Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
MONEY AND BANKING |
Birinci düzey |
C-İKT305 |
Zorunlu |
5 |
5.00 |
5.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Dersin ön koşulu yoktur.
|
Eğitimin dili
|
İngilizce
|
Koordinatör
|
ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ MUHAMMED İKBAL DURMUŞ
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DOÇ. DR. CÜNEYT DUMRUL
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
-
|
Dersin veriliş şekli
|
Ders sınıf ortamında yüz yüze eğitim şeklinde teorik olarak işlenmektedir.
|
Dersin amacı
|
Lisans düzeyinde genel ekonomi alanında para ve bankacılık konularının teorik çerçevede anlaşılması amaçlanmaktadır.
|
Dersin tanımı
|
Bu derste, paranın ve bankacılığın ekonomik faaliyet için önemi ulusal ve uluslararası düzeyde tartışılacaktır. Öğrenciler paranın tanımını ve sistemde para dolaşımına yardımcı olan farklı finansal kurumları öğreneceklerdir. Ders aynı zamanda, mevduat artırmayı, ticari bankacılığın gelişimini, mevduat yaratmayı ve Türkiye''deki bankacılık sisteminin kısa tarihçesini de kapsamaktadır.
|
1- |
Paranın tanımı, işlevleri ve standartları
|
2- |
Finansal piyasalar, aracılar ve araçlar
|
3- |
Türk bankacılık sistemi ve işleyişi
|
4- |
Para arzı teorisi ve ticari bankaların mevduat yaratılması
|
5- |
Türkiye Merkez Bankası''''nın yapısı ve para politikasının uygulanmasındaki rolü
|
6- |
Para ve faiz talebi teorileri
|
7- |
Özel finans kuruluşları
|
8- |
Vize Sınavı
|
9- |
Bankacılık sistemindeki fon kaynakları ve kullanımları
|
10- |
Uluslararası bankacılık
|
11- |
Bankacılığın düzenlenmesi ve denetlenmesi
|
12- |
Bankacılık teknikleri, sermaye yeterliliği değişim yeterlilikleri, Türk bankacılığında risk ağırlıklı sermaye taban oranı
|
13- |
Türkiye''deki diğer finansal kuruluşlara ilişkin akreditiflere ilişkin kur riskinin yönetilmesi
|
14- |
Merkez Bankası, ticaret bankaları, katılım bankaları, kalkınma ve yatırım bankaları
|
15- |
Türk bankacılık sektörünün mali yapısı ve temel özellikleri
|
16- |
Final Sınavı
|
17- |
Final Sınavı
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Öğrenciler genel ekonomi, para ve bankacılık tarihi, para, bankacılık kavramlarını ve uygulamalarını tartışır.
|
2- |
Öğrenciler banka bilanço ve gelir tablosu kalemler itibariyle çeşitli riskler açısından değerlendirir.
|
3- |
Öğrenciler bankaların varlık ve yükümlülüklerine göre risk analizleri yapar.
|
4- |
Öğrenciler para ve sermaye piyasası araçlarını açıklar.
|
5- |
Öğrenciler tüm para konuları, her tür döviz işlemleri, mevduatlar, tüketici kredileri ve ticari bankaların diğer tüketici odaklı servisleri de dahil olmak üzere tüm bankacılık işlemlerini anlar.
|
6- |
Öğrenciler para ve tüm finansal konular teorik ve uygulamalı olarak analiz eder.
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Maliye alanı ile ilgili kavramsal ve kuramsal bilgilere uygulamadaki yansımaları da göz önüne alacak şekilde ileri düzeyde sahip olur
|
|
2- |
Mali olay ve olguları ekonomik, sosyal ve hukuki boyutlarıyla açıklar, mali göstergelere ilişkin verileri yorumlayabilir ve analiz edebilir
|
|
3- |
Maliye alanına ilişkin sorunları tespit edebilir, gerek ekip gerek bireysel olarak sorunları çözebilir, elde edilen bulguları rapor haline getirip sunabilir.
|
|
4- |
Teorik bilgilerinden hareketle mali sorunlara ilişkin sebep-sonuç ilişkisini kurarak bu sorunların çözümüne ilişkin politikalar ve stratejiler geliştirir.
|
|
5- |
Vergilemenin teorik ve hukuki altyapısını öğrenme, gelişmeleri takip edebilme, vergisel konularda toplumun farklı kesimlerine destek sağlama.
|
|
6- |
Maliye alanında bir yabancı dili kullanabilir, uluslararası literatürü takip edebilir, bilimsel ve mesleki konularda iletişim kurabilir.
|
|
7- |
Ekonomi biliminin teorik temelleri hakkında ileri seviyede bilgi sahibi olur, iktisadi gelişmeleri makro ve mikro düzeyde kuramsal açıdan değerlendirebilir.
|
|
8- |
Kamu mali yönetimi ve kamu bütçe sistemi hakkında bilgi sahibi olur, uygulanan politikalar ile arasında bağlantı kurabilir.
|
|
9- |
Muhasebe kayıt sistemi bilgisine sahip olur, işletmelerin mali ve finansal yapısını analiz eder ve yorumlar.
|
|
10- |
Temel bilgi teknolojilerini kullanarak, alanına özgü problemlere teknolojiye dayalı çözümler üretir.
|
|
11- |
İktisadi ve sosyal olayların analiz edilmesi için gerekli nitel ve nicel yöntemleri kullanabilir.
|
|
12- |
Sorumluluklarını yerine getirirken temel insani haklara ve özgürlüklere, çevre sağlığına, kültürel ve ahlaki değerlere saygılı faaliyet ve davranış sergiler.
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
12
|
6
|
72
|
Ödevler
|
1
|
5
|
5
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
3
|
3
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
124
|
AKTS
|
|
|
5.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Para Banka ve Finansal Sistem Prof. Dr. Ekrem Erdem, Detay Yayınları 2012
|
Yardımcı Kaynaklar
|
-
|
|