Giriş | English

Doktora > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Veteriner Besin Hijyeni ve Tek.(doktora) > LİTERATÜR ARAŞTIRMA TEKNİKLERİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
LİTERATÜR ARAŞTIRMA TEKNİKLERİ Üçüncü düzey VFT 560 2 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. MUHAMMET YASİN TEKELİ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. MURAT KANBUR
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Yüz yüze haftada 2 saat teorik
Dersin amacı Literatür araştırma ve yazma tekniklerinin öğretilmesi
Dersin tanımı Literatür araştırma ve yazma teknikleri

Dersin içeriği
1- Bilim ve temel kavramlar, bilim tarihine ilişkin temel bilgiler, araştırma çeşitlerine genel bakış
2- Bilimsel araştırmaya genel bakış, araştırma etiği, bilimsel ahlak, izinler ve kuramların önemi, araştırma yöntemleri
3- Veri çeşitleri ve veri toplama yöntemleri, kaynak taramasına genel giriş
4- Kaynak taraması ve çeşitleri, anahtar kelime saptanması, ön kaynak taraması, detaylı kaynak taraması, literatür tarama sistemleri
5- Uzmanlar, kütüphane ve kitaplıklarda tarama yöntemleri, tez ve konferans notları incelemeleri
6- Önceki araştırma taramalarının incelenmesi, dikkat edilmesi gereken noktalar
7- Önceki araştırma taramalarının incelenmesi, dikkat edilmesi gereken noktalar
8- Ara Sınav
9- Elektronik ortamda literatür tarama yöntemleri, Veteriner Farmakoloji - Toksikloji ile ilgili arama motorları, süreli yayınları takip etme, sanal kütüphanelerde araştırma
10- Sağlık/Veteriner Farmakoloji - Toksikoloji alanı ile ilgili güncel internet siteleri, online hizmet veren index ve veri tabanlarının genel kullanımları
11- Sağlık/Veteriner Farmakoloji - Toksikoloji alanı ile ilgili güncel internet siteleri, online hizmet veren index ve veri tabanlarının genel kullanımları
12- Raporlama yöntemlerine genel bakış, araştırma raporunun yazılmasında temel kurallar, araştırma raporunun yazılması
13- Raporlama yöntemlerine genel bakış, araştırma raporunun yazılmasında temel kurallar, araştırma raporunun yazılması
14- Örnek vaka sunumu, Örnek bir araştırmanın tüm kademelerini sunumu
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Meslektaşlarına ve öğretim üyelerine farmakoloji ile ilgili bilimsel bir araştırma makalesini sunabilir
2- Sunulan bir makaleyi analitik gözle belli ölçüde değerlendirebilir, tartışabilir, yorumlayabilir
3- Danışmanının gözetiminde bir seminer hazırlayabilir ve sunabilir
4- Sunulan bir seminer hakkında yorum geliştirebilir
5- Bilimsel sunuma dayalı yeni araştırma sorusu ve hipotez üretimi sürecini takip edebilir
6- Meslektaşlarına ve öğretim üyelerine farmakoloji ile ilgili bilimsel bir araştırma makalesini sunabilir
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Besin Hijyeni ve Teknolojisi alanında temel ve yeterli bilgi birikimine sahip olur, öğrendiği bilgileri etkin olarak kullanabilir
2- Mesleğini uygularken bilimsel ve mesleki etik kurallarını ve hayvan haklarını gözetir
3- Yeterli bilgi birikimi ve deneyimiyle karşılaştığı problemler ile ilgili çözüm üretebilir ve uygulayabilir
4- Birey ve halk sağlığı açısından koruyucu hekimliğin temel kurallarını bilir ve uygulayabilir
5- Veteriner hekimlik alanındaki halk sağlığı çiftlikten sofraya gıda güvenliği ve teknolojisi konularında yeterli bilgi ve beceri kazanır
6- Besin Hijyeni ve Teknolojisi ile ilgili mevzuatı bilir ve mesleki problemleri farklı bakış açılarından analiz edebilir
7- Meslektaşları, diğer meslek mensupları ve gıda endüstris çalışanları ile iyi iletişim kurabilir
8- Yazılı ve sözlü olarak kendisini iyi ifade edebilir, Yabancı dil ve bilişim teknolojilerini yeterince bilir ve kullanır
9- Kendi kendine öğrenme araştırma ve uygulama yeteneğini kazanır ve hayat boyu öğrenmeyi ilke edinir
10- Genel kültüre sahip, ülkenin sosyal ve ekonomik yapısı konusunda bilgili ve duyarlı olmayı ilke edinir
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 10 2 20
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 5 5
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 5 5
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 14 1 14
Toplam iş yükü     104
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı
Yardımcı Kaynaklar Bilimsel Araştırma Yöntemi, Karasar N,2005. Bilimsel Araştırma, Üstdal M, Gülbahar K, 1997. Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Büyüköztürk Ş, Çakmak EK, Akgün ÖE, Karadeniz Ş, Demirel F, 2008.

Ders ile ilgili dosyalar