Giriş | English

Doktora > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Beden Eğitimi ve Spor (doktora) > HÜCRE YAŞLANMASI VE HÜCRE ÖLÜMÜ (APOPTOZ)
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
HÜCRE YAŞLANMASI VE HÜCRE ÖLÜMÜ (APOPTOZ) Üçüncü düzey TIB 526 1 6.00 6.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. ZÜHAL HAMURCU
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Zuhal Hamurcu
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Teorik
Dersin amacı Öğrencileri hücre yaşlanma mekanizmaları, hücre ölüm tipleri hakkında bililendirmek, ayrıca hücre yaşlanması ve ölüm mekanizmalrında hangi sinyal yolakları devreye girmekte, yaşlanma ve ölüm arasındaki ortak yolaklar hakkında bilgi vermek
Dersin tanımı Hücre yaşanması nedir, hücre ölümü nedir, hücre ölüm tipleri nelerdir, bu mekanimalardan sorumlu sinyal yolakları nelerdir.

Dersin içeriği
1- Hücre yaşlanması nedir
2- Hücre yaşlanma tipleri
3- Replikatif yaşlanma
4- Telomer ve telomerazlar
5- Hücre ölümü nedir hücre ölüm tipleri
6- Nekroz
7- Otofaji ve çeşitleri
8- Otofajiyi tetikleyen faktörler
9- Otofajide rol alan sinyal yolakları
10- Otofaji mekanizmasındaki bozukluklar ye buna bağlı olarak oluşan hastalıklar
11- Otofaji ve kanser
12- Apopitoz ve mekanizmaları
13- p53 ve apopitozda mitokondrinin rolü
14- Hücre ölüm sinyalleri ve reseptörleri
15- Granzim B ve prforin sinyal yolağının apopitozda rolü
16- Özel bir hücre ölüm tipi olan anoikis
17- Apopitoz mekanizmasında bozukluklar ve buna bağlı olarak ortaya çıkan hastalıklar
18- Apopitoz ve Kanser
19- Anoikis ve Kanser
20- Nekroz, otofaji ve apitoz ölüm tiplerinin birbirleriyle karşılaştırılması

Dersin öğrenme çıktıları
1- Hücre yaşlanması ve ölümünün hücre için önemi
2- Hücre yaşlanması
3- Hücre ölüm tiplerinde görev alan sinyal yolakları
4- Hücre ölümünün canlı için önemi
5- hücre ölüm mekanizmalarındaki bozukluklar sonucu oluşan patolojik durumlar
6- Kanserin hücre ölümüne gösterdiği direnç
7- Kanser tedavisi için hücre ölümüne yönelik çalışmalar
8- Kaspazlardaki mutasyonların önemi
9- p53
10- p53 ve ölüm

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1-
2-
3-
4-
5-
6-
7-
8-
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 8 8 64
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 1 4 4
Sunum / Seminer hazırlama 1 1 1
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 5 10 50
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 4 8 32
Toplam iş yükü     153
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 60
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 40
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı cooper, hücre moleküler yaklaşım, pub med rewiev
Yardımcı Kaynaklar article

Ders ile ilgili dosyalar