Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
CİMNASTİK |
Birinci düzey |
BSÖ122 |
Zorunlu |
2 |
4.00 |
4.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
ÖĞRETİM GÖREVLİSİ HAKAN AKDOĞAN
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
ÖĞRETİM GÖREVLİSİ HAKAN AKDOĞAN
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze - görsel ve sözel sunumlu, anlatıp-gösterip-yaptırma tekniği, alıştırma yöntemi ile uygulamalı, yardımlı, ön çalışmalı, konu araştırmalı - gözlem tekniği
|
Dersin amacı
|
Artistik Cimnastik ile ilgili temel bilgi ve becerileri kazanabilme, artistik cimnastik dersi alan öğrencilerin, cimnastik temel eğitiminde, antrenör ve eğitimci olarak yetiştirilmesi
|
Dersin tanımı
|
Artistik cimnastik branşının ve aletlerinin özelliklerinin tanıtımı, Artistik cimnastikte ısınma, kadın ve erkeklerde artistik cimnastik temel eğitimini kapsayan, ön hazırlık çalışmaları,yardım şekilleri, teorik ve uygulamalı eğitim-öğretim yöntemleri
|
1- |
Cimnastik tanımları, tarihçesi, genel bilgiler ve video görselleri
artistik cimnastiğin dünya’da ve Türkiye’deki gelişimi
erkek ve kadınlarda yarışma aletleri ve özellikleri
|
2- |
Cimnastik ısınması, esneklik ve kuvvet hareketleri:
genel ve özel ısınma, cimnastiğe özgü esneklik çalışmaları ve cimnastiğe özgü temel kuvvet çalışmaları.
|
3- |
Öne takla, öne açık bacak takla, öne kapalı bacak takla basamakları ve yardım şekilleri
|
4- |
Geriye takla, geriye bacak takla, geriye kapalı bacak takla basamakları ve yardım şekilleri
|
5- |
Çember hareketi ve basamakları ve yardım şekilleri
|
6- |
Amut takla hareketi ve basamakları ve yardım şekilleri
|
7- |
Kartvil ve überşlak (elle aşma) hareketi basamakları ve yardım şekilleri
|
8- |
Atlama masasında geçişler (toplu, açık , kapalı), koşu çeşitleri, tramplen ve trampoline basışlar, düz sıçramalar, elle aşma (überschlag) ve kartvil hareketi
|
9- |
Yer aletinde hareket bağlantıları, parça seri ve tüm seri çalışmaları
|
10- |
Kulplu Beygir Aleti: Mantarda devir, kulplarda bacak savuruş
Halka Aleti: Salınım, mum duruşu, alt L tutuşu, alt geri yatay tutuş.
|
11- |
Barfiks Aleti: Cephe çıkışı, karın dönüşü, salınım, kipe.
Kız paraleli : Cephe çıkışı, karın dönüşü, salınım, kipe.
|
12- |
Denge Aleti: planör duruşu, 90° lik l tutuşu, 180° parmak ucunda sağa-sola dönüş, spagat sıçrayışı, geyik sıçraması, çift ayak sıçrama.
Paralel Aleti: alt salınım, dayanımda salınım, kipe greyçe tutuş, l tutuş, dayanımda yana atlayış.
|
13- |
Artistik cimnastik kadınlar ve erkeklerde değerlendirme kuralları (oyun kuralları)
|
14- |
Genel tekrar ve serbest çalışma
|
15- |
Yarıyıl sonu sınavı
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Cimnastiğin tarihçesini, yapısını ve özelliklerini öğrenir ve anlar
|
2- |
cimnastiğin tüm branşlarının özelliklerin,i ve farklarını öğrenir ve anlar
|
3- |
cimnastik için iyi bir ısınma teknilerini bilir ve iyi bir ısınma yaptırır.
|
4- |
öne ve geriye takla hareketlerini yapar ve öğretim yöntemlerini ve basamaklarını bilir.
|
5- |
amut takla, çember, kartvil hareketlerini yapar ve öğretim yöntemlerini ve basamaklarını bilir.
|
6- |
atlama masası geçiş tekniklerini yapar ve öğretim yöntemlerini ve basamaklarını bilir.
|
7- |
erkeklerin kullandığı yarışma aletlerinde seri hazırlama tekniklerini bilir ve hazırlar.
|
8- |
kadınların kullandığı yarışma aletlerinde seri hazırlama tekniklerini bilir ve hazırlar.
|
9- |
cimnastik aletlerinin ve ekipmanlarının özelliklerini bilir.
|
10- |
cimnastik değerlendirme kurallarını bilir.
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Beden eğitimi ve spor alanının belli başlı kavramlarını, varsayımlarını, tartışmalarını, araştırma ve inceleme yöntemlerini kullanır.
|
|
2- |
Beden eğitimi ve spor öğretimine uygun planlama yapar.
|
|
3- |
Beden eğitimi ve spor öğretiminde planları uygular.
|
|
4- |
Beden eğitimi ve spor öğretiminde özel gereksinimli öğrencilere yönelik planlamalar yapar.
|
|
5- |
Beden eğitimi ve spor alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
|
|
6- |
Alanı ile ilgili bilgi ve düşüncelerini akıcı ve anlaşılır şekilde ifade eder.
|
|
7- |
Fiziksel aktivite ve sağlık ile ilgili güncel bilgileri analiz eder.
|
|
8- |
Beden eğitimi ve spor alanındaki araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır.
|
|
9- |
Beden eğitiminde kullanılan ölçme ve değerlendirme yöntemlerini kullanır.
|
|
10- |
Öğretmenlik mesleği ile ilgili kavramları analiz eder.
|
|
11- |
Öğrencilerin bilişsel, duyuşsal ve psikomotor gelişimlerine yönelik yaptığı ölçme değerlendirme sonuçlarını analiz edebilme ve öğrencilere gerekli geri bildirimleri sağlayabilir.
|
|
12- |
Öğrencilerin aktif biçimde ders katıldığı, anlamlı ve kalıcı öğrenmenin oluştuğu, öğrencinin kendini güvende hissettiği bir öğrenme ortamı oluşturabilme için gerekli olan birey ve grup yönetimi ilke ve stratejilerini uygulayabilir
|
|
13- |
Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurar
|
|
14- |
Alanıyla ilgili genel kültür bilgisine yönelik konuları bilir.
|
|
15- |
Öğretmenlik mesleği için geçerli olan etik kurallara her zaman uygun davranabilir.
|
|
16- |
Toplumda spor kültürünün oluşturulması, farklı sporların tanıtılması ve spora katılımın yaygınlaştırılması için geçerli stratejiler geliştirebilir.
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
12
|
2
|
24
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
7
|
2
|
14
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
7
|
2
|
14
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
98
|
AKTS
|
|
|
4.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Uluslar arası Cimnastik Federasyonu (FIG) Değerlendirme Kuralları, Suveren S.,
Suveren S, Artistik Cimnastik Öğretim Metotları ( Bayanlar -Erkekler ) Nobel Yayınevi,
Ankara 2002.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Yok
|
|