Giriş | English

Lisans > İletişim Fakültesi > Halkla İlişkiler ve Tanitim > MEDYA VE TOPLUMSAL DEĞİŞİM
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
MEDYA VE TOPLUMSAL DEĞİŞİM Birinci düzey HİT 422 Seçmeli 8 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. MAHMUT AKGÜL
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Dr. Öğr. Üyesi Mahmut Akgül
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Medyanın toplumsal değişim olgusu ile olan ilişki ve etkileşiminin incelenmesi
Dersin tanımı Medya kurumu ile toplumsal değişim olgusu arasındaki ilişki ve etkileşim çok yönlü ve çok boyutlu olarak ele alınmaktadır.

Dersin içeriği
1- Medyanın tanımı ve kapsamı
2- Toplumsal değişme kavramı
3- Toplumsal değişme kuramları
4- Toplumsal değişme ile ilgili kavramlar: Evrim, devrim, büyüme, ilerleme, gelişme, modernleşme, kültürel değişme
5- Toplumsal değişme olgusunun analizi ve medya faktörü
6- Sosyal değişme sürecinde toplum ve medya
7- Klasik sosyal değişme teorileri açısından medya
8- Çağdaş sosyal değişme teorileri açısından medya
9- Sosyal değişmeyi sağlayan faktörler ve medya
10- Sosyal değişmeyi belirleyen süreçler ve medya
11- Medyanın sosyal değişime etkisi
12- Farklı medya türleri ve sosyal değişim
13- Dünyada ve Türkiye'de sosyal değişme ve medya ilişkisi
14- Modernleşme ve medya ilişkisi
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Toplumsal değişme kavramınının tanınmasını sağlar.
2- Toplumsal değişmenin farklı biçimleri ile medya arasındaki etkileşimi açıklar
3- Medyanın sosyal değişme açısından önemini açıklar
4- Toplumsal değişmenin medyanın kullanımına olan etkisini açıklar
5- Toplumsal değişmeyi sağlayan faktörler ile medya arasındaki ilişkiyi açıklar
6- Toplumsal değişme süreçleri ile medya kullanımı arasındaki ilişkiyi açıklar
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Alanıyla ilgili temel kavramları ve ilkeleri bilir.
2- Alanındaki içerik üretim süreçlerini bilir.
3- Alanıyla ilgili teknolojik gelişmeleri takip eder; mevcut teknolojileri kullanabilir.
4- Alanıyla ilgili mesleki sorunları saptama, yorumlama ve çözme becerisine sahiptir.
5- İletişim alanının tarihsel gelişim sürecini bilir.
6- Ekip çalışmasına uyum sağlamaya ve zaman sınırlılığı içinde üretim yapmaya yetkindir.
7- Mesleki etik ilkelerini bilir ve uygular.
8- Temel düzeyde sosyal bilimler formasyonuna sahiptir.
9- İş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi ve deneyim sahibidir; girişimci ve yenilikçi yaklaşım bilinciyle davranır.
10- Toplumsal sorunlara karşı farkındalık sahibidir; bu sorunların iletişim alanıyla bağını kurar.
11- İş sağlığı ve güvenliği konusunda alanıyla ilgili bilgiyi kendi alanında uygular.
12- En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine sahiptir.
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 12 2 24
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 15 3 45
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 9 9
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 2 10 20
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     100
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Nurçay Türkoğlu, Medya ve Toplumsal Dönüşüm, Parşömen Yayınları, 2012.
Yardımcı Kaynaklar yok

Ders ile ilgili dosyalar
İndir  Yok
İndir  NONE