Giriş | English

Doktora > Sosyal Bilimler Enstitüsü > Asya Çalişmalari (doktora) > HÜKÜMET SİSTEMLERİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
HÜKÜMET SİSTEMLERİ Üçüncü düzey HKK 536 2 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri -
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. CENGİZ GÜL
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ. DR. CENGİZ GÜL
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Arş. Gör. Abdulkadir SAKA, Arş. Gör. Eda DEMİRSOY AŞIKOĞLU
Dersin veriliş şekli Ders teorik olarak yüzyüze verilmektedir.
Dersin amacı Kuvvetler ayrılığı ilkesinin anlamını, kapsamını ve bu doğrultuda farklılaşan hükümet uygulamalarını ülke örnekleriyle birlikte ele alarak hükümetlerin yalnızca teorik olarak değil toplumsal kabul süreçleriyle birlikte var olabildiğinin öğretilmesi amaçlanır.
Dersin tanımı Devlet erklerinin ayrılığı ya da birlikteliği sonucu farklılık gösteren hükümet sistemlerinin analizi

Dersin içeriği
1- Kuvvetler ayrılığı ilkesi ve felsefi temelleri
2- Kuvvetlerin tam ayrılığı - yumuşak ayrılığı
3- Kuvvetlerin ayrılmasına göre parlamenter sistemler ve özellikleri
4- Türkiye’nin parlamenter sistem geçmişi
5- Meclis hükümeti kavramı
6- Türkiye’de meclis hükümeti uygulamasının değerlendirilmesi
7- Toplumsal düzeyde parlamenter sistemin yansıması
8- Ara sınav
9- Sert kuvvetler ayrılığı kavramı ve başkanlık sistemi
10- Başkanlık sisteminin özellikleri ve Amerika Birleşik Devletleri örneği
11- Başkanlık sisteminin diğer ülkelerdeki örnekleri ve Türkiye’ye uygulanabilirliği
12- Yarı başkanlık sistemleri (aktif yarı başkanlık – pasif yarı başkanlık) ve Fransa örneği
13- Doktrindeki diğer sistemler (başbakancı sistemler, süper başkanlık sistemi vb.)
14- Yıl sonu sınavı
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Kuvvetler ayrılığı ilkesinin temel dayanağı ve çağdaş demokrasilerde gerekliliği
2- Hükümet sistemleri hakkında karşılaştırmalı bilgilendirme
3- Parlamenter sistem ve başkanlık sistemi incelemesi
4- Başkanlık sisteminin Türkiye’ye uygulanabilirliği sorunu
5- Toplumsal ve tarihsel dinamiklerin hükümet sistemlerindeki yansımaları
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1-
2-
3-
4-
5-
6-
7-
8-
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 5 5 25
Ara sınavlar 2 2 4
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 10 5 50
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     151
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Konuyla ilgili bütün kaynaklar
Yardımcı Kaynaklar Konuyla ilgili bütün kaynaklar

Ders ile ilgili dosyalar