Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
ORGANİK KİMYA LABORATUVARI |
Birinci düzey |
BİYKİM104 |
Zorunlu |
2 |
3.00 |
3.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. İLHAN ÖZER İLHAN
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
Prof. Dr. İlhan Özer İlhan, Prof. Dr. Emin Sarıpınar, Prof. Dr. Zülbiye Kökbudak
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Dr. Arş. Gör. Halis Karataş, Arş. Gör. Rifat Emin Bora
|
Dersin veriliş şekli
|
Deneylere başlamadan önce o haftaki deney hakkında ön bilgi verildikten sonra bağımsız olarak herkesin deneyi yapması beklenir.
|
Dersin amacı
|
Organik Kimya laboratuarında kullanılan temel teknikler hakkında bilgi vermek, organik kimyasalları saflaştırma ve tayin metodları konusunda bilgi ve becerilerini geliştirmek. Temel organik kimya prensiplerinin deneysel olarak nasıl oluştuğunun öğrenciler tarafından daha iyi kavranmasına yardımcı olmak. Öğrencilerin organik bileşiklerin sentezi konusunda pratik tecrübelerini artırmak. Derste verilen organik kimyadaki Temel kavramları ve reaksiyonları anlayıp yorumlayabilme.
|
Dersin tanımı
|
Organik Kimya laboratuarını, temel işlemleri ve deneyleri yaparak pratik kazanmak
|
1- |
Giriş, Organik Kimya laboratuar Teknikleri ve Kuralları
|
2- |
Bazı Organik bileşiklerin Tanınma Testleri
|
3- |
İnce Tabaka kromatografisi Deneyi
|
4- |
Benzoik Asit eldesi
|
5- |
Benzoin eldesi
|
6- |
Su Buharı destilasyonu ile eugenol eldesi
|
7- |
Aspirin
|
8- |
Ara Sınav
|
9- |
Sabun eldesi
|
10- |
Boyarmadde sentezi
|
11- |
Çaydan tein eldesi
|
12- |
Heterosiklik bileşikler
|
13- |
Yağlı tohumdan katı-sıvı ekstraksiyonu yöntemi ile yağ eldesi
|
14- |
Mazaret haftası
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
temel organik Kimya kavramlarını tanımlar ve bunların uygulamalarını geliştirir.
|
2- |
Organik Kimya bilgilerini kullanarak deney tasarlama, yürütme ve yorumlamada etkin ve doğru şekilde kullanma becerisini geliştirir.
|
3- |
Organik kimya reaksiyonlarının araştırmada ve sanayide uygulamasını kavrar.
|
4- |
Reaksiyonlarda kullanılan kimyasalların sağlığa ve çevreye etkisini öğrenmek; atık madde ve çevre konusunda duyarlı olma.
|
5- |
|
6- |
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Biyoloji alanındaki en güncel uygulama, araç-gereç ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahip olur, bunları kullanabilir.
|
|
2- |
Biyoloji alanındaki kavramları, fikirleri ve verileri bilimsel yöntemlerle değerlendirebilme, karmaşık problem ve konuları analiz edebilme, tartışmalar yapabilme, kanıta ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirebilme gibi yetkinlikler kazanır.
|
|
3- |
Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilir.
|
|
4- |
Biyoloji alanındaki uygulamalarda karşılaşabileceği öngörülemeyen karmaşık durumlarda çözüm üretebilir.
|
|
5- |
Deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi kazanır.
|
|
6- |
Biyoloji ile ilgili sektörlerde sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayabilir.
|
|
7- |
Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak ve veri tabanları gibi bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmayı öğrenir.
|
|
8- |
Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin çalışma ve sorumluluk alma özgüvenini kazanır.
|
|
9- |
Biyoloji alanındaki bilgi ve uygulamaları takip edebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olur.
|
|
10- |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincini; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisini kazanır.
|
|
11- |
Sürdürülebilir kalkınma ve çevre koruma konularında yeterli bilgi ve bilince sahip olur.
|
|
12- |
Proje yönetimi, iş güvenliği, işçi sağlığı, sosyal güvenlik hakları, kalite kontrol ve yönetimi konularında yeterli bilgi ve bilinci kazanır.
|
|
13- |
Biyoloji alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliğine sahip olur.
|
|
14- |
Biyolojik teknolojileri eğitime, endüstriye, tarıma, sağlık ve çevre problemlerine uygulayabilme konularında yeterli bilince sahip olur.
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
7
|
1
|
7
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
5
|
1
|
5
|
Ödevler
|
5
|
1
|
5
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
5
|
1
|
5
|
Kısa sınavlar
|
5
|
1
|
5
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
7
|
7
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
14
|
2
|
28
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
7
|
7
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
10
|
1
|
10
|
Toplam iş yükü
|
|
|
82
|
AKTS
|
|
|
3.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
14
|
20
|
Ödev
|
14
|
40
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Denel Organik Kimya, E.Erdik, M.Obalı, A.Öktemer, T.Pekel, N.Yüksekışık, E.İhsanoğlu, Gazi Büro, Ankara, 2007
|
Yardımcı Kaynaklar
|
1-Organik Kimya, RJ Fe4ssenden, JS Fennenden ve MW Logue. Çeviri Editörü T Uyar. 2-OrganikKimya,Solomon
|
|