Giriş | English

Yüksek Lisans > Fen Bilimleri Enstitüsü > Mekatronik Mühendisliği (y.l.) > MEKATRONİK SİSTEM TASARIMINDA ELEKTRONİK DEVRE TABANLI SİMULATÖRLER
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
MEKATRONİK SİSTEM TASARIMINDA ELEKTRONİK DEVRE TABANLI SİMULATÖRLER İkinci düzey MEM 522 Seçmeli 2 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri -
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ MEMDUH SUVEREN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DR. ÖĞR. ÜYESİ MEMDUH SUVEREN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Haftalık üç saat teorik temeller.
Dersin amacı Bu dersin amacı, Mekatronik sistemlerin tasarım ve test aşamasında kullanılabilecek elektronik devre tabanlı simülatörlerin tanıtılması ve bu simülatörlerle örnek tasarımların yapılmasıdır.
Dersin tanımı Sistem Tasarımında Simülasyon Kavramı, Elektronik Devre Tabanlı Simülatörlere Giriş, Şematik Çizim Tabanlı Simülatörler, Program Kod Yazım Tabanlı Simülatörler- SPICE, DC Devre Simülasyonları, Genlik ve Faz Simülasyonları, Zaman ve Frekans Domeni Simülasyonları, Analog ve Dijital Devre Simülasyonları, Elektromekanik elemanların simülasyon tanımlamaları, Mekatronik sistemlerin simülasyonu.

Dersin içeriği
1- Sistem Tasarımında Simülasyon Kavramı
2- Elektronik Devre Tabanlı Simülatörlere Giriş
3- Şematik Çizim Tabanlı Simülatörler
4- Program Kod Yazım Tabanlı Simülatörler- SPICE
5- Program Kod Yazım Tabanlı Simülatörler- SPICE
6- DC Devre Simülasyonları
7- Genlik ve Faz Simülasyonları
8- Zaman ve Frekans Domeni Simülasyonları
9- Analog ve Dijital Devre Simülasyonları
10- Analog ve Dijital Devre Simülasyonları
11- Analog ve Dijital Devre Simülasyonları
12- Elektromekanik elemanların simülasyon tanımlamaları
13- Mekatronik sistemlerin simülasyonu.
14- Mekatronik sistemlerin simülasyonu.
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Elektronik devre tabanlı simülatör esaslarına hakim olma,
2- Elektronik devre tabanlı simülatörlerle mekatronik sistem bileşenlerini test edebilme,
3- Mekatronik sistem tasarımında elektronik devre tabanlı simülatörlerden yararlanabilme.
4- -
5- -
6- -
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Mekatronik mühendisliği alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye derinlemesine ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama becerisine sahip olur.
2- Sınırlı verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle aynı veya farklı disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilme becerisine sahip olur.
3- Mühendislik problemlerini tanımlayabilme, çözüm yöntemi geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama ve geliştirebilme becerisine sahip olur.
4- Analitik, modelleme ve deneysel esaslı süreçleri tasarlama ve uygulama becerisi kazanır ve bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlama becerisine sahip olur.
5- Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında bilgi sahibi olur ve gerektiğinde bunları kullanma becerisi kazanır.
6- Verilerin toplanması ve yorumlanması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir.
7- Çalışmalarını ulusal ve uluslararası ortamlarda yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisine sahip olur.
8-
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Ödevler 2 6 12
Sunum / Seminer hazırlama 2 2 4
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 5 5
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 6 6
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 14 4 56
Toplam iş yükü     185
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 50
Kısa sınav 0 0
Ödev 2 50
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Rashid M.H., “Introduction to PSPICE Using ORCAD for circuits and systems”, Pearson Prentice Hall
Yardımcı Kaynaklar -

Ders ile ilgili dosyalar