Giriş | English

Lisans > Havacilik ve Uzay Bilimleri Fakültesi > Uzay Mühendisliği > ORTAOKUL MATEMATİK ÖĞRETİM PROGRAMLARI
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
ORTAOKUL MATEMATİK ÖĞRETİM PROGRAMLARI Birinci düzey MÖP 202 4 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. SEVİM SEVGİ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ. DR. SEVİM SEVGİ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Yüzyüze Eğitim
Dersin amacı Ortaokul matematik programları dersinin amacı, ortaokul matematik öğretim programını program geliştirme öğeleri, bileşenleri açısından incelemektir.
Dersin tanımı "Öğretim programlarıyla ilgili temel kavramlar; ortaokul matematik öğretim programlarının geçmişten günümüze gelişimi; güncel ortaokul matematik dersi öğretim programının yaklaşımı, içeriği, geliştirmeyi amaçladığı beceriler; öğrenme ve alt öğrenme alanları, kazanımların sınıflara göre dağılımı ve sınırları, diğer derslerle ilişkisi; ortaokul matematik dersi öğretim programının ilkokul ve lise matematik dersi öğretim programlarıyla ilişkisi; kullanılan yöntem, teknik, araç-gereç ve materyaller; ölçme değerlendirme yaklaşımı; öğretmen yeterlilikleri." YÖK İlköğretim Matematik Öğretmenliği Programı Ders içerikleri 2018 dokümanından alınmıştır.

Dersin içeriği
1- TANIŞMA
2- PROGRAM GELİŞTİRME SÜRECİ BAĞLAMINDA ORTAOKUL MATEMATİK ÖĞRETİM PROGRAMLARININ TEMEL BİLEŞENLERİ
3- CUMHURİYET DÖNEMİ ORTAOKUL MATEMATİK ÖĞRETİM PROGRAMLARINA GENEL BİR BAKIŞ
4- ORTAOKUL MATEMATİK ÖĞRETİM PROGRAMLARININ GENEL AMAÇLARI
5- ORTAOKUL MATEMATİK ÖĞRETİM PROGRAMLARININ ÖĞRETİM İLKELERİ PERSPEKTİFİNDEN İNCELENMESİ
6- ORTAOKUL MATEMATİK DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMLARINDA ÖĞRETİM STRATEJİ, YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
7- RAMAZAN BAYRAMI TATİLİ
8- ORTAOKUL MATEMATİK DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMLARININ SAYILAR ÖĞRENME ALANI BAĞLAMINDA KARŞILAŞTIRMASI
9- ARA SINAV HAFTASI
10- ORTAOKUL MATEMATİK ÖĞRETİM PROGRAMLARININ BİLGİ VE İLETİŞİM TEKNOLOJİLERİ BAĞLAMINDA İNCELENMESİ
11- ÖĞRETİM PROGRAMLARI AÇISINDAN CEBİRSEL DÜŞÜNMEYE YAKLAŞIMLAR
12- ORTAOKUL MATEMATİK ÖĞRETİM PROGRAMLARINDAKİ REFORM HAREKETLERİNİN GEOMETRİ ÖĞRENME ALANINA YANSIMASI
13- PROGRAMLARDAKİ VERİ VE OLASILIK ÖĞRENME ALANI İÇERİKLERİNE KARŞILAŞTIRMALI BİR BAKIŞ
14- Atatürk''ü Anma, Gençlik ve Spor Bayram
15- ORTAOKUL MATEMATİK ÖĞRETİM PROGRAMLARINDA SOMUT MATERYAL KULLANIMI
16- ORTAOKUL MATEMATİK ÖĞRETİM PROGRAMLARININ ÖLÇME DEĞERLENDİRME YAKLAŞIMLARI
17- KURBAN BAYRAMI
18- 16 Haziran 2025 - 13 Temmuz 2025 Final ve Bütünleme Sınavları
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Öğretim programlarıyla ilgili temel kavramları açıklar.
2- Ortaokul matematik öğretim programlarının geçmişten günümüze gelişimini açıklar.
3- Güncel ortaokul matematik öğretim programının yaklaşımını açıklar.
4- Güncel ortaokul matematik öğretim programının içeriğini ve geliştirmeyi amaçladığı becerileri açıklar.
5- Güncel ortaokul matematik öğretim programının kazanımların sınıflara göre dağılımını bilir ve diğer derslerle ilişkisini açıklar.
6- Güncel ortaokul matematik öğretim programının ilkokul ve lise matematik dersi öğretim programlarıyla ilişkisini açıklar.
7- Güncel ortaokul matematik öğretim programında önerilen yöntem teknik, araç-gereç ve materyalleri bilir ve bunlarla ilgili uygulamalar yapar.
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimine sahip olma becerisi.
2- Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi.
3- Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
4- Etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
5- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci.
6- Bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
7- Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
8- Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi
9- Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 3 3 9
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 1 1 1
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 1 1
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     40
AKTS     2.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı MEB (2018). Matematik dersi öğretim programı. Ankara: Millî Eğitim Bakanlığı Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı, Ankara. Özmantar, M. F., Akkoç, H., Kuşdemir Kayıran, B., & Özyurt, M. (2018). Ortaokul Matematik Öğretim Programları Tarihsel Bir İnceleme. Pegem Akademi Yayınları.
Yardımcı Kaynaklar Ders notları

Ders ile ilgili dosyalar