Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
HALK OYUNLARI |
Birinci düzey |
BSÖ 405 |
Zorunlu |
7 |
3.00 |
3.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DOÇ. DR. EMİRE ÖZKATAR KAYA
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DR. ÖĞR. ÜYESİ EMİRE ÖZKATAR KAYA
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz-yüze, Anlatım yöntemi ve gösterip yaptırma öğretim yöntemi kullanılır.
|
Dersin amacı
|
Anadolu yer alan çeşitli yöre oyunlarının temel adım formlarını tavır ve figür olarak incelenmesi, müzikte ritm, motif, cümle ve periyotların hareketlerle bağlanması form, jest, mimik ve duruş becerilerinin kazanılması amaçlanmaktadır
|
Dersin tanımı
|
Halk Oyunları ait olduğu toplumun sosyal hayatını, kültürel zenginliğini ve bilgi birikimini yansıtmaktadır. Halk Oyunları göze ve kulağa hoş gelecek tarzda düzenlenmiş ölçülü ve dengeli hareket yoluyla estetik bir etki ve heyecan yaratan çoğunlukla ses birimlerinden meydana gelen anonim halk müziği ile desteklenmiş hareket ve müziğin bütünleşmesidir.
|
1- |
Dersin Tanımı, Doğuşu ve Tarihi Gelişimi
|
2- |
Anadolu Halk Danslarının Kümelendirilmesi, Bölge ve Tür Özelliklerine Göre Halk Oyunları
|
3- |
Halk Oyunları Öğretiminde Kullanılan Yöntemler ve Halk Oyunları Dalları
|
4- |
Anadolu Halk Danslarının Kümelendirilmesi
|
5- |
Konularına Göre Halk Oyunlarının Oluşunda Yatan Etkenler
|
6- |
Halk Danslarına Eşlik Eden Müzik Aletleri
|
7- |
Halk Oyunlarında Dansçı Seçimi ve Eğitimi
|
8- |
ARA SINAVI + Halk Oyunlarında Kullanılan Terimler
|
9- |
Halk Oyunları Oynanış Biçimleri (sıra,tek ve karşılamalı oyunlar)
|
10- |
Halk Oyunlarında Kullanılan Temel Dans Figürlerinin Çalışılması(adımlamalar, yürüyüşler, sekmeler, çökmeler yaylanmalar ve dönüşler)
|
11- |
Sahne Bilgisi ve Halk Oyunlarında Kullanılan Sahne Çizgileri
|
12- |
Anadolu da ki Çeşitli Yörelere ait Kullanılan Kostüm ve Aksesuarlarının Tanıtılması
|
13- |
Halk Oyunlarında Kullanılan Giyim ve Kuşamı Etkileyen Faktörler
|
14- |
Mimik, jest ve Tavır Tekniklerinin Kullanılması ve Halk Danslarının Sahneye Uygulanması
|
15- |
FİNAL SINAVI
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Halk Danslarının temel kavramlarını, ilişkili olduğu bilim dallarını ve halk danslarındaki temel hareket bilgi ve becerilerini, kazandırabilme
|
2- |
Takım Çalışmasıyla birlikte sosyalleşme ve ritim duygusunun gelişimine katkı sağlayabilme.
|
3- |
Halk oyunlarının öğrenciler üzerinde bedensel, zihinsel ve motorik gelişimine fayda sağlayabilir.
|
4- |
Bireysel anlamda öğrencilerin kendilerini ifade etme yeteneklerini artırma ve Aynı zamanda sanat duygularını pekiştirebilme.
|
5- |
Halk oyunlarımızın önemli kültür zenginliklerini gelecek kuşaklara da aktarılması için gereken eğitimi alabilir
|
6- |
-Halk oyunlarının sanatsal kültürel ve sportif yanlarını ele alarak öğrenme ve öğretme açısından analiz edebilir.
|
7- |
Öğrencilere yöre oyunları hakkında görsel, işitsel ve sözel bilgi vererek daha iyi kavramaları sağlanabilir
|
8- |
-Halk oyunlarında öğrenme, öğretme ve dönüt yöntemlerini sistematik aşamalarla uygulayabilir.
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Beden eğitimi ve spor alanının belli başlı kavramlarını, varsayımlarını, tartışmalarını, araştırma ve inceleme yöntemlerini kullanır.
|
|
2- |
Beden eğitimi ve spor öğretimine uygun planlama yapar.
|
|
3- |
Beden eğitimi ve spor öğretiminde planları uygular.
|
|
4- |
Beden eğitimi ve spor öğretiminde özel gereksinimli öğrencilere yönelik planlamalar yapar.
|
|
5- |
Beden eğitimi ve spor alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
|
|
6- |
Alanı ile ilgili bilgi ve düşüncelerini akıcı ve anlaşılır şekilde ifade eder.
|
|
7- |
Fiziksel aktivite ve sağlık ile ilgili güncel bilgileri analiz eder.
|
|
8- |
Beden eğitimi ve spor alanındaki araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır.
|
|
9- |
Beden eğitiminde kullanılan ölçme ve değerlendirme yöntemlerini kullanır.
|
|
10- |
Öğretmenlik mesleği ile ilgili kavramları analiz eder.
|
|
11- |
Öğrencilerin bilişsel, duyuşsal ve psikomotor gelişimlerine yönelik yaptığı ölçme değerlendirme sonuçlarını analiz edebilme ve öğrencilere gerekli geri bildirimleri sağlayabilir.
|
|
12- |
Öğrencilerin aktif biçimde ders katıldığı, anlamlı ve kalıcı öğrenmenin oluştuğu, öğrencinin kendini güvende hissettiği bir öğrenme ortamı oluşturabilme için gerekli olan birey ve grup yönetimi ilke ve stratejilerini uygulayabilir
|
|
13- |
Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurar
|
|
14- |
Alanıyla ilgili genel kültür bilgisine yönelik konuları bilir.
|
|
15- |
Öğretmenlik mesleği için geçerli olan etik kurallara her zaman uygun davranabilir.
|
|
16- |
Toplumda spor kültürünün oluşturulması, farklı sporların tanıtılması ve spora katılımın yaygınlaştırılması için geçerli stratejiler geliştirebilir.
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
0
|
0
|
0
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
0
|
0
|
0
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
0
|
0
|
0
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
0
|
AKTS
|
|
|
0.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
0
|
0
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
0
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
0
|
Genel toplam
|
|
0
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Halk Oyunlarına yönelik tüm ders notları
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Karahasan. H.(2003)Yöresel Türk Halk Oyunları Alkım Yayınevi ISBN:9789753373340 ANKARA ŞENOL A.(1999) Türk Halk Oyunları Giysileri MEB Yayınları ANKARA EĞİLMEZ M.(2006) Gelenekten Geleceğe Halk Oyunları Ütopya Yayıncılık ISBN:9789756361474 İSTANBUL CHAPLE A.(2001) Türk Halk Oyunları Giysileri Çitlembik Yayınları ISBN :975-6663-06-5 İSTANBUL SU. R.(2000) Türk Halk Oyunları Kültür Bakanlığı Yayınları ANKARA
|
|