Giriş | English

Doktora > Sosyal Bilimler Enstitüsü > Kamu Hukuku (k.kale Ün.ort.doktora) > HADİS İLİMLERİ METİNLERİ:İLEL VE ESBABU'L-VURUD
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
HADİS İLİMLERİ METİNLERİ:İLEL VE ESBABU'L-VURUD Üçüncü düzey TİB 666 2 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. SÜLEYMAN DOĞANAY
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. ALİ TOKSARI
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Arş. Gör. M. Hulusi YEŞİL
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Hadis İlimlerinden İlel ve Esbabu Vurudi'l hadis alanında yazılmış metinleri okuma, anlama analiz etme becerisi kazandırmak
Dersin tanımı Hadis İlimlerinden İlel ve Esbabu Vurudi'l hadis alanında yazılmış metinleri okuma ve analiz etme

Dersin içeriği
1- İlelül hadis kavramı ve ilgili kaynaklar
2- İlelü’l-hadis ilminin önemi
3- İlelü'l-Hadis İlminin Doğuşu
4- İlelü'l-Hadis Kaynakları
5- Esbabu vurudi'l-hadis kavramı ve ilgili kaynaklar
6- Esbabu vurudi'l-hadis ilminin önemi
7- Esbabu vurudi'l-hadis İlminin Doğuşu
8- Esbabu vurudi'l-hadis kaynakları
9- Örnek metin okumaları (Tirmizi, İlel)
10- Örnek metin okumaları (İbn Recep el-Hanbeli, Şerhu ileli't-Tirmizi)
11- Örnek metin okumaları (İbn Ebi Hatim)
12- Örnek metin okumaları (İbn Ebi Hamza)
13- Örnek metin okumaları (İbn Ebi Hamza)
14- Örnek metin okumaları (Suyuti)
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- İlelü'l hadis ve Esbabu Vurudi'l hadis kavramlarını bilir.
2- İlgili literatürün özelliklerini kavrar.
3- Klasik metinleri okuma ve anlama becerisi kazanır.
4-
5-
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Öğrencinin seçtiği derslerde ayrıntılı ve derinlemesine bilgi sahibi olmaktadır
2- Mezunlar Kamu Hukuku Doktoru Ünvanı almaktadır
3- Eğitim süresince elde edilen bilgiler öğrencilere mesleklerine katkı sağlamaktadır
4-
5-
6-
7-
8-
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 12 5 60
Ödevler 5 4 20
Sunum / Seminer hazırlama 3 2 6
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 15 15
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     156
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 60
Kısa sınav 0 0
Ödev 5 40
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   50
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   50
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Tirmizi, İlel; İbn Receb el-Hanbeli, Şerhu ileli't-Tirmizi, İbn Ebi Hatim, İlel; İbn Ebi Hamza, el-Beyan ve't-tarif; Suyuti, Esbabu Vurudi'l-hadis
Yardımcı Kaynaklar

Ders ile ilgili dosyalar