Giriş | English

Lisans > Mühendislik Fakültesi > Elektrik-elektronik Mühendisliği > DEVRE ANALİZİ I
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
DEVRE ANALİZİ I Birinci düzey EM 201 Zorunlu 3 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. İBRAHİM ETHEM SAÇU
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DR.ÖĞRETİM ÜYESİ HASAN ZORLU
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Yüz Yüze
Dersin amacı Elektrik ve Elektronik Mühendisliğinin temelini oluşturan prensiplerin ve teoremlerin ayrıntılı bir şekilde anlaşılması amaçlanmaktadır. Bu dersin temel konuları; Lineerlik, süperpozisyon, kaynak dönüşümü, Thevenin ve Norton teoremi, Maksimum Güç Transferi, RL, RC ve RLC devrelerinin geçici analizi, Sinüzoidler ve fazörler, Sinüzoidal sürekli durum analizi, sıralandırılır.
Dersin tanımı Devre teoremleri, birinci ve ikinci mertebe devreler, sinüzoidler ve fazörler

Dersin içeriği
1- Lineerlik, süperpozisyon, kaynak dönüşümü,
2- Thevenin ve Norton teoremi, Maksimum Güç Transferi
3- Thevenin ve Norton teoremi, Maksimum Güç Transferi
4- Birinci Mertebe Devreler (RC ve RL Devreleri)
5- Birinci Mertebe Devreler (RC ve RL Devreleri)
6- Birinci Mertebe Devreler (RC ve RL Devreleri)
7- İkinci Mertebe Devreler (RLC devreleri v.s.)
8- İkinci Mertebe Devreler (RLC devreleri v.s.)
9- İkinci Mertebe Devreler (RLC devreleri v.s.)
10- Sinüzoidler ve Fazörler
11- Sinüzoidler ve Fazörler
12- Sinüzoidler ve Fazörler
13- Sinüzoidal sürekli-durum analizi
14- Sinüzoidal sürekli-durum analizi
15- -
16- -
17- -
18- -
19- -
20- -

Dersin öğrenme çıktıları
1- Lineerlik, süperpozisyon, kaynak dönüşümü, Thevenin ve Norton teoremi, ile Maksimum Güç Transferi teoremlerinin öğrenilmesi ve analizlerde kullanılabilmesi
2- RL, RC ve RLC devrelerinin geçici ve kalıcı analizlerinin yapılabilmesi,
3- Frekans uzayı analizinin gerçekleştirilmesi ve elektrik devrelerinin frekans cevaplarının bulunması.
4- Sinüzoidler ve Fazörler kavramnlarıın öğrenilmesi ve Sinüzoidal sürekli-durum analizinin gerçekleştirilebilmesi
5-
6-
7- -
8- -
9- -
10- -

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi.
2- Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
3- Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
4- Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
5- Mühendislik problemlerinin incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
6- Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
7- Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi.
8- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
9- Mesleki ve etik sorumluluk bilinci.
10- Proje yönetimi ile risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürebilir kalkınma hakkında farkındalık.
11- Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ile çağın sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     80
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı • Charles K. Alexander ve Matthew N.O. Sadiku, Fundamentals of Electric Circuit (Elektrik Devrelerinin Temelleri), Palme Yayıncılık, Çeviren: Doç. Dr. U. Savaş Selamoğulları • David Irwin ve Mark Nelms, Basic Engineering Circuit Analysis (Temel Mühendislik Devre Analizi), Nobel Yayınları, Çeviri Editörü: Timur Aydemir
Yardımcı Kaynaklar • Electric Circuits, J. W. Nilsson, S. A. Riedel, Prentice Hall, 2005.

Ders ile ilgili dosyalar