Giriş | English

Lisans > Fen Fakültesi > Fizik > FİZİK IV LABORATUVARI
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
FİZİK IV LABORATUVARI Birinci düzey FİZ202L Zorunlu 4 2.00 2.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Mekanik ve elektrik manyetizma derslerini almak
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ MURAT BALCI
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Dr.Öğr.Üyesi Murat BALCI
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Dr. Nejdet PARAN Dr. Çağlar PALA
Dersin veriliş şekli Yüz Yüze
Dersin amacı Teorik fizik kavramlarını deneysel veriler ışığında yeniden kavramak ve uygulama alanları üzerine yeni fikirler inşaa etmek
Dersin tanımı

Dersin içeriği
1- Ölçme ve Yöntem
2- Seri RLC devresi analizi
3- İndüktörlü AC devresinin analizi
4- Kapasitörlü AC devresinin analizi
5- EM dalgalarının yansıma ve kırılma kanunları
6- Çift yarık deneyi
7- Vize haftası
8- Bobin öz indüksiyon katsayısısnın tayini
9- fazör diyagramlarının analizi
10- EM dalaglarının kutuplanması
11- Telafi deneyleri
12- Telafi deneyleri
13- Kırınım-Girişim Deneyi
14- Final
15- -
16- -
17- -
18- -
19- -
20- -

Dersin öğrenme çıktıları
1- EM dalgalarının yapısı ve özellikleri hakkında bilgi kazanır.
2- Işığın dalga ve tanecik karakteri arasındaki farkları algılayabilir.
3- Farklı deney sistemleri tasarlayabilir.
4- Maxwell denklemlerinin özelliklerini yorumlayabilir.
5- Işığın dualite yapısı üzerine yeni fikirler sunabilir.
6- Teorik kuramlarla yeni deneysel sistemleri tasarlayabilir.
7- -
8- -
9- -
10- -

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Fiziksel kavramları öğrenme ve bu kavramlarla düşünebilme becerisi kazanır.
2- Doğadaki olay ve olguları gözleme, arkasındaki temel ilkeleri anlama ve ilişkilendirme yeteneğini geliştirir.
3- Doğru soruları sormayı ve bu sorulara yanıt verecek deneyleri tasarlama becerisini geliştirir.
4- Deney yapma ve deney sonuçlarını analiz etme ve yorumlama becerisi kazanır.
5- Problemi tanımlama, çözme sonuç çıkarma ve yorumlama becerisi kazanır.
6- Problemin çözümünü zorlaştıran bazı ayrıntıları ihmal ederek, karmaşık ve zor problemleri üstesinden gelinebilir hale getirmek için, idealleştirilmiş model oluşturma becerisi kazanır.
7- Evrende bilinen bütün etkileşmeler (nükleer, gravitasyonel, elektromanyetik) hakkında, mikro ölçekten makro ölçeğe kadar madde ve enerji hakkında bilgi sahibi olur.
8- Tüm mühendislik ve teknolojinin temeli olan fiziğin evrensel ve toplumsal boyutlarda etkilerini anlar.
9- Bilgiye ulaşabilme, analiz edip çözüm geliştirebilme becerisi kazanır.
10- Verinin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olur.
11- Disiplinler arası gruplarda çalışabilme becerisi kazanır.
12- Analitik düşünme, sorgulayıcı ve eleştirel düşünme yeteneğini kazanır.
13- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi kazanır.
14- Etkin iletişim kurma becerisi kazanır.
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 5 70
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 6 84
Ödevler 2 5 10
Sunum / Seminer hazırlama 0 2 0
Kısa sınavlar 2 1 2
Ara sınavlara hazırlık 1 4 4
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 2 0
Laboratuvar 2 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 2 0
Toplam iş yükü     174
AKTS     7.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 2 50
Kısa sınav 5 70
Ödev 5 80
Yarıyıl içi toplam   200
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   1
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   2
Genel toplam   3

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Serway Fizik Ders Kitabı-I ve II
Yardımcı Kaynaklar Fundamentals of Physics-I

Ders ile ilgili dosyalar