık seviyesinde geliştirebilme.
|
2- |
Matematikte karşılaşılan değişik problemleri tanıyıp, çözümüne yönelik çalışmalar yapabilme.
|
3- |
Alanında edindiği bilgiyi eleştirel yaklaşımlarla değerlendirerek çalışmalarını bağımsız olarak ya da projeler kapsamında grup olarak yürütebilme.
|
4- |
Alanı ile ilgili bilimsel ve toplumsal gelişmeleri takip edebilme.
|
5- |
Çalışmalarını; yazılı, sözlü ve görsel gibi çeşitli yöntemler kullanarak sistematik biçimde aktarabilme.
|
6- |
Bilgiye ulaşma yöntemlerini etkin ve etik değerlere uygun olarak kullanabilme.
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Lisans derecesi yeterlilikleri üzerine kurulan, aynı ya da farklı bir alandaki bilgilerin genişletilmesi ve derinleştirilmesi ile birlikte bilgiyi değerlendirme,yorumlama ve uygulama yapma gibi bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak bilgiye ulaşır
|
|
2- |
Biyoloji alanındaki sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi geliştirir, bilimsel, toplumsal ve etik sorumluluk ile kullanır
|
|
3- |
Biyoloji alanındaki bir problemi, bağımsız olarak kurgulayarak, çözüm yöntemi geliştirir, çözer, sonuçları değerlendirerek, gerektiğinde uygular
|
|
4- |
Biyoloji alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir şekilde aktarır
|
|
5- |
Biyoloji alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir
|
|
6- |
Biyoloji alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir
|
|
7- |
En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı iletişim yeteneğine sahip olur (Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyi)
|
|
8- |
Biyoloji alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır ve geliştirir
|
|
9- |
Biyoloji alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında bilimsel, sosyal ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretir ve denetler
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
4
|
56
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
20
|
280
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
2
|
3
|
6
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
14
|
15
|
210
|
Araştırma
|
14
|
5
|
70
|
Toplam iş yükü
|
|
|
622
|
AKTS
|
|
|
25.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
0
|
0
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
0
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
100
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
İlgili kitap ve makaleler
|
Yardımcı Kaynaklar
|
İlgili kitap ve makaleler
|
|