Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DOÇ. DR. MUHAMMET YASİN TEKELİ
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
PROF. DR. MURAT KANBUR
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze haftada 2 saat teorik
|
Dersin amacı
|
Literatür araştırma ve yazma tekniklerinin öğretilmesi
|
Dersin tanımı
|
Literatür araştırma ve yazma teknikleri
|
1- |
Bilim ve temel kavramlar, bilim tarihine ilişkin temel bilgiler, araştırma çeşitlerine genel bakış
|
2- |
Bilimsel araştırmaya genel bakış, araştırma etiği, bilimsel ahlak, izinler ve kuramların önemi, araştırma yöntemleri
|
3- |
Veri çeşitleri ve veri toplama yöntemleri, kaynak taramasına genel giriş
|
4- |
Kaynak taraması ve çeşitleri, anahtar kelime saptanması, ön kaynak taraması, detaylı kaynak taraması, literatür tarama sistemleri
|
5- |
Uzmanlar, kütüphane ve kitaplıklarda tarama yöntemleri, tez ve konferans notları incelemeleri
|
6- |
Önceki araştırma taramalarının incelenmesi, dikkat edilmesi gereken noktalar
|
7- |
Önceki araştırma taramalarının incelenmesi, dikkat edilmesi gereken noktalar
|
8- |
Ara Sınav
|
9- |
Elektronik ortamda literatür tarama yöntemleri, Veteriner Farmakoloji - Toksikloji ile ilgili arama motorları, süreli yayınları takip etme, sanal kütüphanelerde araştırma
|
10- |
Sağlık/Veteriner Farmakoloji - Toksikoloji alanı ile ilgili güncel internet siteleri, online hizmet veren index ve veri tabanlarının genel kullanımları
|
11- |
Sağlık/Veteriner Farmakoloji - Toksikoloji alanı ile ilgili güncel internet siteleri, online hizmet veren index ve veri tabanlarının genel kullanımları
|
12- |
Raporlama yöntemlerine genel bakış, araştırma raporunun yazılmasında temel kurallar, araştırma raporunun yazılması
|
13- |
Raporlama yöntemlerine genel bakış, araştırma raporunun yazılmasında temel kurallar, araştırma raporunun yazılması
|
14- |
Örnek vaka sunumu, Örnek bir araştırmanın tüm kademelerini sunumu
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Meslektaşlarına ve öğretim üyelerine farmakoloji ile ilgili bilimsel bir araştırma makalesini sunabilir
|
2- |
Sunulan bir makaleyi analitik gözle belli ölçüde değerlendirebilir, tartışabilir, yorumlayabilir
|
3- |
Danışmanının gözetiminde bir seminer hazırlayabilir ve sunabilir
|
4- |
Sunulan bir seminer hakkında yorum geliştirebilir
|
5- |
Bilimsel sunuma dayalı yeni araştırma sorusu ve hipotez üretimi sürecini takip edebilir
|
6- |
Meslektaşlarına ve öğretim üyelerine farmakoloji ile ilgili bilimsel bir araştırma makalesini sunabilir
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Analiz metotlarının temellerini bilir
|
|
2- |
Spektroskopik metotları metotların temellerini öğrenir
|
|
3- |
Kalitatif analiz yapar
|
|
4- |
Kanlitatif analiz yapar
|
|
5- |
Kalitatif analizdeki problemleri çözer
|
|
6- |
Kantitatif analizdeki problemleri çözer
|
|
7- |
Analizde metot seçimi yapar
|
|
8- |
Analiz sonuçlarını değerlendirir
|
|
9- |
İlaç analizine karar verir.
|
|
10- |
Îyi laboratuar uygulamalarını bilir.
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
2
|
28
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
2
|
28
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
10
|
2
|
20
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
5
|
5
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
5
|
5
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
14
|
1
|
14
|
Toplam iş yükü
|
|
|
104
|
AKTS
|
|
|
4.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Bilimsel Araştırma Yöntemi, Karasar N,2005.
Bilimsel Araştırma, Üstdal M, Gülbahar K, 1997.
Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Büyüköztürk Ş, Çakmak EK, Akgün ÖE, Karadeniz Ş, Demirel F, 2008.
|
|