Giriş | English

Lisans > Fen Fakültesi > Biyoloji > GENETİK LABORATUVARI
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
GENETİK LABORATUVARI Birinci düzey BİY318 Zorunlu 6 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. FATMA ÖZTÜRK KÜP
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. FATMA ÖZTÜRK KÜP
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Bölüm Araştırma Görevlileri
Dersin veriliş şekli Uygulama
Dersin amacı Genetik dersinde anlatılan konulardan bir kısmının pratik olarak öğrencilere yaptırılması veya gösterilmesi ile bilgilerinin pekişmesi ve genetikte kullanılan bir kısım analitik yöntemlerin tanınması.
Dersin tanımı Bu ders kapsamında bitki ve hayvansal dokulardan DNA izolasyonu, Plazmit DNA izolasyonu, Agaroz jel elektroforezi, Polimeraz zincir reaksiyonu, Restriksiyon Endonükleazlar ile DNA''nın kesimi,Transformasyon çalışmaları,protein elektroforezi, mutasyon analizi ve cDNA kütüphanelerinin oluşturulması konuları ile ilgili uygulamalar yapılacaktır.

Dersin içeriği
1- Giriş, Genel Laboratuar Kuralları
2- İnsan kanından DNA izolasyonu
3- Bitkisel dokulardan DNA izolasyonu
4- Plazmit İzolasyonu
5- Agaroz jel elektroforezi
6- Polimeraz zincir reaksiyonu
7- Restriksiyon Endonükleazlar
8- Ara Sınav
9- Kompetan Hücre Hazırlama
10- Transformasyon
11- Protein elektroforezi (SDS-PAGE)
12- E. coli’de U.V. mutasyon ve analizi
13- cDNA kütüphanesi kurulması
14- Biyoinformatik
15- Final Sınavı
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- DNA izolasyonu ve analizi hakkında bilgi sahibi olur
2- Transformasyon çalışmaları ve mutasyon analizi hakkında bilgi sahibi olur
3- cDNA kütüphaneleri oluşturulmasını öğrenir.
4- Genetik analizlerde moleküler yöntemler konusunda bilgi sahibi olur.
5- Genetik Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen uygulamalı bilgilere sahip olur.
6- Deney sonuçlarını analiz edip yorumlayabilir.
7- Deney raporlarını açık ve anlaşılır şekilde aktarır.
8- Güncel bilgileri kullanabilme yeteneği kazanır
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Biyoloji alanındaki en güncel uygulama, araç-gereç ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahip olur, bunları kullanabilir.
2- Biyoloji alanındaki kavramları, fikirleri ve verileri bilimsel yöntemlerle değerlendirebilme, karmaşık problem ve konuları analiz edebilme, tartışmalar yapabilme, kanıta ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirebilme gibi yetkinlikler kazanır.
3- Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilir.
4- Biyoloji alanındaki uygulamalarda karşılaşabileceği öngörülemeyen karmaşık durumlarda çözüm üretebilir.
5- Deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi kazanır.
6- Biyoloji ile ilgili sektörlerde sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayabilir.
7- Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak ve veri tabanları gibi bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmayı öğrenir.
8- Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin çalışma ve sorumluluk alma özgüvenini kazanır.
9- Biyoloji alanındaki bilgi ve uygulamaları takip edebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olur.
10- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincini; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisini kazanır.
11- Sürdürülebilir kalkınma ve çevre koruma konularında yeterli bilgi ve bilince sahip olur.
12- Proje yönetimi, iş güvenliği, işçi sağlığı, sosyal güvenlik hakları, kalite kontrol ve yönetimi konularında yeterli bilgi ve bilinci kazanır.
13- Biyoloji alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliğine sahip olur.
14- Biyolojik teknolojileri eğitime, endüstriye, tarıma, sağlık ve çevre problemlerine uygulayabilme konularında yeterli bilince sahip olur.
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 0 0 0
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 4 4 16
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 14 2 28
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 20 20
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     78
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Basılmamış ders notları
Yardımcı Kaynaklar İnternet ortamında konu ile ilgili görsel videolar.

Ders ile ilgili dosyalar