Giriş | English

Lisans > Spor Bilimleri Fakültesi > Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği > CİMNASTİK
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
CİMNASTİK Birinci düzey BSÖ122 Zorunlu 2 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör ÖĞRETİM GÖREVLİSİ HAKAN AKDOĞAN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı ÖĞRETİM GÖREVLİSİ HAKAN AKDOĞAN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı yok
Dersin veriliş şekli Yüz yüze - görsel ve sözel sunumlu, anlatıp-gösterip-yaptırma tekniği, alıştırma yöntemi ile uygulamalı, yardımlı, ön çalışmalı, konu araştırmalı - gözlem tekniği
Dersin amacı Artistik Cimnastik ile ilgili temel bilgi ve becerileri kazanabilme, artistik cimnastik dersi alan öğrencilerin, cimnastik temel eğitiminde, antrenör ve eğitimci olarak yetiştirilmesi
Dersin tanımı Artistik cimnastik branşının ve aletlerinin özelliklerinin tanıtımı, Artistik cimnastikte ısınma, kadın ve erkeklerde artistik cimnastik temel eğitimini kapsayan, ön hazırlık çalışmaları,yardım şekilleri, teorik ve uygulamalı eğitim-öğretim yöntemleri

Dersin içeriği
1- Cimnastik tanımları, tarihçesi, genel bilgiler ve video görselleri artistik cimnastiğin dünya’da ve Türkiye’deki gelişimi erkek ve kadınlarda yarışma aletleri ve özellikleri
2- Cimnastik ısınması, esneklik ve kuvvet hareketleri: genel ve özel ısınma, cimnastiğe özgü esneklik çalışmaları ve cimnastiğe özgü temel kuvvet çalışmaları.
3- Öne takla, öne açık bacak takla, öne kapalı bacak takla basamakları ve yardım şekilleri
4- Geriye takla, geriye bacak takla, geriye kapalı bacak takla basamakları ve yardım şekilleri
5- Çember hareketi ve basamakları ve yardım şekilleri
6- Amut takla hareketi ve basamakları ve yardım şekilleri
7- Kartvil ve überşlak (elle aşma) hareketi basamakları ve yardım şekilleri
8- Atlama masasında geçişler (toplu, açık , kapalı), koşu çeşitleri, tramplen ve trampoline basışlar, düz sıçramalar, elle aşma (überschlag) ve kartvil hareketi
9- Yer aletinde hareket bağlantıları, parça seri ve tüm seri çalışmaları
10- Kulplu Beygir Aleti: Mantarda devir, kulplarda bacak savuruş Halka Aleti: Salınım, mum duruşu, alt L tutuşu, alt geri yatay tutuş.
11- Barfiks Aleti: Cephe çıkışı, karın dönüşü, salınım, kipe. Kız paraleli : Cephe çıkışı, karın dönüşü, salınım, kipe.
12- Denge Aleti: planör duruşu, 90° lik l tutuşu, 180° parmak ucunda sağa-sola dönüş, spagat sıçrayışı, geyik sıçraması, çift ayak sıçrama. Paralel Aleti: alt salınım, dayanımda salınım, kipe greyçe tutuş, l tutuş, dayanımda yana atlayış.
13- Artistik cimnastik kadınlar ve erkeklerde değerlendirme kuralları (oyun kuralları)
14- Genel tekrar ve serbest çalışma
15- Yarıyıl sonu sınavı
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Cimnastiğin tarihçesini, yapısını ve özelliklerini öğrenir ve anlar
2- cimnastiğin tüm branşlarının özelliklerin,i ve farklarını öğrenir ve anlar
3- cimnastik için iyi bir ısınma teknilerini bilir ve iyi bir ısınma yaptırır.
4- öne ve geriye takla hareketlerini yapar ve öğretim yöntemlerini ve basamaklarını bilir.
5- amut takla, çember, kartvil hareketlerini yapar ve öğretim yöntemlerini ve basamaklarını bilir.
6- atlama masası geçiş tekniklerini yapar ve öğretim yöntemlerini ve basamaklarını bilir.
7- erkeklerin kullandığı yarışma aletlerinde seri hazırlama tekniklerini bilir ve hazırlar.
8- kadınların kullandığı yarışma aletlerinde seri hazırlama tekniklerini bilir ve hazırlar.
9- cimnastik aletlerinin ve ekipmanlarının özelliklerini bilir.
10- cimnastik değerlendirme kurallarını bilir.

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Beden eğitimi ve spor alanının belli başlı kavramlarını, varsayımlarını, tartışmalarını, araştırma ve inceleme yöntemlerini kullanır.
2- Beden eğitimi ve spor öğretimine uygun planlama yapar.
3- Beden eğitimi ve spor öğretiminde planları uygular.
4- Beden eğitimi ve spor öğretiminde özel gereksinimli öğrencilere yönelik planlamalar yapar.
5- Beden eğitimi ve spor alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
6- Alanı ile ilgili bilgi ve düşüncelerini akıcı ve anlaşılır şekilde ifade eder.
7- Fiziksel aktivite ve sağlık ile ilgili güncel bilgileri analiz eder.
8- Beden eğitimi ve spor alanındaki araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır.
9- Beden eğitiminde kullanılan ölçme ve değerlendirme yöntemlerini kullanır.
10- Öğretmenlik mesleği ile ilgili kavramları analiz eder.
11- Öğrencilerin bilişsel, duyuşsal ve psikomotor gelişimlerine yönelik yaptığı ölçme değerlendirme sonuçlarını analiz edebilme ve öğrencilere gerekli geri bildirimleri sağlayabilir.
12- Öğrencilerin aktif biçimde ders katıldığı, anlamlı ve kalıcı öğrenmenin oluştuğu, öğrencinin kendini güvende hissettiği bir öğrenme ortamı oluşturabilme için gerekli olan birey ve grup yönetimi ilke ve stratejilerini uygulayabilir
13- Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurar
14- Alanıyla ilgili genel kültür bilgisine yönelik konuları bilir.
15- Öğretmenlik mesleği için geçerli olan etik kurallara her zaman uygun davranabilir.
16- Toplumda spor kültürünün oluşturulması, farklı sporların tanıtılması ve spora katılımın yaygınlaştırılması için geçerli stratejiler geliştirebilir.
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 12 2 24
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 7 2 14
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 7 2 14
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     98
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Uluslar arası Cimnastik Federasyonu (FIG) Değerlendirme Kuralları, Suveren S., Suveren S, Artistik Cimnastik Öğretim Metotları ( Bayanlar -Erkekler ) Nobel Yayınevi, Ankara 2002.
Yardımcı Kaynaklar Yok

Ders ile ilgili dosyalar