Ön koşul dersleri
|
yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. ZÜHAL HAMURCU
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
Zuhal Hamurcu
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Teorik
|
Dersin amacı
|
Öğrencileri hücre yaşlanma mekanizmaları, hücre ölüm tipleri hakkında bililendirmek, ayrıca hücre yaşlanması ve ölüm mekanizmalrında hangi sinyal yolakları devreye girmekte, yaşlanma ve ölüm arasındaki ortak yolaklar hakkında bilgi vermek
|
Dersin tanımı
|
Hücre yaşanması nedir, hücre ölümü nedir, hücre ölüm tipleri nelerdir, bu mekanimalardan sorumlu sinyal yolakları nelerdir.
|
1- |
Hücre yaşlanması nedir
|
2- |
Hücre yaşlanma tipleri
|
3- |
Replikatif yaşlanma
|
4- |
Telomer ve telomerazlar
|
5- |
Hücre ölümü nedir hücre ölüm tipleri
|
6- |
Nekroz
|
7- |
Otofaji ve çeşitleri
|
8- |
Otofajiyi tetikleyen faktörler
|
9- |
Otofajide rol alan sinyal yolakları
|
10- |
Otofaji mekanizmasındaki bozukluklar ye buna bağlı olarak oluşan hastalıklar
|
11- |
Otofaji ve kanser
|
12- |
Apopitoz ve mekanizmaları
|
13- |
p53 ve apopitozda mitokondrinin rolü
|
14- |
Hücre ölüm sinyalleri ve reseptörleri
|
15- |
Granzim B ve prforin sinyal yolağının apopitozda rolü
|
16- |
Özel bir hücre ölüm tipi olan anoikis
|
17- |
Apopitoz mekanizmasında bozukluklar ve buna bağlı olarak ortaya çıkan hastalıklar
|
18- |
Apopitoz ve Kanser
|
19- |
Anoikis ve Kanser
|
20- |
Nekroz, otofaji ve apitoz ölüm tiplerinin birbirleriyle karşılaştırılması
|
1- |
Hücre yaşlanması ve ölümünün hücre için önemi
|
2- |
Hücre yaşlanması
|
3- |
Hücre ölüm tiplerinde görev alan sinyal yolakları
|
4- |
Hücre ölümünün canlı için önemi
|
5- |
hücre ölüm mekanizmalarındaki bozukluklar sonucu oluşan patolojik durumlar
|
6- |
Kanserin hücre ölümüne gösterdiği direnç
|
7- |
Kanser tedavisi için hücre ölümüne yönelik çalışmalar
|
8- |
Kaspazlardaki mutasyonların önemi
|
9- |
p53
|
10- |
p53 ve ölüm
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
|
|
2- |
|
|
3- |
|
|
4- |
|
|
5- |
|
|
6- |
|
|
7- |
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
8
|
8
|
64
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
0
|
0
|
0
|
Ödevler
|
1
|
4
|
4
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
1
|
1
|
1
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
5
|
10
|
50
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
4
|
8
|
32
|
Toplam iş yükü
|
|
|
153
|
AKTS
|
|
|
6.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
60
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
1
|
40
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
cooper, hücre moleküler yaklaşım,
pub med rewiev
|
Yardımcı Kaynaklar
|
article
|
|