Giriş | English

Doktora > Fen Bilimleri Enstitüsü > Harita Mühendisliği (doktora) > SEMİNER
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
SEMİNER Üçüncü düzey JFM 600 Zorunlu 1 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. ÜMİT HALUK ATASEVER
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Doç. Dr. Ü. Haluk ATASEVER
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı --
Dersin veriliş şekli Yüz Yüze
Dersin amacı Belirli bir konuda akademik araştırma ve sunum yapabilme yeteneğini kazandırmak.
Dersin tanımı Belirli bir konuda birden fazla kaynağa dayalı bir inceleme yapılması, yazım kurallarına uygun yazılı bir metin haline getirilmesi ve bir dinleyici topluluğuna sözlü olarak sunulması. Sözlü sunuşlarda karşılıklı bilgi aktarımına yönelik tartışma alışkanlıklarının edinilmesi.

Dersin içeriği
1- Araştırma konusuyla ilgili literatür araştırmasının yapılması ve seminere hazırlık.
2- Araştırma konusuyla ilgili literatür araştırmasının yapılması ve seminere hazırlık.
3- Araştırma konusuyla ilgili literatür araştırmasının yapılması ve seminere hazırlık.
4- Araştırma konusuyla ilgili literatür araştırmasının yapılması ve seminere hazırlık.
5- Araştırma konusuyla ilgili literatür araştırmasının yapılması ve seminere hazırlık.
6- Araştırma konusuyla ilgili literatür araştırmasının yapılması ve seminere hazırlık.
7- Araştırma konusuyla ilgili literatür araştırmasının yapılması ve seminere hazırlık.
8- Araştırma konusuyla ilgili literatür araştırmasının yapılması ve seminere hazırlık.
9- Araştırma konusuyla ilgili literatür araştırmasının yapılması ve seminere hazırlık.
10- Araştırma konusuyla ilgili literatür araştırmasının yapılması ve seminere hazırlık.
11- Araştırma konusuyla ilgili literatür araştırmasının yapılması ve seminere hazırlık.
12- Araştırma konusuyla ilgili literatür araştırmasının yapılması ve seminere hazırlık.
13- Araştırma konusuyla ilgili literatür araştırmasının yapılması ve seminere hazırlık.
14- Araştırma konusuyla ilgili dinleyici bir kitle önünde seminer verilmesi.
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Araştırma yapabilme ve seminer verebilme yeteneği kazanabilir.
2- Mesleki bir problemi çözebilir.
3- Elde ettiği sonuçları yorumlayabilir.
4- Kendisini mesleki açıdan ifade edebilir.
5- Meslek yaşamı boyunca toplum içinde sunum/konuşma yapabilir.
6- -----
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Temel bilimleri, matematik ve mühendislik bilimlerini üst düzeyde anlar ve uygular.
2- Alanında en son gelişmeler dâhil olmak üzere genişlemesine ve derinlemesine bilgi sahibidir.
3- Bir alanda en yeni bilgilere ulaşır ve bunları kavrayarak araştırma yapabilmek için gerekli yöntem ve becerilerde üst düzeyde yeterliğe sahiptir.
4- Bilime veya teknolojiye yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem veya teknolojik ürün/süreç geliştiren ya da bilinen bir yöntemi yeni bir alana uygulayan kapsamlı bir çalışma yapar.
5- Özgün bir araştırma sürecini bağımsız olarak algılar, tasarlar, uygulama ve sonuçlandırır; bu süreci yönetir.
6- Akademik çalışmalarının çıktılarını saygın akademik ortamlarda yayınlayarak bilim ve teknoloji literatürüne katkıda bulunur.
7- Bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel gelişmeleri değerlendirme ve bilimsel tarafsızlık ve etik sorumluluk bilinciyle topluma aktarır.
8- Uzmanlık alanındaki fikirlerin ve gelişmelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar.
9- Uzmanlık alanında çalışanlarla ve daha geniş bilimsel ve sosyal topluluklarla yazılı ve sözlü etkin iletişim kurar, bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır.
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 1 14
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 2 8 16
Sunum / Seminer hazırlama 1 40 40
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 3 10 30
Toplam iş yükü     102
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 100
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı İlgili çalışmayla ilgili tüm derslerin ders notları ve Harita Mühendisliği ile ilgili mesleki yayınlar.
Yardımcı Kaynaklar -----

Ders ile ilgili dosyalar