Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
DEPREME DAYANIKLI YAPI TASARIMI |
Birinci düzey |
İNŞ 420 |
Seçmeli |
8 |
3.00 |
3.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
TÜRKÇE
|
Koordinatör
|
DOÇ. DR. TAMER DİRİKGİL
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DOÇ. DR. TAMER DİRİKGİL
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Haftada iki saat teorik anlatım.
|
Dersin amacı
|
Dersin amacı; öğrencilere deprem esnasında oluşan yükler, yapılarda deprem etkisi nedeniyle meydana gelen hasarların nedenleri ve ülkemizde uygulanan deprem yönetmeliği konusunda bilgi kazandırmaktır.
|
Dersin tanımı
|
Depremin tanımı ve oluşumu, depreme dayanıklı yapı tasarımı felsefesi, deprem etkisinde betonarme yapı elemanlarının davranışı, taşıyıcı sistem seçiminde dikkat edilecek hususlar, yapıların depremde hasar görmesinin nedenleri, tasarım ve uygulamada yapılan hatalar, deprem yönetmeliğinin incelenmesi, süneklik kavramı ve sünek yapı tasarımı, düzensiz binalar, elastik deprem yüklerinin tanımlanması, yer değiştirmelerin sınırlandırılması, deprem derzleri, doğrusal olmayan davranış, taşıyıcı elemanın deprem hasar sınr bölgeleri ve taşıyıcı sistemin deprem performans düzeyleri.
|
1- |
Depremin tanımı ve oluşumu, depreme dayanıklı yapı tasarımı felsefesi
|
2- |
Depremin tanımı ve oluşumu, depreme dayanıklı yapı tasarımı felsefesi
|
3- |
Deprem etkisinde betonarme yapı elemanlarının davranışı, taşıyıcı sistem seçiminde dikkat edilecek hususlar
|
4- |
Deprem etkisinde betonarme yapı elemanlarının davranışı, taşıyıcı sistem seçiminde dikkat edilecek hususlar
|
5- |
Deprem etkisinde betonarme yapı elemanlarının davranışı, taşıyıcı sistem seçiminde dikkat edilecek hususlar
|
6- |
Yapıların depremde hasar görmesinin nedenleri, tasarım ve uygulamada yapılan hatalar
|
7- |
Yapıların depremde hasar görmesinin nedenleri, tasarım ve uygulamada yapılan hatalar
|
8- |
Deprem yönetmeliğinin incelenmesi
|
9- |
Süneklik kavramı ve sünek yapı tasarımı
|
10- |
Süneklik kavramı ve sünek yapı tasarımı
|
11- |
Düzensiz binalar, elastik deprem yüklerinin tanımlanması, yer değiştirmelerin sınırlandırılması
|
12- |
Deprem derzleri, doğrusal olmayan davranış
|
13- |
Taşıyıcı elemanın deprem hasar sınr bölgeleri ve taşıyıcı sistemin deprem performans düzeyleri
|
14- |
Taşıyıcı elemanın deprem hasar sınr bölgeleri ve taşıyıcı sistemin deprem performans düzeyleri
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Deprem esnasında oluşan yükler,
|
2- |
Yapılarda deprem etkisi nedeniyle meydana gelen hasarların nedenleri,
|
3- |
Ülkemizde uygulanan deprem yönetmeliği ve depreme dayanıklı taşıyıcı sistem tasarımı konusunda bilgi kazanırlar.
|
4- |
Taşıyıcı sistem tasarımı
|
5- |
Depreme dayanıklı yapı tasarımı ve detayları
|
6- |
Yapıların deprem performansının incelenmesi
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Matematik, fen ve Mühendislik bilgilerini uygulama becerisi
|
|
2- |
Deney tasarlama ve yapma ile deney sonuçlarını yorumlama becerisi
|
|
3- |
istenen gereksinimleri karşılayacak biçimde bir sistemi, parçayı veya süreci tasarımlama
|
|
4- |
Disiplinler arası takımlarda çalışabilme becerisi
|
|
5- |
Mühendislik problemleri tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi
|
|
6- |
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci
|
|
7- |
İngilizce ve Türkçe etkin iletişim kurma becerisi
|
|
8- |
Mühendislik çözümlerinin evrensel ve toplumsal boyutlarda etkinliklerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim
|
|
9- |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci
|
|
10- |
Çağın sorunları hakkında bilgi
|
|
11- |
Mühendislik uygulamaları için gerekli teknikleri, yetenekleri ve modern araçları kullanma becerisi
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
7
|
2
|
14
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
1
|
14
|
Ödevler
|
7
|
1
|
7
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
6
|
3
|
18
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
3
|
3
|
Ara sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
6
|
3
|
18
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
3
|
3
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
77
|
AKTS
|
|
|
3.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
100
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Deprem Yönetmeliği, 2007.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Altun, F., Depreme dayanıklı yapı tasarımı ders notları, 2011.
|
|