Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DOÇ. DR. SEVİM SEVGİ
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DOÇ. DR. SEVİM SEVGİ
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüzyüze Eğitim
|
Dersin amacı
|
Ortaokul matematik programları dersinin amacı, ortaokul matematik öğretim programını program geliştirme öğeleri, bileşenleri açısından incelemektir.
|
Dersin tanımı
|
"Öğretim programlarıyla ilgili temel kavramlar; ortaokul matematik öğretim programlarının geçmişten günümüze gelişimi; güncel ortaokul matematik dersi öğretim programının yaklaşımı, içeriği, geliştirmeyi amaçladığı beceriler; öğrenme ve alt öğrenme alanları, kazanımların sınıflara göre dağılımı ve sınırları, diğer derslerle ilişkisi; ortaokul matematik dersi öğretim programının ilkokul ve lise matematik dersi öğretim programlarıyla ilişkisi; kullanılan yöntem, teknik, araç-gereç ve materyaller; ölçme değerlendirme yaklaşımı; öğretmen yeterlilikleri." YÖK İlköğretim Matematik Öğretmenliği Programı Ders içerikleri 2018 dokümanından alınmıştır.
|
1- |
TANIŞMA
|
2- |
PROGRAM GELİŞTİRME SÜRECİ BAĞLAMINDA ORTAOKUL MATEMATİK ÖĞRETİM PROGRAMLARININ TEMEL BİLEŞENLERİ
|
3- |
CUMHURİYET DÖNEMİ ORTAOKUL MATEMATİK ÖĞRETİM PROGRAMLARINA GENEL BİR BAKIŞ
|
4- |
ORTAOKUL MATEMATİK ÖĞRETİM PROGRAMLARININ GENEL AMAÇLARI
|
5- |
ORTAOKUL MATEMATİK ÖĞRETİM PROGRAMLARININ ÖĞRETİM İLKELERİ PERSPEKTİFİNDEN İNCELENMESİ
|
6- |
ORTAOKUL MATEMATİK DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMLARINDA ÖĞRETİM STRATEJİ, YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
|
7- |
RAMAZAN BAYRAMI TATİLİ
|
8- |
ORTAOKUL MATEMATİK DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMLARININ SAYILAR ÖĞRENME ALANI BAĞLAMINDA KARŞILAŞTIRMASI
|
9- |
ARA SINAV HAFTASI
|
10- |
ORTAOKUL MATEMATİK ÖĞRETİM PROGRAMLARININ BİLGİ VE İLETİŞİM TEKNOLOJİLERİ BAĞLAMINDA İNCELENMESİ
|
11- |
ÖĞRETİM PROGRAMLARI AÇISINDAN CEBİRSEL DÜŞÜNMEYE YAKLAŞIMLAR
|
12- |
ORTAOKUL MATEMATİK ÖĞRETİM PROGRAMLARINDAKİ REFORM HAREKETLERİNİN GEOMETRİ ÖĞRENME ALANINA YANSIMASI
|
13- |
PROGRAMLARDAKİ VERİ VE OLASILIK ÖĞRENME ALANI İÇERİKLERİNE KARŞILAŞTIRMALI BİR BAKIŞ
|
14- |
Atatürk''ü Anma, Gençlik ve Spor Bayram
|
15- |
ORTAOKUL MATEMATİK ÖĞRETİM PROGRAMLARINDA SOMUT MATERYAL KULLANIMI
|
16- |
ORTAOKUL MATEMATİK ÖĞRETİM PROGRAMLARININ ÖLÇME DEĞERLENDİRME YAKLAŞIMLARI
|
17- |
KURBAN BAYRAMI
|
18- |
16 Haziran 2025 - 13 Temmuz 2025 Final ve Bütünleme Sınavları
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Öğretim programlarıyla ilgili temel kavramları açıklar.
|
2- |
Ortaokul matematik öğretim programlarının geçmişten günümüze gelişimini açıklar.
|
3- |
Güncel ortaokul matematik öğretim programının yaklaşımını açıklar.
|
4- |
Güncel ortaokul matematik öğretim programının içeriğini ve geliştirmeyi amaçladığı becerileri açıklar.
|
5- |
Güncel ortaokul matematik öğretim programının kazanımların sınıflara göre dağılımını bilir ve diğer derslerle ilişkisini açıklar.
|
6- |
Güncel ortaokul matematik öğretim programının ilkokul ve lise matematik dersi öğretim programlarıyla ilişkisini açıklar.
|
7- |
Güncel ortaokul matematik öğretim programında önerilen yöntem teknik, araç-gereç ve materyalleri bilir ve bunlarla ilgili uygulamalar yapar.
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Doğum ve Jinekoloji bilgisini üst düzeyde kullanarak Doğum ve Jinekoloji ile ilgili hipotezleri kurma, çözme ve geliştirebilme.
|
|
2- |
Doğum ve Jinekoloji alanına yenilik getiren bir düşünce, bilimsel yöntem, tasarım veya uygulama geliştirebilme ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve uygulamayı fizyoloji alanına uygulayabilme.
|
|
3- |
Doğum ve Jinekoloji ile ilgili özgün bir araştırma sürecini uygun teknolojileri kullanarak tasarlayabilme, uygulayabilme, sonuçlandırabilme ve yönetebilme.
|
|
4- |
Doğum ve Jinekoloji alanında en yeni bilgilere ulaşabilme ve bunları sistemli bir biçimde değerlendirebilme.
|
|
5- |
Doğum ve Jinekoloji alanında gerçekleştirdiği akademik çalışmaların sonuçlarını saygın yurtiçi ve yurtdışı akademik ortamlarda sunabilme ve yayınlayabilme
|
|
6- |
Bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel gelişmeleri değerlendirebilme ve bilimsel tarafsızlık ve etik sorumluluk bilinciyle topluma aktarabilme.
|
|
7- |
Doğum ve Jinekoloji alanındaki fikirlerin ve gelişmelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilme
|
|
8- |
Kendi alanı, diğer Veteriner Hekimlik alanlarında çalışanlar ve daha geniş bilimsel ve sosyal topluluklarla yazılı ve sözlü iletişim kurma, işbirliği yapma, görüşlerini savunabilme.
|
|
9- |
Özgün ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
2
|
28
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
0
|
0
|
0
|
Ödevler
|
3
|
3
|
9
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Ara sınavlara hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
1
|
1
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
0
|
0
|
0
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
40
|
AKTS
|
|
|
2.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
MEB (2018). Matematik dersi öğretim programı. Ankara: Millî Eğitim Bakanlığı Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı, Ankara.
Özmantar, M. F., Akkoç, H., Kuşdemir Kayıran, B., & Özyurt, M. (2018). Ortaokul Matematik Öğretim Programları Tarihsel Bir İnceleme. Pegem Akademi Yayınları.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Ders notları
|
|